• lisohl

Bf mars 2015

Jag plussade i morse på BIM+4. Hade verkligen på känn att jag var gravid men ville vänta till idag med att testa så att mannen också var hemma. Jag har haft molvärk från äl+4 och ömma bröst sedan äl+7.

BF MARS 2015

1/3 - Petra334 - 2:a barnet, 35 år

1/3 - Combat90- 1a barnet, 24 år

1/3 - lisohl - 1:a barnet, 26 år

2/3 - Marie 1983- 1.a barnet 31 år

2/3 - Ella8803 - 2.a barnet, 26år

2/3 - Mollemolle81 - 2-a barnet, 33 år

2/3 - Malin1992 - 1-a barnet, 21 år

2/3 - Cotton - 2a barnet, 36 år

3/3 - Sandran - 2a barnet, 24 år

3/3 - MirandaMay - 4-e barnet, 30 år

5/4 Therese84 - 2:a barnet, 29 år

6/3 CarinWyou - 2:a barnet, 22år

6/3 - Snartsommar - 2a barnet, 28år

6/3 - Trolla - 2a barnet, 30 år

• lisohl
    Ella8803 skrev 2014-06-29 08:54:40 följande:
    När ringer ni MVC?

Jag tänker ringa imorgon, tänker att man vet ju inte hur det ser ut med tider nu under sommaren.
  • lisohl
    combat90 skrev 2014-06-29 13:32:00 följande:
    Också ringt till mvc ska dit 30/7 på inskrivning. :D känns som tiden står still nu. Imån går jag in i v6 5+0. Känns som tiden inte vill gå fortare just nu. Sen e man ju så nojjig för om det inte ska gå som de går o man kanske får missfall snart. Fler som e oroliga? Behöver man ens va orolig??

Ni som inte tänker berätta för så många nu, hur förklarar ni bort er nu under semestertider när ni inte kommer dricka alkohol? Har x antal fester som väntar under semestern. Jag brukar aldrig säga nej till alkohol annars. Dom kommer fatta!!! Hur ska man göra? Haha :)

Va kul, jag går också in i vecka 6 imorgon!

Jag kan inte påstå att jag är orolig för missfall. Jag känner mer att jag vet om att risken finns och händer det så händer det, men jag försöker att verkligen njuta av att vara gravid.

Angående alkoholen så har jag gjort lite olika, i vissa fall har jag hittat på att jag måste jobba eller köra bil av annan anledning dagen efter. Igår var det inget alternativ så då drog jag till med att jag har magkatarr och då ska man ju undvika bland annat alkohol. ;)
  • lisohl
    Madelia skrev 2014-07-01 17:04:02 följande:
    Hur har ni valt att räkna ut erat bf? Från senaste mensens första dag eller från ägglossningen (ni som vet exakt när ni hade den)? Det diffar på två dagar för mig beroende på vad jag väljer. Hur brukar man räkna :)?

Jag valde från senaste mensens första dag även fast jag testade och är rätt säker på när jag hade äl. Har egentligen ingen förklaring till varför jag valde så. Tänker att det inte spelar så stor roll i början, datumet kommer ju med största sannolikhet att justeras längre fram ändå.
  • lisohl
    Madelia skrev 2014-07-01 17:21:16 följande:
    Såklart, jag var bara nyfiken :)

Det förstår jag, det är intressant att höra hur andra tänker. :)
  • lisohl

Jag har växtvärk, ömma bröst och känner av illamående ibland.

• lisohl

Jag tog ett till digitalt test i morse, en vecka efter det första. Det har stegrat från 2-3 till 3+ vilket känns bra.

Ni som har växtvärk, har ni det lite nu och då under dagen eller är det en viss tid på dygnet? När jag var mellan ÄL och bim kände jag av det lite nu och då under dagen. Nu senaste veckan känner jag främst av det på kvällen.

• lisohl
    Petra 334 skrev 2014-07-05 10:11:29 följande:

Jag hade lite växtvärk i början men inget nu. Men däremot ligamentsmärtor ajaj. Och kissnödig!! Suck för att behöva gå upp om nätterna.

Okej! Hur känns ligamentsmärtor i jämförelse med växtvärk?
  • lisohl
    Pyret 85 skrev 2014-07-26 11:14:25 följande:

Har vi någon BF-lista?

Ja det gjordes en bf-lista rätt tidigt i den här tråden om någon har lust att leta åt den. Eller så gör vi en ny. :)
  • lisohl
    RoZ29 skrev 2014-07-31 09:07:33 följande:

Den molande värken har försvunnit och dom ömma brösten är inte ömma längre.. Känns inte som att man är gravid längre när man inte har några symptom.. Man blir ju lite nojig speciellt efter att jag inte alls är lika trött längre heller...

Ni andra då?

Det är samma för mig. Inga symptom alls för tillfället. Går in i vecka 11 på måndag.
Svar på tråden Bf mars 2015