• calabalic

IVF hösten 2014

Speck skrev 2014-10-07 09:38:52 följande:

Ligger med mensvärk och jag är så nervös! Hoppas att det är molvärk /växtvärk jag känner och att det inte är mensen som är på g...

Förstår känslan, har oxå mensvärk som kommer o går sen i förrgår. Men än så länge ingen mens och strecket på stickan blir långsamt liiite starkare, dock bim idag.. så det är väldigt nervöst. När är din bim?
  • calabalic
    Speck skrev 2014-10-07 10:03:41 följande:

Calabalic : du har ju fått plus så det är klart det är växtvärk du känner! Min cykel är rätt oregelbunden så bim kan vara allt mellan igår till måndag nästa vecka. Men som jag skrev igår är den genomsnittliga längden 24,4 dgr (torsdag är cd 24) men jag brukar räkna på en längd av 26 cd. (lördag) Idag är dag 10 sen otrivelle så snart kan jag testa utan falskt positivt svar, men jag törs inte testa, är rädd jag ska jinxa det :) är bara på RD 6.

Hur känns det i kroppen nu då? :) Jag testade första gången på rd8 och då kom det ett extremt svagt streck först när testet torkat. För de flesta syns det inget förrän framåt rd 11-12 tidigast. Så om du är rätt för att testa minus är det nog bättre att vänta några dagar till. :)

Hoppas på växtvärk men är orolig för missfall. Det kändes såhär omkring rd 8-12 (idag är jag på rd10) även de andra två gångerna jag fick tidigt missfall, så det är väl därför jag inte vågar ta ut nåt i förskott än trots att plusset ändå syns tydligt på testet idag. Så länge strecket blir starkare känns det ju iaf hoppfullt.
  • calabalic

RD11 med tvådagars.. och nu är det inga tvivel längre. Har väldigt svårt att ta in detta, känner inte ens nån särskild glädje än, men det är nog mest för att jag fortfarande är så rädd att få missfall.. I flera år har man hållit förväntningarna på noll för att skydda sig själv, svårt att ställa om.
  • calabalic

Jag lägger väl in mig under Gravida här så länge så får vi se hur länge jag får stanna kvar där. Har aldrig fått klistra in mig under den titeln förut så det gäller att passa på! ;)

Under behandling:
    Emmli: ÄP 6/10
    lucylight - FET v. 42
    TreTriss - FET slutet av v. 43 eller början av v. 44

Ruvare:
    Chasingdreams - ET 29/9
    Mallan82 - ET 29/9, TD 14/10
    Speck - ET 1/10, TD 20/10
    Ananas - ET 3/10, TD 22/10
    frugis - ET 3/10
    Simsalabim - ET 3/10

Gravida:
    MiWe: (2:a försöket, ICSI) Sprutstart 21/8, VUL 29/8, ÄP 3/9, ET 5/9, TD 20/9 på RD15 (plus från RD11 dock), VUL 21/10
    Nickidocka - (1:a försöket, ET) ÄP 3/9, ET 5/9
    Lokattis - (3:e försöket, ET) ET 18/9, plus på rd14
    Lisa236 - (12:e försöket) FET 27/9, plus på rd7 (blasto)
    Calabalic - FET 27/9 (4:e försöket), plus på rd11

• calabalic
    Lisa 236 skrev 2014-10-08 12:57:28 följande:
    Grattis Ja jag förstår precis känslan är precis samma här.....
    Hur har det gått för dig, har du testat idag? Fortfarande svagare?
  • calabalic

Vad tråkigt Chasingdreams! :( Ta hand om dig nu och hoppas du orkar börja om snart. Jag har tagit bort dig från listan.

Under behandling:
    Emmli: ÄP 7/10
    lucylight - FET v. 42
    TreTriss - FET slutet av v. 43 eller början av v. 44

Ruvare:
    Mallan82 - ET 29/9, TD 14/10
    Speck - ET 1/10, TD 20/10
    Ananas - ET 3/10, TD 22/10
    frugis - ET 3/10
    Simsalabim - ET 3/10

Gravida:
    MiWe: (2:a försöket, ICSI) Sprutstart 21/8, VUL 29/8, ÄP 3/9, ET 5/9, TD 20/9 på RD15 (plus från RD11 dock), VUL 21/10
    Nickidocka - (1:a försöket, ET) ÄP 3/9, ET 5/9
    Lokattis - (3:e försöket, ET) ET 18/9, plus på rd14
    Lisa236 - (12:e försöket) FET 27/9, plus på rd7 (blasto)
    Calabalic - FET 27/9 (4:e försöket), plus på rd11

• calabalic
    CB1982 skrev 2014-10-09 07:23:41 följande:

Tror tyvärr att jag har fått missfall nu.

När jag gick på toa idag så kom det mörkrött blod samt små klumpar i.

Kan inte vara annat än att det är kört nu

Känns som om det var för bra för att vara sant att vi äntligen skulle lyckas.

Hoppas att du det går bättre för er andra.

Kram

Åååh hoppas att det inte är det ändå! :( Har du testat också så du sett att strecket blivit svagare?
  • calabalic
    CB1982 skrev 2014-10-09 14:42:07 följande:

Har köpt två nya digitala tester.

Tog ett nu och det stod samma 2-3 veckor som det gjorde för en vecka sedan så jag nivån stiger inte så det är väl kört då.

Vilken dag är "befruktningsdagen", ägglossningsdagen alltså? Jag har aldrig fattat riktigt varför det står 2-3 osv.. alltså om det betyder att det kan vara antingen på vecka 2 eller vecka 3 efter befruktningen, eller om det betyder att man kan vara mellan 2+0 och 2+6..
  • calabalic
    CB1982 skrev 2014-10-09 16:04:42 följande:
    Enligt deras tester är det att embryot är 2-3 veckor gammalt alltså 1-2,6 veckor.

Jag vet ju att jag är 5+3 vilket skulle vara i deras test 3+3 alltså bör det stå 3 +

Ska testa igen på lördag morgon men jag blöder fortfarande så känns hopplöst.
    Skit också! Usch så himla tråkigt!! :( Fick ni nåt till frysen på det här försöket?

Jag är ju också så himla orolig för missfall. Än så länge inga tecken på det men jag är ju bara på rd12 (med tvådagars) så vecka 3+6.. låååång väg kvar och mycket som kan gå snett. Har ju fått missfall i vecka 4-5 två gånger förut oxå.
  • calabalic
    Lisa 236 skrev 2014-10-11 09:25:03 följande:

Suck vet inte hur jag ska tänka.....för 4 dagar sedan testade jag med clearblue digital fick då gravid 1-2... Nu är jag i vecka 4+5 och tog ett nytt test idag men fortfarande gravid v1-2 ..... Så orolig med 8 missfall i ryggen så vill man inte ha detta.... Vad tror ni?

Jag är ju 4+1 och igår på TD (rd13) fick jag gravid 2-3, men då borde det varit precis på håret då jag var precis på dagen 2 veckor efter ägglossning. Jag tänker att det kanske är lite annorlunda för dig om det är eller har varit tvillingar, att det går lite långsammare i början då på nåt sätt. Men du har fortfarande inte fått nån blödning? Har du testat med vanliga stickor också så du ser om det ökar/minskar där? Å, jag hoppas verkligen att det tar fart igen för dig!
  • calabalic
    Lisa 236 skrev 2014-10-11 12:12:06 följande:
    Ja jag vet inte... men i allafall inte minsta blödning över huvud taget ... så det är bra. Och vanliga stickor stiger sakta men säkert....men inte som mina tidigare gjort men försöker tänka att det kanske är bra att det tar tid på sig denna gång... inte vet jag Tack i allafall kram
    Om de stiger tycker jag absolut att det finns mycket hopp i alla fall! :) Men förstår att det måste vara jättejobbigt att vänta på vul.. det tycker jag också, trots att testerna just nu visar precis vad de ska.
  • calabalic
    Lisa 236 skrev 2014-10-11 12:42:55 följande:
    Mm hur mycket gravidsymtom har du? vi ligger ju rätt lika i tid Jag har huvudvärk hela tiden..( mycket säkert kort för mig vad det gäller graviditet) och lite ömma bröst men annars inget.
    Inte så mycket faktiskt. Är mycket tröttare än vanligt, lite hungrigare och känner ilningar i livmodern från och till, annars ingen större skillnad. Känner mig egentligen inte särskilt gravid såhär långt.
  • calabalic
    Lisa 236 skrev 2014-10-11 14:09:04 följande:

Så här ser mitt plus ut i allafall... när tror ni det blir omslag från 1-2 till 2-3?

Jag tycker det ser ut som det kommer slå om vilken dag som helst. Ser ju jättelovande ut med stegringen på de senaste två! :) Undrar om det inte var så då trots allt att en tvilling "trillade av" och då blev det en liten dipp men nu är det på väg upp igen. Om vi jämför med mina test:

De ligger i ordning, längst till höger är idag, rd14 (med tvådagars) eller vecka 4+1. På den fjärde från höger (rd11) fick jag 1-2 på CB, och andra från höger (rd13) fick jag 2-3 på CB. Det är ju svårt att jämföra exakt men jag tycker inte dina två från idag ser mycket svagare ut än mina 3 senaste? Jag tror mycket väl du kan få 2-3 imorgon eller i övermorgon om det fortsätter stiga som det gjort nu.
  • calabalic
    Lisa 236 skrev 2014-10-12 15:23:18 följande:
    Idag såg det äntligen ut så här...
    Åh vad skönt!! :) Då är pyret i magen nog på g igen. :) När är det ultraljud?
  • calabalic
    CB1982 skrev 2014-10-12 10:54:30 följande:

Hej alla!

Jag blöde för några dagar sedan mörkt blod med två klumpar i. Helt plötsligt slutade det och höll upp två dagar, kom lite till och har nu kommit ytterst lite varje dag.

Testet igår visade fortfarande 2-3 veckor men mina graviditetssymtom har blivit mer, brösten större och fått fruktansvärt illamående. 

Pratade med en barnmorska i fredags och hon trodde att jag blöder från livmodertappen. Fick tid på fredag hos en läkare för att kolla men väntan känns olidligt lång tills dess.

Funderar på att gå till gynakuten imorgon. Fler som har haft det så här?

Hm låter verkligen konstigt det där. Förstår att det måste vara mardröm att bara gå och vänta i ovisshet.. Hoppas tiden går fort till fredag och att du får nåt glatt besked väl där. Jag läste i en annan tråd om en tjej som var helt säker på att hon fått missfall för att hon hade blött massor, alla gravidsymtom hade försvunnit OCH en barnmorska hade påstått att fostret hade dött (!) i v.6 och hon borde varit i v.8.. så hon gick till och med på fest och drack.. Sen upptäckte hon att testerna fortfarande visade jättegravid och hon gick till en annan barnmorska, som hörde hjärtljud och såg att fostret var very much alive. Så kan det också gå..
  • calabalic
    Lisa 236 skrev 2014-10-15 17:30:23 följande:

Känns ganska bra när det blir starkare i allafall... snart blir de nog inte starkare då kan jag bara hålla koll att de inte blir svagare

Härligt! Vad skönt att det fortsatt gå åt rätt håll. Hur känns det i kroppen? Jag känner väldigt lite, får ilningar i livmodern då och då och så ömmar brösten till och från. Annars ingenting alls. Men är ju bara i 4+5 så det kanske inte är så konstigt. Det ser bra ut på stickorna i alla fall.. Igår blev jag lite nojig och tyckte att strecket blivit lite svagare än dagen innan (det näst längst till höger), men idag blev strecket nästan lika starkt som kontrollstrecket så då blev jag lugn igen. :) Har bestämt att jag ska testa med stickor till och med fredag då jag går in i v.6. I helgen ska jag ta ett till CB digital som förhoppningsvis ska visa 3+, men sen får det räcka med testande. Då ska jag våga hoppas att jag är gravid på riktigt och att jag kommer fortsätta med det länge till.

• calabalic
    Nickidocka skrev 2014-10-15 18:53:32 följande:

Vi var på VUL idag. Såg ett litet pyre med ett fint tickande hjärta. Är i vecka 8+0 idag. Allt såg bra ut sa läkaren. Nu är det mödravården som gäller, läkaren sa att från och med nu är vi bara gravida, utan siffror, antal ägg och hormoner. Nu är vi precis som alla andra gravida Vi är så lyckliga <3 <3 <3

Åh vad härligt!! :) Och vad kul sagt av läkaren, så är det ju faktiskt.. när man kommit så långt så lämnar man ivf bakom sig. :)
  • calabalic
    Lisa 236 skrev 2014-10-19 16:23:27 följande:

Fick åka in igen på nyt Vul idag.. och trots att det inte finns nån blödning eller nått misstänker de utomkveds.... så ledsen vet inte vilken gång i ordningen. Nu blir det återbesök på tisdag morgon får vi se vad de hittar på....sååååå leeedsen

Ånej!!! Hoppas de har fel! Vad är det som gör att de tror att det är utomkveds?
  • calabalic
    Lisa 236 skrev 2014-11-05 20:03:04 följande:

Ja ha vänner har inte varit inne på ett tag då jag haft en hel del strul sista tiden.

Nu så var det ju så att vi återigen blev gravida på vårt 12 ivf försök ( av de 12 har vi nu varit gravida 9 ggr utan att det blivit barn smile4.gif ( )

Så också denna gång det lilla livet gav upp i v 9 så i går fick jag återigen en skrapning.... En jäkligt tung dag då något man är så rädd om bara tas ifrån en.

Men vi ger inte upp så snart det går tänker vi ge oss på omgång 13 så jag hänger kvar här ett tag till smile1.gif

STORT LYCKA TILL TILL ALLA OSS SOM KÄMPAR smile1.gif )

Det är ju helt ofattbart! Så grymt orättvist. Är imponerad att ni orkar resa er gång på gång i alla fall. Hann ni få se den lille på VUL innan? Har det varit blödningar eller andra tecken på att nåt är fel eller kom det helt plötsligt?
Svar på tråden IVF hösten 2014