• Mamman02

Mamman har ställt av sin bil...

Jag förstår henne, skulle jag klara mig utan bil skulle jag också ställa av den!
    Sen det där med hämtningen - det verkar som att hon har något emot dig? Hon kanske inte har kommit över separationen? Fast rent krasst - på pappans veckor är det pappan som bestämmer vem som hämtar! Det kan inte bio-mamman bestämma.

• Mamman02
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 13:18:13 följande:
    Eller så tycker hon att TS styr och domderar alldeles för mycket och lägger sig i hur/vad hon skall göra även när hon har barnet.
    Fast vem lyssnar på ett ex nya?!
  • Mamman02
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 13:55:32 följande:
    En del gör det och det finns bonusmammor som gör allt för att ändra om eller förstöra ett fungerande umgänge även om jag tror att merparten inte gör det, men visst finns de precis som det finns biomammor som är hemska.
    Fast det är ju en annan sak!
    Jag svarade på inlägget om man lyssnar/bryr sig om vad den nya partnern tycker
  • Mamman02

Fast vet du, det här med vem som lämnar/hämtar har en enkel lösning så fort barnet börjar skolan:
    När det är er vecka, hämtar ni på måndag eftermiddag i skolan/fritids. När det är mammans vecka lämnar ni i skola/fritids.
    Överlämning sker alltså i skolan.

• Mamman02
    Anonym (Malin87) skrev 2014-06-24 15:06:04 följande:
    Ja, den lösningen har jag  & exet. Vi byter måndagar Glad
    Varför har inte din sambo den lösningen?
  • Mamman02
    Anonym (Malin87) skrev 2014-06-24 15:13:02 följande:
    Tills nu har de möts halvvägs. From när de kommer hem så blir det ju så.
    Fast om mamman ställer av sin bil av praktiska/ekonomiska skäl - kan väl pappan lämna/hämta i skolan av praktiska/ekomiska skäl? Vad är egentligen problemet med det?
  • Mamman02
    Anonym (Malin87) skrev 2014-06-24 15:17:43 följande:
    Kan ju inte svara på det. Jag ser inga problem med det och inte min sambo heller, förutom att det för barnet blir långa dagar (06-17.30) sålänge jag "inte" får lämna.
    Men låt det bli långa dagar då... Tills din sambo inser att han bestämmer på sina veckor.
  • Mamman02
    Anonym (Malin87) skrev 2014-06-24 15:27:40 följande:
    Handlar inte om att han inte har insett det, utan att han låter henne bestämma för att slippa allt bråk & tjafs som blir.
    Fast ibland är det bättre att ta bråket som kommer. Så får man slut på det en gång för alla.

• Mamman02
    Sweet Sofia skrev 2014-06-25 15:52:19 följande:

Varför lägger du dig i om att hon ställer av sin bil? Om det nu skapar problem för dig/er så får väl betala en del av bilkostnaderna till henne..
    Varför skulle de betala hennes bil??
Svar på tråden Mamman har ställt av sin bil...