Mamman har ställt av sin bil...
...och kräver att min sambo (pappa) numera ska hämta hos henne & lämna vid veckobyte med anledning att hon bor centralt och barnet (diagnos adhd/autism) börjar skolan i höst i staden och eftersom hon även jobbar i närheten så ska de cykla. Vi bor 1,2 mil utanför utan bra bussförbindelser.
Jag förstår hennes tanke med att inte behöva bil och att vi inte kan påverka hur vi valt att bo, men kan hon kräva detta bara sådär? Noll kommunikation om detta.
Och för barnets skull hoppas jag att hans spärr att inte kunna cykla släpper...
Reflektioner?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-24 18:35
Tackar alla för alla synpunkter, men nu känns det som det har gått från bilfrågan till att utse mig till en hemsk svartsjuk bonusmamma. Avslutar härmed min inverkan i den!
Varför skulle ett barn med adhd inte kunna cykla utan vara tvungen att åka bil överallt?
Det är väl inte svårare än att ex planera in veckohandlingen den dagen. Är det BARA 12km sa antar jag det är er närmsta ort med matbutiker utan ockerpriser. Ingen av er som jobbar där?
Du gör en höna av en fjäder. 24km/vecka är ju fruktansvärt fånigt att tjafsa om. Man kan väl inte hålla en bil man inte behöver för att köra 24km varannan vecka heller. Om pappan är så fruktansvärt snål så det är ett problem får han väl be henne på en tjuga för bensinen varannan resa.