• Sandran

Bf mars 2015

Malin1992 skrev 2014-06-27 07:12:59 följande:
    Okej jag med :) vart i Stockholm? :)
    Söder om stan, Nynäshamn. Vart ifrån är du?
  • Sandran

Min förra graviditet låg jag på gränsen till grav-diabetes, kom typ i vecka 30. Drog ner på allt socker och alla kolhydrater ganska ordentligt då. Gick endast upp 6 kilo, och direkt efter fl hade jag gått ner 16. Fick en dotter på 4920 g.

Hur tycker ni jag ska göra denna graviditet? Tänkte att jag ska börja i tid, eftersom risken är ganska stor att man får diabetes igen. Men det är ju inte bra att "banta".. Är inte smal direkt, så jag har lite att ta av om vi säger så.

Förra gången sa bm att det inte var någon fara så länge magen växte. Men det är ju ett tag kvar tills den kommer. Känner mig kluven. Är det någon fara att börja tänka sig för redan nu? Någon som har någon erfarenhet?

• Sandran
    lynx vox skrev 2014-06-27 08:55:29 följande:
    Socker och överdrivet med kolhydrater är ju aldrig bra så skippa dom direkt du! Sen är det ju så att käkar du "vettigt" enligt tallriksmodellen är inte kolhydraterna där så himla farliga. Men vet man med sej att det kommer slinka ner någon extra godisbit är det ju bättre att dra ner på kolhydraterna än att köra dubbelt så att säga ;)

Så kör ungefär samma kost som du gjorde från v.30 förra gången så ska du se att det går bra :0)

Lycka till!
    Tack! Det var det som kändes bäst att göra, misstänkte att det var så. Den tar ju alltid det den behöver iaf. Vill verkligen inte riskera att bebis blir så stor igen. Då fl inte blev en rolig historia.
  • Sandran
    Ella8803 skrev 2014-06-27 12:53:31 följande:

Har inga symptom just nu, så skönt!

Men i förra graviditeten började jag kräkas v 7 och fortsatte till v 22. Så det kommer väl snart...

När ringer ni MVC?

Jag ringde MVC idag, ska dit 7 aug. Ringde i tid så jag får den tid jag vill ha, plus att jag har något att se fram emot :)
  • Sandran
    lynx vox skrev 2014-06-28 09:12:03 följande:

Tar bort mej från listan då jag fick neg med cb digital idag...

BF MARS 2015

1/3 - Petra334 - 2:a barnet, 35 år

1/3 - Combat90- 1a barnet, 24 år

2/3 - Marie 1983- 1.a barnet 31 år

2/3 - Ella8803 - 2.a barnet, 26år

2/3 - Mollemolle81 - 2-a barnet, 33 år

2/3 - Malin1992 - 1-a barnet, 21 år

2/3 - Cotton - 2a barnet, 36 år

3/3 - Sandran - 2a barnet, 24 år

3/3 - MirandaMay - 4-e barnet, 30 år

5/4 Therese84 - 2:a barnet, 29 år

6/3 CarinWyou - 2:a barnet, 22år

6/3 - Snartsommar - 2a barnet, 28år

6/3 - Trolla - 2a barnet, 30 år

Vad tråkigt, beklagar verkligen. Säger som Cotton, och hoppas att det tar sig snart igen, kanske blir en sommarbebis ist :)

Undrar också vad som hände?
  • Sandran
    Ella8803 skrev 2014-06-29 08:54:40 följande:

När ringer ni MVC?

Jag har ringt redan, ska dit 7/8 på inskrivning :) nått att se fram emot
  • Sandran
    CarinWyou skrev 2014-07-01 00:22:23 följande:

Grattis till alla som plussat och jag beklagar verkligen till er som fått mf :'( Fick missfall med första sedan blev jag gravid igen och 9 månader efter kom min dotter Jessica! Testade förra veckan med ett plus på stickan, fick plus idag med och på fredag ska jag egentligen få min mens då ska jag testa digitalt :)

Tänkte höra med er vad ni ser på åldersskillnad på syskon? Gick in på något forum där nästan alla skrev att 2-3år "ska" det vara emellan. Men om allt går vägen blir det 5år ålderskillnad mellan bebis o min dotter.

Min svägerska har 4 år mellan sina, och det tyckte hon var perfekt. Eftersom den älsta är så pass stor att hon förstår och kan "ta hand om sig själv" på ett annat sätt.

Själv kommer jag ha 1år och 4 månader mellan mina 2. Tror att dom kommer ha mycket nytta av varandra,och väldigt roligt ihop, eftersom dom ät jämn gamla. men det kommer nog bli mer intensivt och kanske jobbigt för mig och pappa, vid trotsperioder tex.

Finns ingen "rätt" ålder, utan alla gör vad som känns rätt för dom. :)
  • Sandran
    Ella8803 skrev 2014-07-01 07:46:54 följande:
    Jag tror att man helt enkelt får tänka på familjens situation. Vissa vill ha långt emellan och andra inte. Barnen kan få lika bra kontakt och ha roligt ihop ändå. Mellan våra barn kommer det skilja 2 år. Det som är lite tråkigt är ju att hon inte riktigt förstår att det ska komma ett syskon. Hade varit kul att prata med henne om det.
    Oj menade inte att barn med stora åldersskillnader inte kan ha roligt eller ha nytta av varann, jämför bara mig och min lillebror och vi har 4 år emellan oss. Vi lekte när vi var små, men när jag fyllde 10-11 så lekte vi inte alls, hade inte samma Lekintressen längre. Det är inte förns nu när han är 20 och jag 24 som vi har börjat umgås som vänner igen.
  • Sandran
    Ella8803 skrev 2014-07-01 09:33:55 följande:
    Jaha, fattade fel! Det är samma sak mellan mig och mina systrar vi är födda 88,90 och 93. Jag har alltid haft roligast med hon som är 5 år yngre än mig. :) är ju säkert lite skönt också att ha ett äldre syskon som man inte måste passa hela tiden.
    Ja precis, det är så himla olika. Och som du sa, allt beror på familjens situation. Och självklart barnens personligheter :)
  • Sandran
    Therese 84 skrev 2014-07-03 22:03:09 följande:
    Vad bra, då får vi se till att ha ett anonymt namn. :)
    Vad ska det vara för namn då? Haha får ju inte vara för knäppt :p
  • Sandran
    Stephi skrev 2014-07-04 07:28:34 följande:

Vilken vecka jag har haft det än så länge!
    Fick reda på i måndags att jag är gravid :D
    Sen i onsdags överraskade min pojkvän mig med en resa till Nice!
    FRIADE!
    Så nu är jag fästmö haha
    Och sen imorgon (lördag) ska jag och mina två systrar till London för att gå på festival i Hyde Park och se våra favoriter, McBusted!

Grattis grattis! :)
  • Sandran

Läste att det var någon som vart lite skrämd av otäcka och långdragna förlossningar.

Vill inte skrämma, men känner att det är skönt att skriva av mig. Och för att min fl påverkar både mig, min sambo och min dotter fortf och kommer förmodligen göra under en lång tid.

Min fl startade med vatten avgång, och värkarna kom direkt. Var 1-2 min lång och 1-2 min emellan. Så fick åka in rätt snabbt. Så täta var dom till hela tiden. Jag var helt slut kan jag säga.

Hon kom ut med huvudet efter många olika ställningar. Och fastnade. Dom fick inte ut henne, hon var för stor. Jag hörde dom bara säga att nu är hon blå, nu trycker vi på larmet. Och in stormade personal. Minns inte så mycket mer än att sambon viskade i mitt öra hela tiden hur duktig jag var, och hur mycket han älskade mig. Dom var tvungna att vrida hennes axel ur led för att få ut henne. Sen ropade dom på pappa och sprang. Som tur var så började hon andas nästan direkt. Men till följd av att dom vred axeln ur led så fick hon en så kallad plexusskada (nervskada) i vänster arm. (Inte alls vanligt att det händer ska tilläggas, om dom får det så brukar dom flesta friska på sig efter 3-4 månader.) men inte i det här fallet. Hon är mycket bättre, och använder sin superarm för fullt, op väntas efter sommaren. Men hon kommer förmodligen aldrig bli helt frisk.

Detta hade kunnat undvikas ifall min bm hade varit mer uppmärksam eftersom jag var så stor och hade på gränsen till gravdiabetes. Hade hon skickat mig på tul så hade det här kunnat undvikas. Så var inte rädda att be om tul, alltid bra att ta det säkra efter det osäkra.

Oj långt inlägg vart det, skönt att skriva av sig lite. :)

• Sandran
    ninni84 skrev 2014-07-04 22:28:15 följande:

någon mera än jag som känner sig som ett vandrande element, känns som om jag kokar.

Jag också! :p
  • Sandran
    Maria Theres skrev 2014-07-04 23:05:55 följande:
    Jag hoppas verkligen att nästa förlossning blir en bättre upplevelse! Tycker också att det är viktigt att man får prata om det. Det är ju en av de största, om inte DEN största grejen man kan vara med om. Men också viktigt för att höja medvetenheten.

Stor kram till dig och er!
    Ja verkligen, ska tilläggas att jag inte är rädd just nu iaf, och jag är ganska säker på att jag vill föda naturligt. Den ända skillnaden den här gången kommer vara att jag kommer kräva att dom ska ha sten koll på min bebis.

Så åter igen, följ magkänslan och var Aldrig rädda att be om något. Det är din kropp och din bebis.
  • Sandran
    Therese 84 skrev 2014-07-05 13:53:47 följande:
    Marsianerna ;) Annars gillar jag förslag som bönerna, tycker vi undviker allt graviditet/mammor i namnet.. 
    Haha ja!

Inget om grav eller mammor, mars -15.. Det får absolut inte komma ut. Men man kunde väl göra någon inställning på fb? så det inte syns
Svar på tråden Bf mars 2015