Inlägg från: My Little Man |Visa alla inlägg
  • My Little Man

Mamman har ställt av sin bil...

Men jag bara fattar inte... Om mamman anser att hon inte behöver (alt. inte har råd) med bilen, då får hon väl ta bussen med barnet vid hämtning/lämning då?? Är det verkligen orimligt? Vad om ts och mannen säljer din bil då? Vem ska hämta och lämna då?

• My Little Man
    Anonym (eh,men) skrev 2014-06-26 09:43:43 följande:
    Eh....har bara läst en del. Hur kan vissa här säga att mamman ställer av en bil hon inte behöver?. EH; HON HAR JU BARN SOM MÅSTE SKJUTSAS?!! Då behövs ju bilen. Om inte hennes exman och TS funnits hade hon ställt av bilen då? Kanske, men då hade hon tagit sig dit med buss eller annat. Jag ser inget fel i att TS familj hjälper till men jag förstår känslan av att känna sig överkörd när någon bara bestämmer att man ska göra saker utan att fråga först. Dessutom skulle jag aldrig gå med på att åka två gånger för jag inte fick hämta "hennes" barn. Dessvärre verkar du också ha en man som fjantar sig efter exet. Också ett problem. SÅ länge han inte sätter ner foten mot exet (och dig ibland också om det behövs kommer du att må dåligt.

Håller med!!
  • My Little Man
    Brumma skrev 2014-07-01 19:51:21 följande:
    Vänta lite nu... De har inga skyldigheter mot varandra men TS och hennes sambo ska "gilla läget"?

Hur går det ihop?

Jag håller dock med om att hämtning/lämning hädanefter borde kunna skötas i skolan men det går ju inte mamman med på. Det är lätt att säga att de får sätta sig o komma fram till en kompromiss men svårare att genomföra om ena parten (här mamman) vägrar kompromissa utan anser att de ska just "gilla läget"...

Svar på tråden Mamman har ställt av sin bil...