• Anonym (K)

Mamman har ställt av sin bil...

VAD är problemet? Om mamman bor kvar på orten där de bodde innan de separerade så får pappan ta resorna nu. Hans problem. Om han skulle ha barnet på heltid skulle han behöva skjutsa VARJE DAG!

Jobbar pappan på landet där ni bor?

Åker ni aldrig in till stan och handlar? Kan ni inte passa på vid hämtning/lämning?

En resa per vecka kan väl ändå inte vara ett problem???

• Anonym (K)
    Anonym (ff) skrev 2014-07-02 01:28:20 följande:
    Självklart kan mamman inte tvinga ts eller pappan till någonting heller. Det säger ju sig självt.

Nu är det nya omständigheter vilket innebär nya överenskommelser. Pappan och mamman behöver sätta sig ner och hitta en lösning som fungerar för båda
    Barnet går skola där mamman bor, är skriven hos mamman och mamman behöver inte alls komma överens om hur pappan ska hämta och lämna barnet.
  • Anonym (K)
    Sweet Sofia skrev 2014-07-02 01:43:48 följande:

Barnet är skriven hos pappan och inte mamman. Det talar ts om på första sidan.
    Det lär nog ändras snart. :)
  • Anonym (K)
    Brumma skrev 2014-07-10 16:38:21 följande:
    Självklart är det både pappans o TS sak eftersom det påverkar deras liv.
    Vem valde att bo några mil från förskolan??
  • Anonym (K)
    BioBonus skrev 2014-07-11 07:28:23 följande:
    Hon får självklart ställa av sin bil hur mycket hon vill, men hon kan inte förvänta sig att andra ska lösa transport de tillfällen hon trots allt behöver bilen. Inte utan att kolla av med dem innan. "Är det ok att ni får lite merarbete genom att jag ställer av bilen? Är det inte ok så löser jag det självklart själv eftersom beslutet att ställa av bilen trots att jag behöver den ibland är mitt eget!"

Så funkar det i den riktiga världen när man fattar beslut som påverkar andra...
    Eftersom barnet har sin förskola där hon bor så kan hon verkligen förvänta sig det.
  • Anonym (K)
    BioBonus skrev 2014-07-11 12:48:36 följande:
    Hon kan bara förvänta sig att barnet tas till sin förskola under umgänget med sin pappa. Inte att pappan ska sköt alla andra transporter runt barnets umgänge kan hon faktiskt inte räkna med. Och hon tillåter ju inte hämtning/lämning på förskolan.

Jag antar att hon ställer på bilen igen sen när barnet skall börja skolan. Då det är skrivet hos pappan så blir det väl placerat i skolan närmast sin bokföringsadress. Fast de transporterna är kanske också pappans sak att sköta?
    Ts skriver att barnet ska börja skolan i staden så folkbokföringen kommer säkert att ändras.
Svar på tråden Mamman har ställt av sin bil...