Inlägg från: Åttiotalist |Visa alla inlägg
  • Åttiotalist

Junibebisar 2014

Min lilla älskling har plötsligt bestämt sig för att sluta sova sammanhängande under natten. Nu vaknar hon ofta och är orolig plus att hennes tänder har börjat växa och det gör ont. Vi som har haft det så lätt hittills.. 

• Åttiotalist
    soffipropp1987 skrev 2014-09-25 13:35:31 följande:
    Så underbart! Vi har blivit lovade en tomt! Så om ett år ca så är vi med hus :) Ska bli så himla kul att ha något eget och att inreda alla rum. Där bor även två barn som vi blir grannar med som är födda iår :) Ser äntligen ljuset i tunneln... Vi har det alldeles för litet nu och bebis har inte ens eget rum här (vilket inte behövs just nu, men inom kort).
    Grattis! Själva ska vi styra flyttlasset till Bryssel i vinter. Min man fick ett jobberbjudande som var svårt att inte nappa på. Eftersom jag är hemma med lillan faller det sig bra i tiden. Vi har velat flytta utomlands länge och det känns som nu eller aldrig. 

Huset ska vi antingen hyra ut till bekanta eller om får det stå tomt. Vill inte ha främlingar boendes där. 
  • Åttiotalist

Imorgon åker vi på semester till Italien och jag är jättenervös över hur det ska fungera osv. Har läst en miljon trådar och artiklar som rör ämnet känns det som.. 

• Åttiotalist
    Kela1981 skrev 2014-10-06 13:57:55 följande:
    Åh vad mysigt! Det kommer att gå jättebra ska du se. Jag hade nog bara kollat med typ Apoteket eller BVC om vad som kan vara bra att ha med sig. Varför skulle det inte gå bra? Vad är det du är nervös för?
    Det ska bli supermysigt. Först ska vi spendera några dagar i underbara Neapel och sedan tar vi båten till Ischias.

Har redan kollat med både BVC och apoteket vad som är bra att ha med sig och köpt allt. Vet att det kommer gå bra egentligen men blir bara sådär hispig och blåser upp allt till alldeles för stora proportioner. 
  • Åttiotalist

Resa med barn var en baggis. Första natten var lite jobbig men efter det sov hon som en stock varenda natt. 

• Åttiotalist

Jag har nästan suttit ihop med min bebis men på fredag ska mamma och pappa ta hand om prinsessan. Vi ska gå ut och äta på tu man hand. Lite vuxentid, som inte involverar blöjor, det ska bli skönt.. 

• Åttiotalist
    Asjak skrev 2014-11-01 10:18:20 följande:
    Usch stackars liten, hoppas han kryar på sig snart! Har era småttingar börjat bli blyga? Isabelle var ca 3,5 månad när hon började bli ledsen och blyg om ngn annan än jag och pappan pratade med henne. Nu är vi hos mormor och imorse nu kunde hon inte alls prata med henne, underläppen började skaka direkt haha lilla pluttan :)

Inte alls. Beata älskar alla människor och är ett litet energiknippe som ler åt alla.
  • Åttiotalist

Jag fullkomligt älskar att vara mammaledig. Saknar inte jobbet alls, till både min och min mans stora förvåning. Iom vår flytt till Bryssel kommer jag stanna hemma åtminstone ett år till. Sedan kanske jag börjar jobba halvtid om något intressant dyker upp.

• Åttiotalist

Min prinsessa är jätteförkyld och hostar mest hela tiden. Får knappt sova något. Egentligen skulle vi åkt till London den här helgen som vi alltid gör och köper alla julklappar men vi bokade om biljetterna till nästa helg istället. För jobbigt att åka iväg när lillan inte mår bra.

• Åttiotalist

Hur tänker ni kring julkallappar till era små barn? Vi har bara köpt lite småsaker och istället sätter vi över en större summa pengar än vanligt till lillans sparkonto.

• Åttiotalist
    Juronjaure skrev 2015-01-19 21:35:03 följande:
     Däremot har hon lärt sig klappa händerna... Jättesött. låter ju absolut ingenting när hon slår ihop sina mjuka små gosehänder... Men lika glad är hon för det ;)
    Min prinsessa gör det också. Samtidigt som hela hon skiner upp i ett leende. Mitt hjärta smälter varje gång.. 
  • Åttiotalist

Min prinsessa har både feber och är förkyld. Jättejobbigt och vi får inte sova något, vilket vi är ovana med hittills.. Tråkigt också när vi precis har flyttat ner till Bryssel och har mycket att ordna för att göra oss hemmastadda. 

• Åttiotalist
    nica skrev 2015-05-10 19:36:24 följande:
    Fler som har trotsiga små busungar som ska spotta ut all mat man ger om de inte är mat man kan äta själv eller efterrätten ?

Min spottar ut allting. Hela tiden. Gör inget annat än att städa känns det som..
  • Åttiotalist

Länge sedan man skrev något här så jag kan uppdatera lite också. Beata var riktigt jobbig en period men nu är hon rena drömbarnet, hoppas det håller i sig. Vi har sålt huset i Sverige, inte säkert att vi blir kvar i Bryssel men Stockholm är inte nästa destination isåfall. Jag är fortfarande hemma och tänkte vara det kanske ett halvår till, sedan får vi se om vi väljer dagis eller kanske nanny. Finns många alternativ här. Saknar att jobba lite men samtidigt är det underbart att vara hemma. Finns så mycket att göra här med barnen. 

Svar på tråden Junibebisar 2014