• Sweet Sofia

Mamman har ställt av sin bil...

Anonym (Malin87) skrev 2014-06-24 14:48:48 följande:
    Nej...det handlar inte om milen utan att hon ställt av sin bil, vilket medför mer krav på sambon att skjutsa mm. Problem i sig, nej. Men som jag skrivit nånstans innan, det är massor runtikring men det tänker jag inte ta upp.

Råd & råd..lägger inte mina värderingar i det. Men just nu är de utomlands 4 veckor (fan, törs jag skriva det där?!).

Varför lägger du dig i om att hon ställer av sin bil? Om det nu skapar problem för dig/er så får väl betala en del av bilkostnaderna till henne..
  • Sweet Sofia
    Mamman02 skrev 2014-06-25 15:55:41 följande:
    Varför skulle de betala hennes bil??

Det skapar ju uppenbarligen stora problem för DE
  • Sweet Sofia
    Anonym (eh,men) skrev 2014-06-26 09:43:43 följande:
    Eh....har bara läst en del. Hur kan vissa här säga att mamman ställer av en bil hon inte behöver?. EH; HON HAR JU BARN SOM MÅSTE SKJUTSAS?!! Då behövs ju bilen. Om inte hennes exman och TS funnits hade hon ställt av bilen då? Kanske, men då hade hon tagit sig dit med buss eller annat. Jag ser inget fel i att TS familj hjälper till men jag förstår känslan av att känna sig överkörd när någon bara bestämmer att man ska göra saker utan att fråga först. Dessutom skulle jag aldrig gå med på att åka två gånger för jag inte fick hämta "hennes" barn. Dessvärre verkar du också ha en man som fjantar sig efter exet. Också ett problem. SÅ länge han inte sätter ner foten mot exet (och dig ibland också om det behövs kommer du att må dåligt.

Med hjälp av LSS behöver inte barnet skjutsas utan kan åka buss. Bara försatt man har barn som bor på annan ort varannan vecka behöver man inte bil..
  • Sweet Sofia
    Anonym (K) skrev 2014-07-02 01:39:13 följande:
    Barnet går skola där mamman bor, är skriven hos mamman och mamman behöver inte alls komma överens om hur pappan ska hämta och lämna barnet.

Barnet är skriven hos pappan och inte mamman. Det talar ts om på första sidan.
  • Sweet Sofia
    Anonym (K) skrev 2014-07-02 01:45:12 följande:
    Det lär nog ändras snart. :)

För att?
  • Sweet Sofia
    Brumma skrev 2014-07-02 02:52:35 följande:
    Varför skulle det göras det? Finns det ngt som antyder att mamman tänker ändra var barnet är skrivet? Det är liksom inte det problemet gäller....

Barnet är redan skrivit hos pappan och inte mamman.
Svar på tråden Mamman har ställt av sin bil...