Junibebisar 2014
Är det någon som fått tillbaka mensen ? jag har börjat få lite mensvärk i några dagar nu, men har inte kommit ÄN i alla fall...
Är det någon som fått tillbaka mensen ? jag har börjat få lite mensvärk i några dagar nu, men har inte kommit ÄN i alla fall...
Alltså, jag fick sån fruktansvärd ångest o ont i magen nu.. Ikväll satte vi dottern i förskolekö, usch jag vill verkligen inte men det är det som blir bäst. 1 år o 2 mån kommer hon va, tokliten ju! Det blir dock väldigt korta dagar då min man ska va hemma 50% med henne iaf. Själv vill jag bara jobba högst 80% men vettifasen om det funkar ekonomiskt när mannen är hemma 50%. Hur gör ni framöver?
Jo men det är just det. Hon föddes ju typ igår min lilla bebis.. Jag vill va hemma länge men samtidigt vill jag komma igång och jobba på riktigt. Jag tog ju examen när jag var gravid och hann ju inte komma igång att jobba så länge innan hon kom. Men det blir nog bra :)
Vår flicka kommer också att vara 1 år och 2 månader när hon börjar på dagis. Men eftersom min sambo jobbar natt och jag jobbar helger och då är ledig mitt i veckan så kommer hon ju inte att behöva gå full tid. Jag ser inga problem med det. Hon älskar andra barn så varför skulle det skada henne att få vara några timmar på dagis och leka med andra? Tror att jag kommer att påverkas mer än hon ;)
Inatt vakna lillan bara EN gång för att äta! Natten innan med tror jag. Vågar man tro att denna natt blir lika bra? Det kanske ÄNTLIGEN börjar bli ordning på nattsömnen?! Hoppas hoppas!!!
Jippie!! Inatt blev det bara EN amning igen! Kvällsgröten och mer rutiner i maten under dagen kanske ger utdelning?! Sen att mamman vakna 100 ggr ändå är en annan sak!
E dreglar oxå kopiösa mängder och vill gärna gnaga av fingrarna på oss om hon bara fick, måste va tänder på G. Hon är även snorig men sover jättebra tack vare att jag bytt till sittdelen i vagnen så huvudet kommer upp lite mer.
4:e bra natten i rad här för bebis! Bara en amning inatt. Men nu är det JAG som vaknar femtielva ggr om natten!! Vafasen?!?! Alltså jag blir tokig snart!!
Usch, min tjej har feber!! Hela natten har jag vakat som en hök och sovit typ noll timmar :( Jag verkligen AVSKYR när mina barn är sjuka!
Lilla E gillar oxå majskrokar, det finns majskorvar oxå, likadana fast helt raka och alltså inte krokiga :) Brukar varva mellan att ge henne majskrokar o smörgåsrån när hon sitter i matstolen.
Samma här hemma ikväll. Lillan plaska massa i badbaljan efter vi att vi gjort det.
Min tallrik får jag oxå ha stenkoll på nu om hon sitter i knät när jag äter. Igår dunka hon ner hela näven i maten snabbt som attan så det flög mat över bordet och idag fick hon tag i en mozzarellaboll från min sallad :) Hon hann dock inte stoppa den i munnen som tur var :)
Så häftigt att de verkligen börjar kolla på vad man gör och försöker härma. I helgen satt jag och mamma och fikade på Ikea och Malte satt i mitt knä. Han försökte verkligen göra allt för att få tag i min kaka och äta den själv!
Samma igår när han badade. Han satt i badbaljan och då tog jag hans hand och plaskade med. Sen satt han i 15 minuter och plaskade med händerna!
Ska också köpa majskrokar nu!
Nu var det ett tag sen jag var här inne.
Här är det full rulle på min lilla som blev 7 månader den 23:e. Hon är en riktig galning. Ställer sig upp mot allt hon kommer åt och släpper ibland händerna och står själv nån sekund :-/ Jag blir gråhårig!!
Fortfarande tandlös men det kommer väl snart! Hoppas allt är bra med er! :)
Hej tjejer! blir inte ofta jag tittar in här nuförtiden. Tiden vara rinner iväg! Hoppas allt är bra med er och bebisarna!?
Igår tog vi första cykelturen i solen o lilla E gilla det! :)
Så tyst här är här, hur är det med alla?
Hur går det med alla småttingar?
Här i Skåne är de toppen väder och man känner av lite mer energi
Grattis till graviditeten Ellami, spännande! :)
Min lilla kan numera ta några steg själv. Hon vill gärna gå men helst när man håller i ena handen. Släpper vi och hon märker att hon går själv så får hon panik o sätter sig :)
På tal om skor har min plutt kavat i både stl 19 som sitter jättebra nu och ett par i stl 20 som kommer passa bra om bara nån månad skulle jag tro. Fötterna växer såå fort på dom små så jag skulle inte köpt några skor under stl 19 med hård sula :)