• Lisa 236

IVF hösten 2014

Hej igen...

Är tillbaka igen efter alla motgångar men nu på lördag ska vi ha återförande nummer 13 med två embryo så nu får ni alla hålla tummarna ordentligt.

Denna gången med all möjlig medicinering så som prednisolon, intralipid dropp och progesteron mm. Vi håller tummar å tår att denna 13:e gång ska lyckas. Har ju varit gravid 9 av de tolv tidigare men avslutats på olika sätt dock inte i något barn ännu.

Så nu får vi vänta och hoppas över jul.

Kram på er alla kämpare

• Lisa 236
    Kakan1976 skrev 2014-12-18 15:22:53 följande:
    Lycka till!

Vad jobbigt det låter med 13 försök! Just misslyckats med mitt 6:e och är helt slut.

Vad är det som gått fel om du ändå blivit gravid 9 gånger?
    Ja inte har det varit lätt, men de vet inte vad som går fel men har varit missfall alla utom ett som varit ofostrig graviditet. Men det är bara att kämpa på de säger ändå att vi har mycket goda chanser för allt ser så fint ut.
  • Lisa 236
    Saturnus skrev 2014-12-18 17:32:28 följande:
    Vilken jobbig resa! Styrkekramar och jag håller tummar och tår för att all medicinering ger effekt!
    Tack tack... det behövs
  • Lisa 236
    Längtan 34 skrev 2014-12-18 18:11:38 följande:
    Håller så klart alla tummar jag har så hårt jag bara kan!! Är så imponerad av er styrka. Riktiga kämpar!!
    Vi gjorde återföring igår så nu ruvas det för fullt ;). Det kändes rätt stort att vara där och se bilderna av embryot. Blir liksom mer verkligt! Nu hoppas jag bara att det vill stanna kvar därinne!! Rätt nervöst och jag känner hela tiden molande värk...precis som om innan mensen ska komma. Obehaglig känsla :(. Har dock känt denna värk sedan äggplocket och hört att medicinen kan medföra lite värk så jag försöker tänka bort det.

Lycka till på lördag :)!!
    Tack så mycket... Ja det är vanligt att känna molvärk så det går inte riktigt att gå på. Det är ju inte som en vanlig cykel så man får bara hoppas tiden går fort till man kan testa.

Men väntan är värst men också så hoppas man ju så in i norden.
  • Lisa 236
    Sälma Riit skrev 2014-12-18 18:21:05 följande:
    Nej, någon som gjort fler försök än jag :( Mina sju tidigare försök har alltid slutat i minus. Börjar tro att det inte går att fastna, men jag har ett barn så bevisligen går det ju.

Lycka till och jag håller alla tummar och tår!
    Tack.... Ja sju är verkligen ingen dålig skara av omgångar men ha tålamod så kommer det fungera för er igen !
  • Lisa 236

Hej på er kära vänner å kämpar... då är vi på G igen....

Har plussat igen ganska tidigt ännu har inte testdag förrens på söndag men har som sagt redan plussat. Men livrädd att det ska gå dåligt igen.
    Detta är ju vår gång nummer 13   av återföring och inget barn ännu men varit gravid 10 av dessa 13 så det fungerar ju i allafall även om vi inte får till själva slutklämmen men denna gång ska det gå.... Nu kämpar vi på tillsammans ... kom igen och gott nytt år KRAM

• Lisa 236
    HEJ och gott nytt år alla kämpar smile1.gif En för mig viktig fråga!!!!!!

Jag drack en hel del vätska (såklart ingen alkohol smile1.gif ) igår under kvällen. 

Sov sen typ 3 timmar och var sen tvungen att gå upp och kissa. Då var urinen typ som vatten och sen sov jag ca 4.5 timme till för att sedan upp och kissa igen. 

Då var fortfarande urinen som vatten. 

Någon som vet hur mycket  en större mängd intagen vätska gör på utseendet på gravtest (HCG) 

Testar fortfarande positivt så klart men tycker det borde ökat till nu på morgonen men funderar på om det har med vätskeintaget att göra??????

Tacksam för svar och funderingar
  • Lisa 236
    Sälma Riit skrev 2015-01-01 11:47:32 följande:
    När har du testdag? Jag tror att det bästa är att vänta tills dess och inte hålla på med hobbyteorier. Det är nog tämligen lönlöst och försöka gissa varför testet inte visar starkare.
    Hmm alltså mitt inlägg hade mer med intresse och nyfikenhet att göra.... inte särskillt orolig har liksom varit gravid ett antal ggr förut men som sagt undrade mest av nyfikenhet om någon visste.....
  • Lisa 236
    Zaza skrev 2015-01-01 15:31:49 följande:
    Åh vad kul, då är vi nära varandra? Hade äggplock 17/12. Känner du av några typiska graviditetstecken? Jag är bara supertrött jämt, annars är sllt som vanligt
    grattis till din graviditet...... Ja jag är trött och frusen och har lite ömma bröst. Hur starka är dina test?
  • Lisa 236

nu är vi några stycken här ju som plussat... kul att följas åt håller tummar och tår och allt som går att hålla att det ska gå vägen för er alla!!!!

• Lisa 236

Usch känner mig orolig.... vill att mina test ska öka i styrka det gör de i och för sig men väldigt väldigt lite..... ska man va orolig eller försöka njuta

• Lisa 236

gomorron
    har nog kommit på varför mina test slår så olika,,,,, behandlas denna gång med hög dos kortison vilket innebär att man samlar på sig en del vätska som sen när man ligger ner och sover, planar ut och man kissar ut nästan genomskinlig vätska.

inte konstigt att det visar fortfarande inte så starkt. men ska ringa å se om jag kan få blodprov taget istället.

tänkte inte alls på detta innan men kom på det nu på morgonen när jag inte alls drack mycket igår och urinen såg ut som vatten i morse ändå.

• Lisa 236
    Zaza skrev 2015-01-02 09:46:46 följande:
    Åh, hoppas det är så och att du får tid för blodprov så får du veta svart på vitt hur det är. Jag vet nu hur man känner sig när man är orolig och osäker. Sitter på jobbet och kan verkligen inte koncentrera mig. Blir tokig.
    Förstår hur du känner dig, Ta nytt test i morgon med morgon urin så ska jag hålla tummarna .....och tår

Dock vet jag med säkerhet att jag är gravid men frågan är bara om det går åt rätt håll men inget tecken på annat i och för sig, Men har ju gjort så många försök innan så varje sak som strular blir man knäpp av. Detta är mitt 13 försök och varit gravid 10 av de tidigare ggr. 
  • Lisa 236
    Zaza skrev 2015-01-02 10:02:57 följande:
    Stress inte, de ska nog gå bra. Försök att få tid för att åka och kolla blodet så kommer det säkert kännas bättre. Hur långt gången bör du vara?
    Är runt Bim ......
  • Lisa 236

Känns läskigt att mina test ökar så lite.... vill ha starka test nu efter alla dessa 13 försök  med 10 missfall så ska det bara gå.
    Och ja de har gjort alla möjliga test de säger att vi inte direkt har några fel lite förhöjt immunförsvar som de dämpar nu med kortison bla. 

Men som sagt vill bara det ska gå.

Första är ruvardag 12 det andra är ruvardag 14 Dock är det svårt på bild att få det att bli bra

• Lisa 236
    Kakan1976 skrev 2015-01-05 18:08:24 följande:
    Jag vet inte hur mkt testen ska öka men tycker i alla fall att det ser starkare ut på test två. På min klinik ska man inte testa förrän RD 20, kanske bra att ge det lite tid till? Förstår dock att du är orolig med den historia ni har. Håller verkligen tummarna för er!
    Tack snälla för hjälp och svar lycka till själv
  • Lisa 236
    Längtan 34 skrev 2015-01-05 18:46:15 följande:
    Syns en tydlig ökning :D!! Jag gjorde också tester på rd 12 och 14. Var svagt på dag 12 men skarpare på dag 14 precis som dina. På rd 16 hade det ökat ytterligare. Du hade testdag igår va? Jobbigt nu när man går och väntar. Känns overkligt men samtidigt också lite oroligt. Önskar att 12 veckor hade gått så att man kunde känna sig lite tryggare!

Håller verkligen tummarna för oss alla!!!
    Ja precis.... Tackar för de orden och jag hoppas verkligen att vi alla lyckas
  • Lisa 236
    Hej tänkte bara såga att då var det konstaterat igen... ytterligare ett missfall. nummer 10. Känns inget vidare... men bara på det igen. Nästa provrörsförsök i februari .... Lycka till alla
  • Lisa 236
    Kakan1976 skrev 2015-01-24 11:44:55 följande:
    Nämen va fan?! Herregud vad jobbigt. Jag lider med dig.

Stor kram
    Tack ja inget lätt direkt men bara att bita ihop och komma igen
Svar på tråden IVF hösten 2014