Brumma skrev 2014-07-10 13:31:02 följande:
Mitt resonemang? Att man tar upp saken till diskussion med de som påverkas av ändringen innan man ändrar en "rutin" man hållt på med i många år? Det trodde jag faktiskt ansågs som allmänt folkvett och respekt för de andra människorna som påverkas..
Ditt andra stycke är ju helt taget ur luften men visst, jag skall svara.. För det första så flyttade de båda två, och det finns inget som säger att pappan INTE faktiskt diskuterade det med mamman. För det andra ändrade han inte en "rutin" med hämtning/umgänge genom att flytta eftersom - ja just det, mamman flyttade hon med....
Ditt resonemang: att mamman försvårar umgänget genom att ställa av bilen. Då hävdar jag att pappans val att bosätta sig utanför samhället också försvårar umgänget.
Hur är det relevant att båda flyttat? Jag har förstått det så att mamman bor i staden, där barnet går i skola?
Dessa två individer bedöms verkligen helt olika. Jag undrar om det beror på att ni sympatiserar med trådstartaren. Ur en objektiv synvinkel är det svårt att hitta argument för varför det ena är att försvåra umgänget men inte det andra.
Det framgår inte att han diskuterat flytten eller låtit mamman ta del av beslutet, och jag förutsätter att han inte gjort det. Om det varit jag hade jag inte låtit mitt ex vara med och bestämma om jag ska bo i eller utanför staden, heller ej om jag ska ha bil eller inte.