Inlägg från: Anonym (......) |Visa alla inlägg
  • Anonym (......)

Mamman har ställt av sin bil...

Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 12:45:08 följande:

Vem valde att flytta? Tycker det låter rimligt att den som valt att flytta står för "körningen".

Tycker också det låter märkligt att TS har stenkoll på mammans räkningar och vad hon har råd med och inte. Rent krasst har TS heller inte med att göra vad mamman gör hemma hos sig under sitt umgänge tex cyklingen.

Jag kan hålla med. TS och barnets pappa är nog inte helt enkla att sammarbeta dom heller. Jag inte gilla att mitt exs nya tjej höll så hård koll på vad jag gör tillsammans med MITT barn eller hur jag sköter min ekonomi. Sitter exet utanför fönstret, antecknar och spanar ;)? Kanske är det därför mamman inte vill att TS hämtar? Lyckligtvis så lever jag i en kärnfamilj och slipper sånt här. Det inte vara bra för någon, knappast för ett barn med behov.
  • Anonym (......)

Er relation är väldigt ny. Det är inte lätt för ett barn md funktionsnedsättning att behöva förhålla sig till en ny vuxen. Du är väldigt ny i relationen och du kan försvinna från familjen när som helst. Låt pojken få lite lugn och ro, lägg dig inte i saker mer än nödvändigt. Mamman och pappan känner barnet väldigt mycket bättre än dig. Barnet har ett barn med sin mamma som du inte kan få. Låt inte konflikter och din svartsjuka förstöra hans stabilitet. Separationen är fortfarande färsk i minnet. Jag tycker att du ska backa och låta föräldrarna lösa allt. Du är den nya flickvännen och varken mamman eller sonen vet om det kan komma en ny flickvän snart igen. Låt er relation bli lite mer stabil innan du försöker bli en ny mamma.

Svar på tråden Mamman har ställt av sin bil...