Junibebisar 2014
Jag tänker, hur farligt kan en rumstempererad ersättning vara jämfört med en värmd till 37 grader? Inte alls skulle jag säga. Det är lätt värt 10kr för att snabbt få somna om igen.
Vi kör NAN. Om lillen ska äta på en gång så blandar vi på kallvatten direkt ur kranen och micrar. Ska vi gå ut så tar vi med tetror.
Vi har MAMs flaskor som man kan sterilisera i micron. Det gör vi varje kväll.
(Fattar inte grejen med Semper, att pulvret måste blandas med kokhett vatten för att det kan finnan bakterier i. Har de inte kontroll över sin egen produkt?!)
Kanske ska testa NAN istället. Så fruktansvärt osmidigt att behöva värma vattnet och sen kyla ner. Kan ju knappast be bebis vänta när han blir panikhungrig!
I natt sov jag och bebis hos mina föräldrar och för första gången så sov hon från 22-08!!! Hoppas hon tänker fortsätta med detta hemma också :)
Ang barn som äter ersättning så behöver dom inte alls bli hårda i magen. Vår tjej äter enbart ersättning och hon är inte hård i magen. När hon var riktigt nyfödd så hade hon lite problem men jag fick beskedet att det berodde mer på omogna tarmar än ersättningen :)
Ibland är jag avundsjuk på dem som kan amma för det verkar så praktiskt! Det känns som att jag knappt gör annat än blandar ersättning och diskar nappflaskor hela dagarna.
Vårat Friskis och Svettis har Mamma och Baby gympa, ska gå första gången imorgon :)
Ang, utvecklingssprång har jag en rolig app som heter The Wonder Weeks där man kan se när barnet (vanligtvis) har utvecklingssprång, vilka tecken man ska titta efter och lite vad de brukar lära sig i varje fas. Hittills har den stämt väldigt bra (vi är strax igenom språng 2).
Samtidigt så tycker jag, utan att ha sett klippen, att det känns så himla läskigt att exempelvis polio och andra potentiellt livsfarliga sjukdomar som vi tack vare vaccinering fått bort från Sverige kan komma tillbaka om så få som 20% som blir erbjudna vaccinering väljer att tacka nej helt. Det är ju inte direkt en liten höstförkylning man vaccinerar mot utan sjukdomar som kan vara så plågsamma och farliga för våra minisar. Himla svårt dilemma.
Min svärfar, alltså lillpluttens farfar tjatar om att vi ska ha dop/namngivningkalas. Tror mest att han vill mingla och posera med bebisen, hehe...
Det vore kul att göra något, men vi bor rätt så litet så att ha stort släktkalas är uteslutet. Dop är också uteslutet eftersom vi inte är medlemmar i kyrkan. Funderar på att ha något slags öppet hus, så att alla inte är här samtidigt, när lilleman fyller hundra dagar (det är vid 14 veckor + två dagar) men tycker också det känns som att man tigger presenter... Och jag orkar då rakt inte göra inbjudningskort och sånt, får bli facebook... *classy mama*