Inlägg från: Skumbollen |Visa alla inlägg
  • Skumbollen

Bf mars 2015

Godmorgon! Jag hoppar gärna in här :)

Väntar andra barnet i mitten av mars, min första är snart tio månader så det blir tätt mellan dem minst sagt :)

På torsdag har vi läkarbesök och vul, skall bli spännande och se om det är något där :)

Är 33 år och bor i Göteborg

• Skumbollen
    RoZ29 skrev 2014-08-25 15:21:02 följande:

Jag har redan fått köpa mig nya kläder

Är att jag kommer inte i dom gamla. Innan semestern vägde jag 79kg.. Blev gravid två veckor in i semestern och efter en all inclusive resa så räknar med att jag vägde 82kg när jag blev gravid... Ska ställa mig på vågen i veckan om jag vågar...

Precis så var det för mig med sonen, två veckor av frosseri precis innan plusset. Hua! Men sen gick jag inte upp något fram till v 20, det var som reserverna var redan påfyllda :)

Denna graviditet orkar jag inte ens kolla vad vågen landar på, för trist startvikt för det :))
  • Skumbollen
    snö 81 skrev 2014-08-28 12:08:11 följande:

Hoppar in här jag med om det är ok?!

Gick in i v.12 idag (11+0) och har BF 18 mars. Väntar mitt andra barn

Vi har samma bf :) väntar också andra barnet. Hur gammal är er första?
  • Skumbollen
    snö 81 skrev 2014-08-28 18:53:29 följande:
    Kul!

Dottern blir 5 i december. Hur gammal är din första?
    Haha, pojken blir ett i oktober :) så det blir en enda låååååång föräldraledighet... Skall bli intressant att berätta för chefen. Har du mått bra hittills? Jag har varit helt knäckt, trodde jag mådde dåligt första gången, men nu hade jag gärna haft den graviditeten igen :)
  • Skumbollen
    LillLouise84 skrev 2014-08-28 21:22:48 följande:
    snö 81 skrev 2014-08-28 12:08:11 följande:

Hoppar in här jag med om det är ok?!

Gick in i v.12 idag (11+0) och har BF 18 mars. Väntar mitt andra barn

Hihi jag har också Bf 18/3 andra barnet smile1.gif
    Härligt! Många som fick action kring midsommar :) eller som när bm snurrade på sin snurra och sa att hon trodde den var gjord den 27/6... Maken blev lite generad när jag skrattade och sa att det var hans födelsedag :)

Hur gammal är din första? Med pojken hade jag samma bf hela tiden och han kom på rätt dag, kl 12,02... Två minuter sen, det får väl vara okej :)
  • Skumbollen
    Tjejen01 skrev 2014-09-01 15:22:04 följande:

Idag var jag och min blivande sambo på KUB-UL. Det gick väldigt bra, 1 på 20 000 så det verkar vara ett friskt barn som sprattlade mycket! Vi fick dessutom med oss 5 bilder från UL, underbart! 

Vad skönt! Får jag fråga hur gammal du är?
  • Skumbollen
    Tjejen01 skrev 2014-09-01 19:44:04 följande:
    Jag är 19 år, ung men stolt! :)
    Haha! Härligt! Hade just i detta fall önskat att du varit 30+ och fått så fina siffror, det hade gett lite ro åt den egna nervositeten :) skönt att allt såg bra ut :)
  • Skumbollen
    snö 81 skrev 2014-09-01 20:19:10 följande:
    Jag har också en känsla att det är som det ska därinne. Idag när jag satt vid köksbordet kände jag ett hastigt litet kittlande precis vid blygdbenet. Inbillar mig att det var bebis som sa hej :)
    Oj vad spännande! Förra gången kände jag absolut inget före v22-23, det var en seeeeeg väntan :)
  • Skumbollen
    snö 81 skrev 2014-09-02 18:35:49 följande:

Fick ett samtal från en läkare idag att ett urinprov jag lämnat förra veckan visade på streptokocker. När jag sedan pratade med barnmorskan hade jag tydligen haft det sedan jag lämnade ett urinprov som dom odlade vid inskrivningen den 13/8.

Blev jätteorolig eftersom jag gått med detta i 3 veckor nu...

Streptokocker? Vad är det? Varför hörde inte bm av sig om det när du lämnade första provet?
  • Skumbollen
    snö 81 skrev 2014-09-05 08:35:26 följande:

Nu blev jag nästan chockad :)

Hade kontakt med gyn igen pga mina symptom på UVI'n jag har. Och jag ska få komma på koll till gyn nästa vecka på tisdag. Längtar och är samtidigt dönervös...

Ser där ja! Hon vakna till liv tillslut! Hoppas du får kika på pyret som kompensation för sin klantighet. Vi skall göra vårt kub-ul på tisdag så vi går väl se om vi har samma bf sen :)
Svar på tråden Bf mars 2015