• Asjak

Junibebisar 2014

soffipropp1987 skrev 2014-12-14 17:15:29 följande:

Jaha, då sitter jag här ensam (med bebis såklart) söndag kväll medan sambon är med bror och vänner på bio. Tröstar mig själv med godis (jag är ju faktiskt förkyld :) ). När L har lagt sig vid 20 ungefär tänkte jag knåpa ihop en annons, jag ska sälja min underbara häst. Både sorgligt och skönt!

Vad hittat ni på denna tredje advent?

Varför ska du sälja hästen?

Jag ska oxå sälja min har jag kommit fram till, ja har inte tiden för den vill ja lägga på min lilla tjej nu och hästen blir lidande :(
  • Asjak

Men ni kan ju inte ha bebisar som är födda samma månad som min!!

Vet att man inte ska jämnföra men min lilla skrutt kan inte ens sitta ännu och era börjar stå och ålar/kryper??

• Asjak
    smalljey skrev 2014-12-16 10:57:21 följande:

Det är ju så otroligt olika, så du behöver inte känna så! Det går över en natt bara så har de hajat grejen och man förstår inte alls vart det kom ifrån. Min har istället inte fått sin första tand än som de flesta av era bebisar verkar ha fått

Sen var jag själv tydligen väldigt snabb som bebis så hon har säkert ärvt min otålighet

Min har ju inte fått en enda tand heller hahaha :)

Gulas min är född 24 så hon är oxå lite sen,men hon väger ju rätt mycket hahaha 9229 g :)
  • Asjak

Min lilla är inne på sin 17 de natt nu som hon är sjuk, tät och hostar så hon väcker sig själv.

Jag är helt slut men tacksam att det bara är en helt vanlig förkylning.

Min brorsdotter fick sin andra dotter nu den 2 december, tyvärr hade hon blivit smittad redan i magen av ett lunginflammation virus så hon fick inte tillräckligt med syre, så hon ligger än idag med syrgas och slangar, och inte nog med viruset, nu hade hon även fått det bakteriellt så hon får antibiotika...

Man får lite andra perspektiv när ngt sånt här hemskt händer :(

Dom vet ännu inte om hon fått skador av syrebristen.

Jag pussar och kramar min lilla extra hårt och länge varje dag nu och är så tacksam för allt

• Asjak
    smalljey skrev 2014-12-19 22:10:54 följande:

Nu spammar jag oxå, men jag måste bara lägga ut ett foto på min lilla. Jag tog lite alldeles för sena foton ikväll som ska skickas som julkort i helgen...hon är så söt mitt lilla hjärta!

Åhh vilken liten goding!!

Isabelle har likadana kläder som svärmor klpt till julafton
  • Asjak

Kela vad mysigt det lät! Längtar så tills imorgon :)

Idag fick min duktiga lilla prinsessa sin andra vaccination och hon brydde sig knappt!

Hon vägde 9650 gram och var 68,6 cm lång.

Imorgon på julafton blir hon 6 månader :)

Önskar er alla en underbar jul!

• Asjak
    Nathalie1992 skrev 2014-12-22 00:53:43 följande:

Hoppar oxå in med en bild, på vår fina pepparkaksgumma :)

Men vilken rund liten goding :)
  • Asjak

Min lilla kan oxå sitta själv nu, med övervakning såklart :)

Och den första tanden har tittat upp nu.

Tjuter era små högt? Isabelle tjuter så himla högt så jag tror att glas rutorna sprickor snart, när hon är glad eller uttråkad tjuter hon så.. Mina öron :)

• Asjak
    ellami skrev 2014-12-29 20:39:43 följande:

Vår bebis e också oerhört mammig/pappig. Kan vara hos andra men om vi är i närheten och kan ta han så fort han säger ifrån haha. Men märker han att varken mamma eller pappa är kvar i rummet efter ett tag blir han ledsen. Men de är ju så små än. stressa inte :) jag hade nog inte ens velat lämna än till någon annan än pappan haha.

Vi har haft det jättteeeeejobbigt på sistone med sömn. Natten vaknar han säkert varje timme om inte oftare ibland och bara gnäller. Dagarna är han omöjlig att söva så han sover kanske 1 pass eller koooortkorta 2. Förut var det varannan timme. Vilket leder till att han är jättetrött och gnällig efter några timmar vaken men kan inte somna. Han ska inte alls vara i en fas nu så förstår inte varför han är sån? Sen har han ju alltid varit strulig med sömnen så det kommer ju inte som en chock precis men i perioder är han ju mycket bättre. Suck!! Jag oroar mig mest över hur länge detta (sömnstrulet) ska hålla på :p tills han blir tonåring? Haha..

Precis så är min tjej oxå att hon måste se oss om hon är hos ngn annan, hon ser nästan ut som om hon räknar in oss :)

Stackars er som har sånna sömn problem, är ju jobbigt för lill killen oxå att inte kunna komma till ro och sova ut.

Här vaknas det i normala fall 1-2 ggr per natt och sovs två gånger om dagen ca en timme vardera
  • Asjak

Kela och smalljey vilka underbara godingar, jag blir ju bebis sugen igen :)

Här nyper vi oss i armen då vår lilla sessa sovit utan att vakna 3/4 nätter nu... Vad hände?

Hon har fått ny bilstol då hon inte längre fick plats i babyskyddet. Hon är tok nöjd och kan sitta och titta på bilar nu när vi åker :)

Vi försöker ju bli gravida men det tar sig inte, vi har försökt fyra ggr nu, så tror inte kroppen kommit i takt ännu

Svar på tråden Junibebisar 2014