• Asjak

Junibebisar 2014

Åhh nu skickades det när ja inte va klar :)

Stackars liten, jag är så glad att vi sluppit kolik och magknip här!

Igår natt slutade vi mata och inatt sov hon heeeeela natten från 23-08.... Aldrig hänt!!!!

Hon gnydde två ggr vid 5 men vaknade inte.

Jag själv kunde ju inte sova haha för ja e så van att vakna 4-5 ggr per natt :)

Ska köpa en lott idag!

• Asjak

Tack Nica och Kela!

Jag tror oxå det tar ett tag innan man sover själv hela nätterna :)

Nica min lilla säger mammamama sedan drygt en månad och pratar massor, låter som hon har diskussioner med sig själv :)

Haha jag njuter av lugnet här då min inte kan sätta sig själv ens

• Asjak
    ellami skrev 2015-02-10 10:17:35 följande:

Fast bröstmjölk är nyttigt och enbart bra på alla sätt.. är ju liksom inte sötat med sockersocker :P har iaf läst en studie som säger att det inte finns nån risk för tänderna att amma på natten som med ersättning, tvärtom dödar bröstmjölk de bakterier som orsakar karies ellernåt och dessutom hamnar mjölken rätt i halsen till skillnad från om man dricker från flaska. Men vet att bvc/tandläkare här brukar säga att det inte är bra för tänderna men de har inget belägg för det vad jag vet :P

Skönt med hela nätter..! Grattis ;)

Åh det visste jag inte, ammade henne första månaden men sedan gick det inte.

Hoppas kunna amma nästa barn ordentligt iaf
  • Asjak
    ellami skrev 2015-02-10 16:20:57 följande:

Nu minsann tror jag det kan vara en tand på g i lillemans mun! Annars vet jag inte varför han helt plötsligt matvägrar, enbart amning funkar. Han gallskriker i panik så fort han tar första skeden mat sen vill han inte ha mer.. Nån som känner igen detta?

Så va inte Isabelle när hon fick sina tänder utan hon dregglade massor och kliade som en tok mot allt hon kom emot, sedan när dom skulle gå igenom fick hon 40 graders feber.

Syns det ngt eller känns?
  • Asjak

Soffipropp usch vad tråkigt, kelas tips var jättebra! Gå in och säg förlåt och pussa och krama han.

• Asjak

Håller med Kela det är ju skillnad på skrik och skrik, är det panik så tar jag ju upp henne direkt men är det bara att hon är trött så vaggar jag och scccchhhar.

Inatt var katastrof, hon va ledsen i en och en halv timme.... Jag höll på att bli knäckt.

Men till slut somnade hon bredvid mig.

Idag var det öppna förskolan, alltid så roligt men vi fick gå tidigt för hon va så trött :)

• Asjak

Kela jag som försöker ta mig igenom nätterna som det är nu och så släpper du en atom bomb att dom ska igenom ett språng nu hahaha ja behöver lugnande :)

Maken sover på soffan sen en vecka tillbaka så han orkar jobba.

Tur att våra små är så söta så dom är värda det.

Bråkade nästan igår med en mamma på ÖF, vi pratade förlossningar o en av mammorna sa att hon alltid drömt om tre barn men inte vet om hon vågar fler efter en skräck förlossning som slutade i 3 timmmars operation o två liters blod förlust.

Då sa jag att jag hoppas att det i te avskräcker henne om hon verkligen vill ha fler barn och att hon skulle prata med sin BM om KS om det är ngt hon skulle kunna tänka sig.

Då hoppade den andra mamman på mig för hon hade fått göra två akuta snitt och jag hade ingen aning hur traumatiskt d va o hur ont d gjorde och vilken sorg d va för henne m KS.. Att ja inte skulle prata om d som om d var en lätt väg.

Herregud tagga ner jag gjorde sj akutsnitt och varför skrämma upp en stackars mamma som vart m om ngt fruktansvärt o kanske inte vågar skaffa fler barn? Blev såå förbannad.

• Asjak

Oj Kela börjar ni fundera på en till?

Visst va det ni som bara skulle ha ett barn :) ?

Jag va super nöjd med mitt snitt men oxå väldigt handikappad efter iaf i två veckor för det gjorde så ont, men det va klart värt det <3

• Asjak

Kela då mindes jag fel :)

Nica men stackars lilla tjejen!! Hoppas hon blir bättre fort med ny medicin :(

Hur gör ni med tandborstning, jag ger isabelle sin tandborste när ja borstar mina tänder, sedan tar jag över och borstar över lite på dom två men hon haaaaatar när jag ska borsta :)

• Asjak

Nica jag tycker du gör helt rätt, blir oxå irriterad att man själv får ha koll på vad dom egentligen säger till en.

Ni känner henne ju bäst så gå på mag känslan!

Det är så spännande nu då vi blivit erbjudna en tomt vi är jätte intresserade av och ska gå vidare med och förhoppningsvis köpa, vi har letat i flera år och äntligen kom denna :)

Svar på tråden Junibebisar 2014