Inlägg från: Anonym (Embla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Embla)

Mamman har ställt av sin bil...

Vem valde att flytta? Tycker det låter rimligt att den som valt att flytta står för "körningen".

Tycker också det låter märkligt att TS har stenkoll på mammans räkningar och vad hon har råd med och inte. Rent krasst har TS heller inte med att göra vad mamman gör hemma hos sig under sitt umgänge tex cyklingen.

• Anonym (Embla)
    Anonym (......) skrev 2014-06-24 12:50:00 följande:
    Jag kan hålla med. TS och barnets pappa är nog inte helt enkla att sammarbeta dom heller. Jag inte gilla att mitt exs nya tjej höll så hård koll på vad jag gör tillsammans med MITT barn eller hur jag sköter min ekonomi. Sitter exet utanför fönstret, antecknar och spanar ;)? Kanske är det därför mamman inte vill att TS hämtar? Lyckligtvis så lever jag i en kärnfamilj och slipper sånt här. Det inte vara bra för någon, knappast för ett barn med behov.
    Nej, jag tycker det låter märkligt att en ny partner till ens ex har stenkoll på utgifterna och har synpunkter på vad/hur man skall göra med sitt eget barn under sitt eget umgänge (okej om barnet vanvårdades och inte fick mat men cykling?)

En början till att mamman tex skall tycka det är ok att TS hämtar borde ju vara att sluta lägga sig i vad hon gör under sitt umgänge och hur/vad hon skall spendera sina pengar eller att hon måste betala stora pengar för sin bil enbart för att kunna hämta/lämna där pappan/TS valt att flytta(?)
  • Anonym (Embla)
    Anonym (Malin87) skrev 2014-06-24 12:52:35 följande:
    Kan bero på att hon har talat om detta under en fika jag bjöd på, och hon vet vad vi har i hyra osv  efter ett allmänt samtal.  Hennes räkningar har jag ingen koll på.

De flyttade isär för 1,5 år sedan från hus så båda valde att flytta.

Det finns så mycket runtikring detta alltet som jag inte tänker ta upp här så ni som ska sitta o anklaga och det köret kan gärna sluta upp eftersom jag bara ville veta om hon kan ställa såna krav.
    Hört talas om personer som faktiskt har fler kostander än bara hyran, ibland ganskla stora?
  • Anonym (Embla)
    Mamman02 skrev 2014-06-24 13:09:45 följande:

Jag förstår henne, skulle jag klara mig utan bil skulle jag också ställa av den!
    Sen det där med hämtningen - det verkar som att hon har något emot dig? Hon kanske inte har kommit över separationen? Fast rent krasst - på pappans veckor är det pappan som bestämmer vem som hämtar! Det kan inte bio-mamman bestämma.

Eller så tycker hon att TS styr och domderar alldeles för mycket och lägger sig i hur/vad hon skall göra även när hon har barnet.
  • Anonym (Embla)
    BioBonus skrev 2014-06-24 12:57:00 följande:
    Jag tycker ni ska ta hand om hämtning/lämning. Men jag anser också att hädanefter så hämtar du eller din man, beroende på vad som passar in i ert vardagsschema. Hämtar du ditt barn kl 13.30 så hämtar du även bonus. Och ta det kriget. Men skit i resten - det ÄR dyrt att ha en bil man inte behöver i stan.
    Då kan du väl knappast ha synpunkter på vad hon har råd med och hur hennes bil påverkar just hennes ekonomi såvida du inte spionerar på henne.
  • Anonym (Embla)
    Anonym (Malin87) skrev 2014-06-24 13:26:11 följande:
    Så kan det mycket väl vara att hon anser, jag vet som sagt inte. Dock på BUP så säger pedagogerna att jag är barnets trygga punkt då han söker sig till mig när han stöter på "jobbigheter" i övningarna.
    I inlägget där någon sa att det var dyrt med bil/parkering osv.

Vad säger mamman om att du är med på BUP? Låter lite konstigt om du inte får hämta på skolan men får sitta med på möten som är avsedda för vårdnadshavarna.
  • Anonym (Embla)
    Mamman02 skrev 2014-06-24 13:40:30 följande:
    Fast vem lyssnar på ett ex nya?!
    En del gör det och det finns bonusmammor som gör allt för att ändra om eller förstöra ett fungerande umgänge även om jag tror att merparten inte gör det, men visst finns de precis som det finns biomammor som är hemska.
  • Anonym (Embla)
    BioBonus skrev 2014-06-24 13:40:55 följande:

Det är lite kul att i andra trådar där en bonusmamma hämtar sina egna barn på fritis men lämnar sina bonusar kvar så blir hon lynchad och borde inte vara runt barn öht... Här vill hon hämta samtidigt för att bonus ska slippa ha så långa dagar och då är det fel med, eftersom mamman tycker att barnet ska gå långa dagar bara för att hon har något emot bonusmamman...
    Bara en reflektion.

Fast det vet vi ju faktiskt inte, det kan vara så enkelt som att mamman anser att barnet behöver behålla sin kontinutet vilket är viktigt för många barn med npf eller annan problematik.

Bara för att det är en biomamma så behöver inte hennes syften alltid vara av ondo eller egoism.
  • Anonym (Embla)
    BioBonus skrev 2014-06-24 13:57:59 följande:
    Och på samma sätt som man inte bör utgå från att biomammor är hemska så kanske man inte ska utgå från att bonusmammor är ute efter att förstöra umgänge? Det är en sån tråkig grundinställning. 
    Det har jag inte heller gjort.
  • Anonym (Embla)
    Brumma skrev 2014-06-24 14:00:54 följande:
    Det hon svarade på var att hyran var på 4000:- o allt ingår. Sedan förklarade hon även att mamman berättat detta när de fikat.

En fråga till dig - är ekonomi ett väldigt känsligt ämne för dig? Eftersom du inte kan förstå att ett sånt här samtalsämne kan komma upp medans man sitter o kallpratar? Det innebär INTE att man "har koll", det innebär att man lyssnar på vad personen man samtalar med tillräckligt mkt för att lägga på minnet vad de säger.

Ge dig nu eller håll dig till fakta.
    Inte det minsta däremot tycker jag det är konstigt överlag hur mycket vissa bonusmammor vet eller tror sig veta om biomamman överlag och vad som sker där, allt från ekonomi till annat.

Oavsett har ju TS inte en aning om (eller borde ha) vilka andra räkningar mamman har och vad som gör att hon frivilligt eller ofrivilligt ställer av sin bil.
  • Anonym (Embla)
    Brumma skrev 2014-06-24 14:04:11 följande:
    Fast nu finns det ju faktiskt inget som visar att TS är en av dessa hemska människor...
    Det har jag inte skrivit heller, nu hittar du på.
  • Anonym (Embla)
    Brumma skrev 2014-06-24 14:05:53 följande:
    Så VAD är det mer exakt för bevis du har att TS är en sådan bonusmamma. Eftersom du inte utgår från det menar jag?
    Var har jag skrivit att TS just är en sådan? Jag skrev att det fanns, inte att TS nödvändigtvis var en, nu hittar du på IGEN
  • Anonym (Embla)
    Brumma skrev 2014-06-24 14:02:31 följande:
    Varför ger du dig på Biobonus? Hon är inte TS vet du va?
    Ekar det härinne? Eller räckte det inte att Biobonus påtalade att jag råkade citera fel inlägg?
  • Anonym (Embla)
    Anonym (Malin87) skrev 2014-06-24 14:09:37 följande:
    För att jag själv har bestämt det? SUCK! 

Nej för att det är OK helt enkelt. För att det anses som BRA att jag är det från pedagoger mfl.
    Rent krasst kan mamman säga nej till det om barnets föräldrar har gemensam vårdnad, därav att det låter lite konstigt att du får lov att gå med på de mötena men inte hämta. Har du fått någon förklaring till varför hon inte vill att du skall hämta?
  • Anonym (Embla)
    BioBonus skrev 2014-06-24 14:10:14 följande:
    Men, varför dra in den attityden om du nu själv inte anser att det verkar som om TS är den typen av bonusmamma, och istället bara hålla dig till själva saken?
    Varför börja yra om att andra bonusmammor minsann kan vara för jävliga, istället för att konstatera att det inte verkar som om TS är en sådan, och då ta hennes frågeställning utifrån inställningen att hon inte är en umgängeshaverist?
    För att det hade med det jag skrev om att göra. Sedan var det ju inte jag som satt och ljög ihop att TS inte fick hämta barnet för att mamman tyckte det var bättre att barnet gick långa dagar utan det var du, är det så att på sig själv känner man andra?

Dessutom rörde det jag svarade på inte ens TS utan jag skrev generellt.
  • Anonym (Embla)
    Brumma skrev 2014-06-24 14:11:07 följande:
    Men det har hon ju inte påstått heller. Hon har tvärtom skrivit att hon förstår att hon ställer av den eftersom hon vet vad det kostar (av egen erfarenhet är väl bäst att tillägga). Däremot skriver hon att hon själv inte vågar ställa av bilen pga barnets problematik.

Jag har lite koll på min bonus mamma ekonomi. Inte allt självklart men en hel del eftersom hon gärna pratar vitt o brett om vad hon inhandlat, varför hon har så dåligt med pengar, vilket TV utbud de har, hur dålig lön hon har samt hur mkt hon festar...

Jag är inte det minsta intresserad av hennes ekonomi men eftersom jag normalt är en trevlig person så lyssnar jag på vad hon säger.

Men oavsett vad andra bonusmammor gör eller inte gör så har det ju inget med TS att göra eller hur? Speciellt som du påstår att du inte har förutfattade meningar om bonusmammor....
    Om du är läskunnig ser du att det jag skrev öht inte ens hade med TS att göra.
Svar på tråden Mamman har ställt av sin bil...