Inlägg från: Sessan4 |Visa alla inlägg
  • Sessan4

Junibebisar 2014

Hej! 

Har en son född 29 juni.. Hjärta han är 7 veckor och jag ammar honom. 
    Han började skrika så hemskt på kvällarna och ville amma varje timma så vi började ge ersättning och han har blivit en lugn o nöjd kille.. vissa förmiddagar är skrikiga och gnälliga dock. Han har börjat dreggla massor och man kan se 2 vita prickar, som att hörntänderna i överkäken är på väg!!
    Kan en 7 veckors bebis verkligen få tänder så här tidigt Förvånad
    Min dotter var nog 4-5 månader när hon fick tänder.

Har följt tråden lite och känner igen mig mycket i era inlägg.. visst blir dagarna långa ibland när man är föräldraledig. Jag har även dottern på förskola och skall försöka få ihop amning med hämta/lämna dagis de dagar maken jobbar!! puh!! 

Tycker oxå det är skitjobbigt att åka till stan eller handla för man vet aldrig om det blir kaos och skrikfest Tyst tycker även att det är jobbigt att amma ofentligt. Men jag vet att ångesten mest tynger mig själv så jag försöker träna på att behålla lugnet Tungan ute

• Sessan4

Jag var o träffade en mammagruppen idag och såg en del ammande mammor som såg avslappnade ut och har harmoniska barn.. Såååå skall det ju vara men så känner inte jag och min son bara knölar o skriker

Jag skall på 2 månaders koll snart o tänkte ta upp att jag vill sluta amma.. Jag tror det blir bäst så.

Vill oxå veta vilken ersättning som är bäst?!

Min son har mycket gaser i magen men har slukat både NAN och Semper (tetra) när han fått flaska..

• Sessan4

Nej inte riktigt.. Han somnar ofta vid bröstet fastän jag försöker hålla liv i honom. Mycket snuttande. Vi kommer aldrig in i nån rutin, känner mig obekväm med amningen, speciellt när vi är ute bland folk osv.

Han småäter och kan ligga vid bröstet jämt.

Jag har en dotter som oxå behöver sin mamma. Min man jobbar ibland kvällar o helger och då är jag ensam med barnen.

Han skriker innan jag hinner få fram bröstet, måste amma med amningsnapp. Han märker väl att jag blir stressad...

Osv osv.. Jag har dåligt samvete men oxå lovat mig själv att inte köra mig själv i botten pga amning igen..

Flaskmatade barn mår oxå bra!

• Sessan4

Tack för stöd och förståelse.. Jag har inte bestämt hur jag skall göra. Skall till BVC den 28:e. Skall be om råd då!

Trevlig helg allihop

• Sessan4

Hej tjejer!

Har en son född 29 juni! Han är verkligen en snäll o go bebis!! Kul o läsa om era syskonplaner!, ha dock i bakhuvudet att det inte är säkert att det går o planera så slipper ni bli oroliga om det tar tid. Jag har 1 ivf barn och ett som blev till naturligt.

Vi är lyckliga över våra 2 och redo att släppa babyverkstaden efter många år!

Jag har fått minipiller utskrivna men min man skall sterilisera sig så småningom.

Har ni några bra tips på hur man blir av med mammakilon?? Tappat drygt hälften men nu står det stilla. Delammar.

Trevlig helg

• Sessan4
    ellami skrev 2014-10-25 18:39:36 följande:

Alltså just nu är min tålamod på noll! Jag har fått en bebis som sover uselt om nätterna, fine, men varför måste dagarna också vara en kamp! Det känns som att större delen av mina dagar går åt att söva honom. Jag måste köra vagnen fram och tillbaka i hallen i en halvtimme, eller vagga i famnen i en halvtimme för att han han ska somna. Minst en halvtimme!!! Det är en sån KAMP varje gång. Och på sista tiden har han börjat vakna efter 5 minuter ibland och så måste jag i princip vagga eller vagna konstant eller var femte minut för att han ska få sig en halvtimmes sömn. Och min rygg orkar inte mer! I en halvtimme vaggade jag en övertrött bebis precis.. & då sov han i hela 10 min!? Känns som ett skämt.. och jag tog upp honom igen för att vagga om men han stänger ögonen, öppnar ögonen, blir frustrerad, gnäller, river sig, och till slut gav jag upp så nu har jag en ledsen bebis som vill men kan inte sova och så är jag då alldeles slut och trött och orkar inte mer och känner mig så elak pga alla dessa känslor.. Vissa dagar är fruktansvärt jobbiga när det kommer till sömn helt enkelt.. Andra dagar går det mycket bättre och ibland lyckas han tom ha sovpass på 1-2 timmar men det är ju såklart mer undantag än regel. Var bara tvungen att skriva av mig :/

Har du provat att vänta ut honom? Vad händer om du inte vyssar? Skriker bebben då? Försök att distrahera honom med att titta på saker eller göra nån favoritgrej som di vet att han gillar. Min son gillar tex att stå upp i famnen!

Jag får oxå vyssa min son ibland men jag kan inte börja förrän man ser att han är riktigt trött.. Annars får jag hålla på i en evighet.

Lycka till
  • Sessan4

Hurtänktedunu???? Så att säga..

Så gör man bara inte! Tänk på infektionsrisken! Det kliar under läkningsprocessen, bebisen kommer med all säkerhet att riva o klia i örhängena. En bebis förstår inte innebörden, inte jag heller för den delen.. Jag jobbar i vården o ser tyvärr för mycket!

• Sessan4

Med första barnet ville man att allt skulle hända så fort!! Nu hoppas Jag att Lillebror inte har för bråttom! Man vet vad som väntar!! Puh!!

• Sessan4

Min son är 6 1/2 månad. Han har börjat snurra runt och drar sig fram på golvet efter saker om jag lägger ner honom på täcke tex. Nu har han börjat lägga sig på mage i spjälsängen!! Han vaknar ofta då med händerna över huvudet på sin lilla kudde och kan inte vända tillbaka så jag brukar hjälpa honom. Visst är det inte lika farligt att sova på mage när de är över halvåret? Eller..

Svar på tråden Junibebisar 2014