Inlägg från: boogiewoogie |Visa alla inlägg
  • boogiewoogie

Junibebisar 2014

verkar var flera än vi som fått värsta nojjorna sen man blev förälder..;D Bor i oslo...och härom dagen så fick jag ångest när jag skulle gå ut med pluttan i vagnen.. att gå över övergångställen bl.a eftersom om det kommer en bil som kör för fort så klipper den ju vagnen först eftersom den leds ju först ut på vägen när man går... hmm hehe. Rädd för att gå under såna där stora kranar som de använder sig av när de bygger..var säker på att den skulle rasa ner på oss..ojojoj puh! Pga terrorhotet som var mot norge/oslo för ett tag sen...så överallt jag går "tror" jag att folk är självmordsbombare... och det är RIKTIG ångest. Kan ju inte vara sig själv direkt...:/:)

• boogiewoogie

Vår tjej nattar vi vid ca 8  eller 9 på kvällen...hon sover sen till runt tolv, matar och sover vidare till 03.00, matar o sover vidare till 06:00..matar igen o sover till kanske 8:00..  På dagen sover hon lunch (har ställt om sig själv tydligen till att göra det..hehe;)) och sen sover hon lite från o till under resten av dagen... vi busar o sånt emellan såklart..o allt annat :))

• boogiewoogie

Min dotter fick med vaccin idag... de var iiiinte kul.. hon grät lika mycket vid båda sticken..:( hon väger 6390 o är 63 cm lång:) föddes den 21a juni..midsommardagen:)

• boogiewoogie

På tal om smakisar .... det är HELT individuellt.. från barn till barn hur mycket de äter.. Såklart de första dagarna så börjar man o ge lite för att se hur de reagerar..om de tycker om det eller inte. Vår dotter tycker det är jättespännande och gott. Vi började en dag att ge henne lite mosad banan på fingret när vi satt i bilen ..hela hon sken upp :D Sen när hon fyllde 4 månader (för 1 vecka sen) så gav vi gröt 1-2 tsk (nestle -banan och majs)...älskade det och sken upp igen. Nu har vi börjat med att ge sötpotatis vid lunchtid...och hon verkar tycka att även det är spännande. De kan bli lite hårda i magen när man introducerar ny mat, inte så konstigt..vilket vår dotter också blev, så vi ska ge lite sviskonpure också.
    Men eftersom vår dotter är så intresserad av den nya maten o tycker det är kul så sa vår barnmorska att vi kan öka på med 1-2 tsk varje dag.. Men såklart, märker vi att de blir för mycket för magen så hoppar vi över en dag o bara ger ersättning..(som vi gjort från födseln typ) Så som sagt det ena barnet är inte det andre likt......

• boogiewoogie

Är det någon som fått tillbaka mensen ? jag har börjat få lite mensvärk i några dagar nu, men har inte kommit ÄN i alla fall...

• boogiewoogie
    soffipropp1987 skrev 2014-12-11 14:58:58 följande:

Min pojke är så frustrerad, ligger han på mage så blir han arg bär han inte når saker. Sitter han i gåstolen blir han arg för att han inte kommer någonstans. Byter man blöja är det bara gråt och skrik. Någon som känner igen detta beteende??

Ja jag känner igen mig liite där.. fast min dotter är mest uttråkad eller missnöjd när hon får ligga ner en stund.. Ibland känner man sig dålig för det är svårt o glädja henne ibland just nu.. Har väl att göra med att de vill så mycket nu, så kanske de inte går med en gång...kan inte vara så kul att bara ligga ner o stirra i taket...;P blir annat sen när de börjar krypa o gå ..:S ;)
  • boogiewoogie
    smalljey skrev 2014-12-16 09:51:22 följande:

Alltså jäklar vilken fart det är här hemma nuförtiden!! Hon drar fram genom lägenheten som en virvelvind! Vänder man ryggen åt henne nån sekund så är hon på andra sidan rummet när man vänder sig tillbaka. Känns som att jag säger "nej, nej! Aj, aj!" Konstant nu. Alla teknikprylar; sladdar, datorer, mobiler, fjärrkontroller är 10 gånger roligare än hennes egna leksaker så allt måste gömmas nu. Och så har hon börjat resa sig upp oxå så man måste vara där och titta varje sekund så hon inte drar sig upp och glider ner igen *puh*. Men det är så jäkla häftigt att hon utvecklas så oerhört! Vi var på 50-årsfest i lördags och hon fick så mkt beröm för att hon var så otroligt glad och charmig. Då blir man stolt!

Hur gammal är din dotter?
  • boogiewoogie
    Asjak skrev 2014-12-16 10:08:05 följande:

Men ni kan ju inte ha bebisar som är födda samma månad som min!!

Vet att man inte ska jämnföra men min lilla skrutt kan inte ens sitta ännu och era börjar stå och ålar/kryper??

Alla är olika :) Min dotter är 6 mån nästa vecka... kan sitta utan stöd men då måste man sitta vid henne för hon är inte så stadig också blir hon trött efter ett tag o börjar gnälla lite. Men hon kan sitta i barnstol ganska länge o leka med prylar osv.. Hon vänder sig nästan aldrig heller från rygg till mage ens.. När det hänt så börjar vi tjoa för det är så ovanligt än... hehe. Men de får ta sin tid.. <3 Blev förvånad härom kvällen när hon sov..för på ett tu tre så vände hon sig på magen och sov... aldrig hänt att hon sover på magen :)) Men en nojjig mamma vände tillbaka henne sen..;)
Svar på tråden Junibebisar 2014