Vår bebis sover också sämre nu.. Vaknar oftare, verkar sova oroligare. Och jag som vaknar vid minsta rörelse sover ju knappt nånting :(
Vi har ju försökt att ha lite kvällsrutin för att hon ska komma lite till ro, vi byter till ny blöja, sätter på pyjamas, går in i sovrummet och släcker ner lite.. Men igårkväll vart hon misstänksam bara vi började sätta på henne pyjamasen.. Hon blev mer och mer ledsen och gjorde ledsen underläpp flera gånger! Tillslut fick vi gå ut ur sovrummet och då lugnade hon sig lite.. Men då hade hon ju liksom listat ut av vi försökte natta henne och det verkade hon ju verkligen inte vilja. Så det slutar med att jag står i vardagsrummet och vaggar och vaggar och sen får hon bröstet när jag står där. Då lugnar hon sig ju.. Så jag får vagga/gå till sovrummet med hennes ammandes samtidigt och försiktigt satta mig i sängen, aj min rygg!! Och sen tillslut lyckades jag hoppa upp i sängen och buffa under en kudde under armen, alltså hjälp.. Och sen somnade hon, jag la ner henne, hon vaknade efter typ tio minuter, upp med henne till bröstet igen. Sen somnade hon och jag la ner henne och tänkte att nu, nu somnar hon för natten. Jag somnar, sover en timme och vaknar av att hon gallskriker, så upp med henne till tutten i panik.. Och sen för femtielfte gången somnar hon. Tror ni jag kan sova då..? Eeh nä. Underbart detta.