• Asjak

Junibebisar 2014

Stackars er, lite tröstande att man imte är ensam med sömnbrist.

Vi var på 7 månaders kontroll idag och hon va 71 cm lång och väger 10200gram :)

Vi fick även slem lösande utskrivet för hon hostar så himla mycket och är super snorig, stackars liten.

Igår bytade jag till sitt del på vagnen och rensade alla hennes små kläder och la dom i lådor... Snyft värkte i mamma hjärtat :)

• Asjak

Min lilla kan sitta själv och stå med stöd, kan krypa med rumpan men blir vansinnig då hon inte fattar att framdelen måste upp oxå :)

Två tänder här än så länge

• Asjak
    soffipropp1987 skrev 2015-01-28 15:08:51 följande:

Åh jag blir galen! Tappar tålamodet totalt.... L är trött och gnällig, bär runt på honom så han ska bli lugn och tröttare. Lägger ner i sängen då ligger han bara och är hyperaktiv och typ skrattar. Mammans tålamod räcker inte riktigt till och jag brukar bara gå därifrån men få börjat skriken istället. Vad gör man?

Usch vad jobbigt det låter.

Han är inte på väg att bli sjuk/få tänder etc?

Kan ju vara att han är mer medveten om världen nu och oftast bearbetar bebisar det i sömnen som har hänt under dagen.

Vill han inte sova i famnen?

När Isabelle är så trött och ledsen så tar jag henne och sätter henne på sidan emot mig i mitt knä med snuttisen upp gosad på ena sidan och välling, sedan släcker jag ner lite och sitter och nynnar blinka lilla stjärna medans jag vaggar och håller henne tätt men mjukt, hon brukar somna väldigt fort.

Funkar kanske inte för andra men här har det funkat :)
  • Asjak

Stackars liten Isabelle var otröstlig och hade 40 graders feber när hennes två tänder dök upp :(

Man får tänka att det är ju värst för dom, och bara finnas där och trösta, kan din man avlasta lite eller ngn annan?

Hoppas ni får sova inatt båda två

• Asjak

Kela vi får ta och träffas nu så får våra tre bebisar leka med varandra :)

Öppna förskolan är såååå roligt, isabelle älskar det, vi går på onsdagar i kävlinge då är det barn upp till ett år samt tisdagar är det baby cafe i löddeköpinge.

Efter ÖF sover hon i typ två timmar :)

Någon mer som går på babyrytmik?

Vi har både i biblioteket samt i församlingshemmet.

Vad gör ni för aktiviteter med era?

Vi brukar gå till badhuset en gg i veckan,öppna förskolan varje vecka,rytmiken blir varannan vecka,babycafe ska vi testa nästa vecka.

• Asjak

Amalian 9 tänder?? Herregud min har bara två vassa fram där nere.

Vart har tänderna kommit på din bebis?

Något är på gång här för hon vaknar var femte minut och är så ledsen, pappan får sova på soffan så hon kan sova ordentligt bredvid mig och ja kan trösta och lugna direkt.

Hon var vart dålig i två veckor och hostar massor även om hon fått slemlösande.

• Asjak

Nica stackars dig vi andra har än så länge det lugnt och skönt verkar det som :)

Boogiewoggie nej vi är precis som innan, vi va ihop 9 år innan vi fick Isabelle, och det kändes tryggt att känna varandra såpass väl innan.

• Asjak

Nica en sån liten filur, jag hade fått hicka på henne :)

Här har lilla skrutten vart förkyld i snart tre veckor och fått medicin så trodde det skulle släppa nu, inatt har ja knappt sovit alls för hon har vart så tät och hostat ngt fruktansvärt, när ska det ge sig?

Nu ligger hon bredvid mig i sängen och slår mig på huvudet :) mysigt

• Asjak

Juronjaure stackars liten :(

Min har hostat så inatt och vart så orolig så hon har "sovit" sittande emot mig, det var det enda som gick någorlunda.

Hon hostar tills hon kräks så går ju inte att mata henne på natten.

Hon får slemlösande tre ggr dagligen.

Tur att våra bebisar är såpass "gamla" ändå, tänk om dom va nyfödda och super förkylda

Svar på tråden Junibebisar 2014