Inlägg från: Anonym (Malin87) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Malin87)

Mamman har ställt av sin bil...

Anonym (L) skrev 2014-06-24 12:44:00 följande:
    Vad är då skillnaden, om pappan redan hämta och lämnar?
    ...ja det har hänt vid enstaka tillfällen pga andra omständigheter som inte har med det här att göra.
  • Anonym (Malin87)
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 12:45:08 följande:

Vem valde att flytta? Tycker det låter rimligt att den som valt att flytta står för "körningen".

Tycker också det låter märkligt att TS har stenkoll på mammans räkningar och vad hon har råd med och inte. Rent krasst har TS heller inte med att göra vad mamman gör hemma hos sig under sitt umgänge tex cyklingen.

Kan bero på att hon har talat om detta under en fika jag bjöd på, och hon vet vad vi har i hyra osv  efter ett allmänt samtal.  Hennes räkningar har jag ingen koll på.

De flyttade isär för 1,5 år sedan från hus så båda valde att flytta.

Det finns så mycket runtikring detta alltet som jag inte tänker ta upp här så ni som ska sitta o anklaga och det köret kan gärna sluta upp eftersom jag bara ville veta om hon kan ställa såna krav.
  • Anonym (Malin87)
    Anonym (......) skrev 2014-06-24 12:50:00 följande:
    Jag kan hålla med. TS och barnets pappa är nog inte helt enkla att sammarbeta dom heller. Jag inte gilla att mitt exs nya tjej höll så hård koll på vad jag gör tillsammans med MITT barn eller hur jag sköter min ekonomi. Sitter exet utanför fönstret, antecknar och spanar ;)? Kanske är det därför mamman inte vill att TS hämtar? Lyckligtvis så lever jag i en kärnfamilj och slipper sånt här. Det inte vara bra för någon, knappast för ett barn med behov.
    Nej så är det inte alls det.

Jag har ett barn från tidigare förhållande, utan tjafs och problem och massa flex. Jag har inte alls hård koll men jag vet ju hur det är med hyran osv eftersom hon själv har talat om detta.

Hämtning & lämning har varit stopp från dag1 han träffade mig. Inte ens farmor fick hämta.
  • Anonym (Malin87)
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 12:54:47 följande:
    Hört talas om personer som faktiskt har fler kostander än bara hyran, ibland ganskla stora?
    Japp JAG är en av demGlad
  • Anonym (Malin87)
    BioBonus skrev 2014-06-24 12:57:00 följande:
    Jag tycker ni ska ta hand om hämtning/lämning. Men jag anser också att hädanefter så hämtar du eller din man, beroende på vad som passar in i ert vardagsschema. Hämtar du ditt barn kl 13.30 så hämtar du även bonus. Och ta det kriget. Men skit i resten - det ÄR dyrt att ha en bil man inte behöver i stan.
    Tack!

Ja inte mig emot, tar ju ändå den resan Glad

Nej jag vet ju kostnaden med bil eftersom jag har en själv & mannen har sin, så jag förstår ju henne också. Det var ju inte det som var ursprungsfrågan..
    Men jag kan ta att jag är en felande länken som många verkar vilja få mig att utstå som, även om jag själv är en bio-mamma med ett ex & ny partner....
  • Anonym (Malin87)
    Anonym (-) skrev 2014-06-24 13:06:03 följande:
    Vilken är anledningen till att ingen annan än mamma och pappa fått hämta hittills?

Jag tänker att det kanske är pga barnets diagnoser? Det kanske är det bästa för barnet, om antingen mamma eller pappa hämtar. Rutiner är A och O.
    Jag vet inte anledningen, men inte pga diagnoserna. Jag får vara med när pappan är med, det är Ok.  Är med på BUP tex.  (Vågar inte skriva ut här vad jag själv tror, för då blir jag bara ännu mera lynchad..)

Oh ja, rutiner & struktur är A & O för honom. Det jobbar vi mycket med här våra veckor och det går kanon Glad
  • Anonym (Malin87)
    Mamman02 skrev 2014-06-24 13:09:45 följande:

Jag förstår henne, skulle jag klara mig utan bil skulle jag också ställa av den!
    Sen det där med hämtningen - det verkar som att hon har något emot dig? Hon kanske inte har kommit över separationen? Fast rent krasst - på pappans veckor är det pappan som bestämmer vem som hämtar! Det kan inte bio-mamman bestämma.

Ja, jag förstår henne också. Men jag skulle nog för min egen skull OM det händer något ha bil...men det är mitt tänk.

Du har en poäng som jag är inne på & som familjerådgivningen de går på är inne på också ( ja detta råkar jag också veta för er som har åsikter....).

Nej jag tycker det är vansinne. Gynnar något barnet så gör man ju det som är bäst?
  • Anonym (Malin87)
    Brumma skrev 2014-06-24 13:17:17 följande:
    Varför skriver du h*n förresten? Du skriver han i TS....
    Haha.. tokigt ;) men ja barnet är en han :) spelar eg ingen roll.
  • Anonym (Malin87)
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 13:18:13 följande:
    Eller så tycker hon att TS styr och domderar alldeles för mycket och lägger sig i hur/vad hon skall göra även när hon har barnet.
    Nej det GÖR jag inte alls! Jag är TACKSAM när det är lugnt.
    Däremot tvärtom, med samtal mitt i nätterna.. ordinationer om alvedon osv. Men det kanske är OK för att hon är mamman?!  Så sluta upp nu med dina egna teorier, tack!
  • Anonym (Malin87)
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 13:19:11 följande:
    Då kan du väl knappast ha synpunkter på vad hon har råd med och hur hennes bil påverkar just hennes ekonomi såvida du inte spionerar på henne.
    Vart har jag haft synpunkter på vad hon har råd med?
Svar på tråden Mamman har ställt av sin bil...