Inlägg från: Anonym (Malin87) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Malin87)

Mamman har ställt av sin bil...

Brumma skrev 2014-06-24 14:58:45 följande:
    Jag ser inte de skälen. Om hon får vara med på BUP pga BUP's rekomendation att hon ska vara med pga att hon är en trygghet för barnet borde hon även vara en trygghet vid hämtning.

Tvärtom kan jag undra över om det inte är så att mamman gått med på att TS är med hos BUP enbart för att BUP efterfrågar det. När det kommer till hämtning o lämning i skolan så har hon däremot valt att inte rätta sig efter det.

Så tolkar jag det.

TS - är det ngn förutom mamman som någonsin hämtar på mammans vecka?

Samt har det med barnets problematik att göra att du inte får hämta eller är det av annan orsak. Du behöver inte gå in på varför.
    Vad jag vet så är det bara mamman, det är "bara hon & han" (står även i vårdplaneringspapprena) och således inte någon annan kontakt med andra. 

Barnet & jag har en fin & bra relation, han berättar "hemlisar" som han säger Glad för mig.  Inte pga utav hans problematik utan av "annan orsak".
  • Anonym (Malin87)
    Mamman02 skrev 2014-06-24 15:04:52 följande:

Fast vet du, det här med vem som lämnar/hämtar har en enkel lösning så fort barnet börjar skolan:
    När det är er vecka, hämtar ni på måndag eftermiddag i skolan/fritids. När det är mammans vecka lämnar ni i skola/fritids.
    Överlämning sker alltså i skolan.

Ja, den lösningen har jag  & exet. Vi byter måndagar Glad
  • Anonym (Malin87)
    Mamman02 skrev 2014-06-24 15:07:51 följande:
    Varför har inte din sambo den lösningen?
    Ja det är inte jag med och bestämmer. Och de är ju 2 om den saken så..
  • Anonym (Malin87)
    BioBonus skrev 2014-06-24 15:11:20 följande:
    Så ni har hämtning/lämning hemma hos mamman nu?
    Tills nu har de möts halvvägs. From när de kommer hem så blir det ju så.
  • Anonym (Malin87)
    Mamman02 skrev 2014-06-24 15:15:00 följande:
    Fast om mamman ställer av sin bil av praktiska/ekonomiska skäl - kan väl pappan lämna/hämta i skolan av praktiska/ekomiska skäl? Vad är egentligen problemet med det?
    Kan ju inte svara på det. Jag ser inga problem med det och inte min sambo heller, förutom att det för barnet blir långa dagar (06-17.30) sålänge jag "inte" får lämna.
  • Anonym (Malin87)
    Mamman02 skrev 2014-06-24 15:24:05 följande:
    Men låt det bli långa dagar då... Tills din sambo inser att han bestämmer på sina veckor.
    Handlar inte om att han inte har insett det, utan att han låter henne bestämma för att slippa allt bråk & tjafs som blir.
  • Anonym (Malin87)
    Brumma skrev 2014-06-24 15:26:08 följande:
    Då får ju din sambo sätta ner foten o säga att om det ska fungera så hämtar du (eftersom du är ok med det) och byte sket i skolan.

Går hon inte med på det får hon se till att ordna att pojken körs ut till er eller ställa på bilen igen.
    Han har satt ner foten...det är då det kommer samtal med diverse ofina ord, sms. Samt familjerättsmöten. För att i nästa vända flaggar hon om och vill stryka ett streck över allt som varit & bjuda på middag. Tills han säger nej åt henne igen. Å sådär går det för runt.
  • Anonym (Malin87)
    Brumma skrev 2014-06-24 15:28:22 följande:
    Vårdplaneringspappren - är det angående pappren skola/förskola vill att föräldrarna skriver på angående vem som får hämta?

Isåfall är det bara att din sambo går dit o skriver till dig.
    Nej de papprena som skrivs på BUP :)
  • Anonym (Malin87)
    Solidaritet skrev 2014-06-24 17:00:19 följande:
    Att speciellt trycka på det antyder att det är något man lägger stor vikt vid. Därav mina funderingar. Vem som bjöd på fika kan för mig framstå som ganska oviktigt, knappast något jag tar med i återberättandet, men för TS hade det betydelse. 
    Alltså nej ,det var inte alls så jag menade utan mer bara hur jag skrev..att jag bjöd henne på fika, precis som jag bjuder en kompis på fika. Ber så hemskt mycket om ursäkt.
  • Anonym (Malin87)
    Brumma skrev 2014-06-24 16:53:57 följande:
    Ahh. Isåfall HAR det ju att göra med pojkens diagnos? Eller?
    Jo, på så vis att jag är en del i hans liv.
  • Anonym (Malin87)

Kan säga såhär, jag är allt annat är prestigefylld eller svartsjuk för det finns ingen anledning öht att vara.

Visst jag är ny för pojken, men för pappan så är jag en gammal relation sen tonåren dvs 16 år har vi känt varann. 

Vet inte hur ni har fått vi att framstå som det ni skriver om, utan att känna till allt ?
    Ställde en fråga som blev hur stor som helst, ska jag behöva skriva ner hela året som det varit ?

• Anonym (Malin87)
    Brumma skrev 2014-06-24 18:13:19 följande:
    Även om jag inte håller med i allt och bland annat tycker att man självklart går gå efter TS information och lita på den trots att det är den enda källan är det mkt i det här inlägget som är bra.

Det är alltid bra att ta ett steg tillbaka och fundera över sin egen roll - även om man kommer fram till att man kanske inte kan göra så mkt annorlunda. Men att ge det en stund i tankarna skadar ju iallafall inte ;)
    Jag håller med, steg tillbaka och se över situationen är bra och vilket jag gjort ett antal ggr och fått hålla tillbaka min sambo när han har kokat av ilska (har adhd han också). Men det finns liksom som du skriver inte alltid så mycket jag kan göra än att se på. Jag går inte in o talar om vad hon eller han ska göra, men jag tycker saker för mig själv som jag pratar med hönorna om sen ;) har ju ett eget barn & liv att koncentrera mig på även om vi nu är en familj som också måste fungera ihop.
  • Anonym (Malin87)
    nymedlem skrev 2014-06-24 16:19:22 följande:
    Fast nu är det ju inget bråk mellan föräldrarna. Utan detta är något som BUP har bestämt är bäst utifrån barnets behov.

Ts kan/bör således inte hämta då det inte ligger i barnets bästa. Endast mamma och pappa ska sköta detta enligt BUPS vårdplan. Då har man inte så mycket annat val än att följa det.
    Det är således inte mamman som krånglar och säger ifrån till detta så som det lät först på ts förklaring.
    Nej det ligger inte i vårdplanen att jag inte får hämta. Det är mammans ord till pappan & mig.
  • Anonym (Malin87)
    Brumma skrev 2014-06-24 18:19:26 följande:
    Nej, jag menar att om det står inskrivet i vårdplanen - som BUP varit med att skriva - att enbart mamman och pappan får hämta så är det ju ngt som BUP sett som bra för pojken?

Annars är väl sådant knappast ngt som står inskriven i en vårdplan från BUP - om det inte påverkar barnets diagnos/sjukdomsbild etc?

Är det så att BUP anser det är bäst att föräldrarna hämtar så är det naturligtvis så man får göra. För pojkens skull.

Anser inte BUP det har jag svårt att förstå varför det står med i vårdplanen överhuvudtaget.
    Nej nu har det blivit ihop blandat känner jag :) Vårdplanen med BUP är bara där, inget med skolan & hämtningar att göra- utan VP på BUP är vad vi ska jobba på med rutiner, sociala samspel osv.
    Hämtning & lämning är som jag skriver ovan, något som mamman sagt ifrån till oss privat.
  • Anonym (Malin87)
    Brumma skrev 2014-06-24 18:40:09 följande:
    Men här skriver du att det står inskrivet i vårdpappren att det bara är hon o han? Eller missförstod jag?

Gäller det inte hämtning så borde ni ju som sagt lägga upp det som passar dig, pappan och barnen bäst under era veckor - oberoende vad mamman tycker.

Gäller det hämtning så får det vara så :)
    Jaha då förstår jag.. var otydlig där. Menar med att hon uppgivit där att det bara är hon & han (barnet alltså) de veckorna han är där, utan att hon inte har någon social kontakt med andra utan hon "har bara barnet". 
Svar på tråden Mamman har ställt av sin bil...