Inlägg från: Anonym (Malin87) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Malin87)

Mamman har ställt av sin bil...

Anonym (***) skrev 2014-06-24 13:23:58 följande:

Kan det inte bara vara så att du är så ny i barnets liv så det är därav mamman tycker det är bättre att pappan hämtar?

Så kan det mycket väl vara att hon anser, jag vet som sagt inte. Dock på BUP så säger pedagogerna att jag är barnets trygga punkt då han söker sig till mig när han stöter på "jobbigheter" i övningarna.
  • Anonym (Malin87)
    Brumma skrev 2014-06-24 13:41:58 följande:
    Ja, Supersara har helt rätt. Du får självklart inte hämta mot mammans vilja när det är hennes vecka, men är det pappas tid är det helt upp till pappan (o dig) vem som hämtar.
    Nej det är inget jag skulle göra heller. Hämtar inte ens mitt egna barn pappaveckan om han inte frågar om jag kan.
  • Anonym (Malin87)
    Heranell skrev 2014-06-24 13:56:25 följande:

Det åter ju konstigt att du inte skulle få hämta din sambos barn på skolan när du ändå hämtar ditt barn. Men att bo ihop med barnet, det går bra?? Konstigt av mamman tycker jag. Men att hon ställt av bilen och ni får hämta/lämna ser jag inte som ett problem alls. Ni åker ju två vändor per dag varannan vecka för att hämta på skolan om jag förstått det rätt? Några få mil i veckan gör ingen större skillnad...

Ja, jag åker iaf den vändan. Sambons barn har gått på förskola åt ett annat håll.

ja jag vet, det är mycket som är konstigt & märkligt. Jag vet att med bilavställning kommer krav.. men det får vi ta helt enkelt.
  • Anonym (Malin87)
    Solidaritet skrev 2014-06-24 14:05:14 följande:
    Du är inte den bästa källan på om du är svår att samarbeta med eller inte. 
    Det kan bara någon som provat på att samarbeta med dig avgöra. 
    Tycker nog att den bästa källan är mitt ex iaf. Och alla de runtikring oss som gett positiv feedback om hur bra separation vi har haft med vårat barn i fokus.
  • Anonym (Malin87)
    nymedlem skrev 2014-06-24 14:06:40 följande:

Hur kommer det sig att du som inte är vårdnadshavare och så pass ny i barnets liv är med på Bup?

För att jag själv har bestämt det? SUCK! 

Nej för att det är OK helt enkelt. För att det anses som BRA att jag är det från pedagoger mfl.
  • Anonym (Malin87)
    Anonym (Embla) skrev 2014-06-24 14:11:01 följande:
    Rent krasst kan mamman säga nej till det om barnets föräldrar har gemensam vårdnad, därav att det låter lite konstigt att du får lov att gå med på de mötena men inte hämta. Har du fått någon förklaring till varför hon inte vill att du skall hämta?
    Ja jag vet allt det där.
  • Anonym (Malin87)
    nymedlem skrev 2014-06-24 14:28:07 följande:
    Du svarade inte på frågan dock. Vet du varför mamman inte vill att du hämtar?

Hon är okej att du är med på bup så det kan väl knappast bero på att hon har något emot Dig?!
    Tänker inte gå in på det...
  • Anonym (Malin87)
    Lord Hans skrev 2014-06-24 14:41:58 följande:

Ser inte riktigt problemet. 1,2mil är väl ingen större omställning för er? Mamman kanske inte har råd med bilen?

Nej...det handlar inte om milen utan att hon ställt av sin bil, vilket medför mer krav på sambon att skjutsa mm. Problem i sig, nej. Men som jag skrivit nånstans innan, det är massor runtikring men det tänker jag inte ta upp.

Råd & råd..lägger inte mina värderingar i det. Men just nu är de utomlands 4 veckor (fan, törs jag skriva det där?!).
  • Anonym (Malin87)
    nymedlem skrev 2014-06-24 14:45:04 följande:
    Fair enough - det behöver du såklart inte göra.

Men det tolkar jag som att mamman har goda skäl till att du inte ska hämta barnet. Då får det bli långa dagar på fritids om inte barnets pappa har möjlighet att gå ner i arbetstid varannan vecka?!
    Tolka det hur du vill.

Nej det finns ingen möjlighet i det för pappan, då han redan har 2h bilresa till jobbet t/r.
  • Anonym (Malin87)
    nymedlem skrev 2014-06-24 14:51:58 följande:
    En flytt kanske kan hjälpa er?
    Vem ska flytta? Vi? Mamman?
    Då innebär det uppsägning av gård, försäljning av djur, maskiner mm.  Det ändrar ju inte pappans arbetstider.
Svar på tråden Mamman har ställt av sin bil...