Inlägg från: boogiewoogie |Visa alla inlägg
  • boogiewoogie

Junibebisar 2014

Kela1981 skrev 2015-01-02 15:54:58 följande:
    Alice äter 4 "huvudmål" och två mellanmål. Tänker byta ut lunchen till riktig mat så fort hon är frisk och tillbaka till sitt vanliga jag.

Angående sömnen så tror jag inte man kan säga att alla barn bara behöver sova 2 ggr/ dag. Alice sover 3-4 ggr/ dag, ibland till och med 5 men det beror helt på hur länge hon sover varje gång. Nu har hon precis somnat för 3e gången idag och förhoppningsvis så sover hon en timme i alla fall annars kommer hon att behöva sova en gång till innan natten. Jag vill dock gärna att hon börjar vara uppe längre stunder och sova färre gånger, just nu klarar hon max 2 timmar sen är hon helt slut och måste sova. Det kommer väl tänker jag.
    Samma här...min dotter är vaken max 2 timmar åt gången, tycker hon blir snabbt trött o grinig...nojjig mamma som jag är så har jag tänkt några ggr om allt verkligen är som det ska med henne. Men innerst inne vet jag ju att alla barn sover olika..;P
  • boogiewoogie
    Kela1981 skrev 2015-01-11 12:51:51 följande:
    Jag har inte provat Up and Go men har hört av andra mammor att dom är fantastiskt mycket lättare att ha när bebisarna beter sig som ålar ;) Så prova du, det kanske underlättar blöjbytena :)
    Hej ! Vi har provat libero up and go... men de läckte vaaarje gång hon bajsat. Så pampers har blivit de stora vinnarna för oss... Men de kan säkert vara bra på det viset när de börjat krypa osv...
  • boogiewoogie

Är det bara vår dotter som inte vill sitta själv mer än en liten stund, sen blir hon uttråkad och vill upp....? ;) Blir svårt att hinna med saker ..hehe. Försöker såklart leka med henne med på golvet men hon blir fortfarande då lätt uttråkad...

• boogiewoogie
    nica skrev 2015-01-12 08:43:50 följande:

Amalian - ungefär så ser våra rutiner ut , dock annan mat och har slutat amma nu då de varit en del med jobb nu över helgen och massa annat.

Får sitta och vakta henne hela tiden då hon ska klättra på allt, blir tokig. Igår slog hon sig över munnen och jag börja nästan gråta för jag kände mig som en dålig mamma som inte kunde förhindra de.

Fick beställt en stol nu när de var rea en besafe izi kid x3.

Vad tycker era bebisar om att leka med? Dottern rör typ inte sina leksaker allt annat är mycket roligar :-P

"Pratar" era bevisar mycket?

Här är det lite samma där med vår dotters leksaker.. allt det andra är roligare.. hon" gnäller" och vill att jag ska hålla henne när hon står och helst ta henne till stereon så hon får titta på den (helst känna med)..och höra vart ljudet från den kommer ifrån osv... hehe. Hon kan sitta helt själv nu...men hon tycker det är roligare när vi bär på henne... :/ ;)
  • boogiewoogie

När ska alla börja jobba osv?... Jag har SÅN nojja för att börja jobba igen... börjar jobba igen den 23e februari....på dagis.. ;(

• boogiewoogie
    soffipropp1987 skrev 2015-01-13 20:28:06 följande:
    Oj så tidigt?

Jag ska ta hela föräldraledigheten och vara hemma till januari 2016.
    japp bor i oslo vet du...där är andra regler... Där MÅSTE pappan ta sin del. (14 veckor) :(
  • boogiewoogie
    Axo skrev 2015-01-13 21:41:09 följande:

Är det någon mer bebis som inte vänder sig om, varken från mage eller rygg?

Samma här...vår dotter gillar inte alls att ligga på magen. Men hon sitter o hon älskar när man håller henne när hon står...
  • boogiewoogie
    Kela1981 skrev 2015-01-19 10:17:44 följande:

Ååååå nu blir jag sådär känslig igen!

Fick hem bilbarnstolen från mina föräldrar igår så nu ska jag bara sätta fast den i bilen. Tänkte byta till sittdelen i vagnen denna veckan också för liggdelen börjar bli lite trång även om hon är liten. Men då slog det mig att våra bebisar är ju inte bebisar längre dom är små barn! Nä jag gillade ju inte spädistiden men herregud vad fort det har gått känns det som! Rätt vad det är så har hon börjat skolan!!!! Ha ha ha....

Å andra sidan så ser jag så mycket fram emot när hon börjar ta sig runt och upptäcka världen omkring henne (det uttalandet kommer jag att ångra miljoner gånger ;)

Kryper era bebisar?

Ja de kommer du nog få ångra ;D hehe nä... Vår dotter har suttis sen hon var 5 mån ca med lite stödhjälp i början. Men man märker att hon vill kunna ta sig fram på nåt vis men hon vågar inte riktigt och blir frustrerad... kommer väl när de kommer.. Kan din bebis?
  • boogiewoogie
    soffipropp1987 skrev 2015-01-28 15:08:51 följande:

Åh jag blir galen! Tappar tålamodet totalt.... L är trött och gnällig, bär runt på honom så han ska bli lugn och tröttare. Lägger ner i sängen då ligger han bara och är hyperaktiv och typ skrattar. Mammans tålamod räcker inte riktigt till och jag brukar bara gå därifrån men få börjat skriken istället. Vad gör man?

Känner igen mig/oss !
  • boogiewoogie

ok...inte för er som är känsliga. Men är det någon mer än jag som märkt att man blivit sååå mycket mer gasig i magen efter förlossningen... är ju 7 månader sedan nu men..gosshh! Neverending liksom... :S xD

• boogiewoogie
    Amalian83 skrev 2015-02-13 13:00:18 följande:

Vad spännande att bygga sitt eget hus! Det kan jag bara drömma om som bor i svindyra Oslo och som blir skogstokig innan jag ens lämnat kommungränsen. Häromveckan såldes ett renoveringsobjekt på 160 kvm där stort sett allt var från 60talet. Utgångspris 7,5 miljoner. Gick för över 11 miljoner. Så jag tror vi sitter fint kvar i vår lägenhet en stund till :)

Min tjej har som sagt åtta tänder och vi har borstat sedan hon var tre månader. Det har blivit svårare och svårare, men häromdagen köpte jag nu tandkräm och den smaken verkar hon gilla bättre. Plus att tandborsten måste vara mjuk. Vi borstar efter vällingen och hon brukar få ligga på golvet och leka när jag borstar. Enklast så.

Idag är min sista dag som mammaledig. På måndag kör jag igång heltid. Pappan är väldigt motiverad och glad så det är kul!

Om två veckor är sista ansökningsdag i Oslo för dagis. Hon växer mycket på ett halvår, men det känns ändå så overkligt.

Bor med i oslo...inte så länge till hoppas jag ! :/
  • boogiewoogie
    Juronjaure skrev 2015-01-31 23:59:30 följande:
    Mycket mindre närhet (får nog av att ha en liten klängis på mig dygnet runt!!! Närhetsbehovet överskridet med råge). I övrigt tycker jag att det är ungefär som innan...
    Önskar att min dotter vore liiite mer klängig nästan... ;P Hon har blivit mer pappig däremot och gråter ibland när han ska gå ifrån....
  • boogiewoogie

Vem mer än jag börjar få en trotsig unge...som ibland vääägrar sova på dagen trots att hon är huur trött som helst ?!

Svar på tråden Junibebisar 2014