Inlägg från: Humlan26 |Visa alla inlägg
  • Humlan26

Junibebisar 2014

Smalljey: Vår bebis (4 månader) sover också dåligt, inte riktigt som din, men nästan. Har beställt boken som du skrev om men inte fått den ännu. Tycker du att den har hjälpt er något?
    Vår bvc-kontakt har också pratat om att somna utan bröstet (helammar) (tar ej napp), men det är ju omöjligt. Han bara gråter då. Nåt tips?

Första barnet född 9/7
  • Humlan26
    Min 4-månaders bebis vaknar med 1-2 timmars mellanrum hela nätterna. 
    Förut har han velat ha tutten men nu gör han bara höga missnöjda ljud. Gråter inte. Någon som känner igen det?
    Första barnet född 9/7
  • Humlan26

Min kille har nyss fyllt 4 månader och vi äter gröt en gång om dagen, annars ammar jag. Fått smaka lite potatispuré också.

Första barnet född 9/7
  • Humlan26

asjak: nej han är född 9/7, men det är bättre aktivitet här än i min julitråd så smög mig in. hoppas det va ok.

Första barnet född 9/7
  • Humlan26

Min bebis äter 1/2 dl gröt. Bara dryga timmen efteråt är han jättehungrig. Någon som känner igen det. Han ammar ca varannan timme, men jag tänker att han borde bli mättare av gröt. Eller är han törstig? Han tar inte flaska så svårt att få i honom vatten efteråt.

Första barnet född 9/7
  • Humlan26

Någon mer vars bebis inte vill äta. Sen vi började med gröt för några veckor sedan har han varit tokig i det. Men nu vill han inte ha mer än någon sked. Han är inte heller intresserad av att amma. Ta ett par sug och börjar sedan med något annat.

Han är extra grinig också, kanske för att han inte ha energi när han inte äter?

Första barnet född 9/7
  • Humlan26

Min kille har inte velat ta flaskan på ca 1,5 månad men nu funkar det igen. Dock äter han bara ca 40 ml. Verkar som att han är mätt sen. Är inte det väldigt lite?
    Helammar annars, med undantag för gröt ibland.

Första barnet född 9/7
  • Humlan26

Min kille vaknar ca 1 gång/timme på natten. Är oftast ledsen då. Ibland bara leksugen. Enda sättet jag lyckas få honom att somna om är att amma.
    Hur får ni era att somna  om som vaknar många gånger per natt?  

Första barnet född 9/7
  • Humlan26

Min kille har också svårt att få i sig vatten. Han dricker välling ur nappflaska men nr det är vatten i flaskan fattar han inget.... pipmuggen tuggar han mest på. Har vi inte spillskyddet på rinner bara vattnet ut ur munnen. Provat pipmugg från ikea och mam. Någon som har tips?

Första barnet född 9/7
  • Humlan26

Ni som har bebisar som sover bra, hur mycket äter de sista timmarna innan läggdags?

Första barnet född 9/7
  • Humlan26

Nu börjar jag med att skriva peppar peppar.... Men från att ha vaknat varje till varannan timme hela livet har vår kille börjat vakna två till tre gånger per natt. Han kan dessutom somna om själv ibland. Superskönt! Hoppas att det håller i sig. Den förändring vi gjort är att han äter middag vid fem, halv sex. Sen gröt vid sju och välling vid åtta. Sen får han en flaska välling till när han vaknar första gången, vilket brukar vara efter ca två timmar. Proppar honom med mat alltså!

Första barnet född 9/7
Svar på tråden Junibebisar 2014