• Saturnus

IVF hösten 2014

Haha vad olika dom gör. Jag fick samma testdag trots att jag fick mina ägg fyra dagar senare :) fast jag kommer testa tidigare.:) Vi hoppas på bästa julklappen ever! :) Dom går ju in med nål när dom plockar äggen, det såg bra ut vid vul i allafall och jag mår bra. Nu är det bara att vänta. Vart går ni någonstans?

Kakan1976 skrev 2014-12-09 06:42:46 följande:

Härligt!

Enligt läkaren den 22:e, enligt pappret jag fick med mig hem den 24:e. Jag kommer antagligen få mens eller testa långt innan dess. Själv?

Punkterat nåt? Det låter verkligen inget vidare :(

• Saturnus

Jag går på Vitanova i Danmark.

Välkommen hopp och sorg om varannat. Ruvar du på ett eller flera ägg? Antar att du fått många att frysa med tanke på dina fet och det är grymt! Jag har jättemycket privat o undrar om stressen påverkar men jag försöker ta det lugnt! Hinner inte tänka så mycket men till helgen lär det bli annorlunda. :) jag är bara på ruvardag 2. Gillar inte heller medicinerna. Har ni sett alla biverkningar på progynon? Äter ni också det? Jag som avskyr piller och medicin tycker det är läskigt! Har någon av er barn sedan tidigare? Min 2,5åring sussar här bredvid mig!

Kakan1976 skrev 2014-12-10 06:46:06 följande:

Ja verkligen. På Sahlgrenska där jag gick tidigare får man 15 dgr. Är på Nordic IVF Center i Gbg nu. Du?

• Saturnus
    Hopp och sorg om vartannat skrev 2014-12-10 21:41:30 följande:
    Ja jag håller tummarna för oss all i denna tråd som är i olika stadier av väntan.

Det är så svårt att vara hoppfull (jag vågar liksom inte helt). Sedan är det lite jobbigt i umgängeskretsen: man vill vara hoppfull samtidigt som man mycket väl vet att det kan gå åt skogen (det har ju gjort det tidigare? 4 ggr + 2 utomkved) och ibland kan jag nästan bli irriterad på de som käckt typ förutsätter att det kommer gå vägen denna gång samtidigt som jag absolut inte vill att de ska vara åt motsatta hållet. Suck.. jobbigt att vara så knäpp i hjärnan. Vara relaxed och våga hoppas fullt ut och vara positiv. Jo tjena, lättare sagt än gjort. smile5.gif  
    Har du fått två utomkveds? Är det vanligt, jag har nämligen haft ett. Har det varit under ivf behandling? Håller tummarna. Nu är det vår tur! :)
  • Saturnus
    Kakan1976 skrev 2014-12-11 06:46:56 följande:
    Har gjort 4 ET och 1 FET så har bara vid ett tillfälle fått nåt till frysen även om jag nu och en gång innan fått tillbaka två ägg. Det verkar inte vilja klara sig fler än två ägg per ET för mig. Jag är hur avundsjuk som helst på dem som får flera till frysen. Hade varit underbart att slippa äggplock hela tiden.

Jag tar inte Progynon så kan inte säga nåt om biverkningar på det. Tar man det i pillerform efter ET?

Inga barn sen innan. Fick du ditt barn via IVF?

RD 7 idag, borde varken känna något idag eller få mens men nervöst vrak ändå...
    Yes tablett. Vad får du för hormoner?

Nej han kom till naturligt! Håller tummarna för oss alla. Nu är det vår tur.

Börjar med bli nervös! :) :(
  • Saturnus
    LinneaSvea skrev 2014-12-12 09:37:37 följande:

Hej,
    Jag är en tjej på 44 som försöker få ett litet syskon. Tyvärr är jag för gammal för att få göra IVF. När jag blev gravid med min dotter som nu är 4 år gjorde jag en hemmasimulering med menopur. Därför undrar jag om det finns någon vänlig själ  som har menpur över till försäljning så jag kan köra samma protokoll nu igen. Jag har möjlighet att min privata gyn att gör VUL men han får inte skriva ut menopur till mig.

Jag skulle vara hemskt tacksam om det finns någon där ute som har lite menopur över!
    Tack snälla!

Hej! Förstår dilemmat! Jag tror du kan få hjälp i Danmark med recept om du tar hjälp med att göra din ivf där. Du får tyvärr betala fullpris men man kan ta ut recept i Sverige. Vet inte om du är intresserad men jag har en hel del gonal-f kvar och min klinik vill testa menopur nästa gång om det inte går vägen men det dröjer väl någon mån innan jag vet. Prova vänd dig till en annan gyn där du bor annars. Stort lycka till! Håller tummarna!
  • Saturnus
    Kajo skrev 2014-12-12 22:52:33 följande:

Det gick inte för oss denna gången:( är så himla besviken, trött och sliten. Usch, vill bara skita i allt.

Åh vad tråkigt! Håller tummarna för nästa försök. Styrkekramar
  • Saturnus

Några andra med tidiga gravidsymptom? Jag är bara på ruvardag 5 men mår illa av och an. Kaffet smakade illa idag och molvärken började igår, trodde jag skulle få mens i morse. På toppen av isberget så somnade jag i soffan mitt på dagen. Kanske bara är vintertrött och hormonladdad.... :)

Hur mår/mådde ni andra?

• Saturnus
    Kakan1976 skrev 2014-12-14 08:09:39 följande:
    Inga alls! RD 10 idag. Känns inte hoppfullt...
    Det behöver inte betyda något. Det är så olika. När tänker du testa? Är du bra på att vänta?
  • Saturnus
    Kakan1976 skrev 2014-12-14 19:02:48 följande:
    Haft som mensvärk idag. Kan ju vara både bra och dåligt. Testade RD 11 sist... Kanske testar imorgon om inget blod när jag vaknar.
    Håller tummar och tår! Är det ditt andra försök?
  • Saturnus
    Kakan1976 skrev 2014-12-15 18:18:30 följande:
    Fick negativt i morse. Känns förjävligt. Jag vet att det är tidigt att testa men fick riktigt utslag på RD 11 sist så finns ingen anledning att tro att det inte stämmer. Jag hatar den här jävla orättvisan. 
    Hej!

Förstår din besvikelse! Misströsta inte, det kan vara olika från gång till gång när man plussar, googla får du se. Det är tidigt ännu! :)

Håller tummarna för dig!

Stor kram
Svar på tråden IVF hösten 2014