• Asjak

Junibebisar 2014

Kela1981 skrev 2015-01-02 17:03:06 följande:

Förresten på tal om att lugna på natten utan att ta upp; sambon monterade på vyssan lull tassar på A säng och dom är fantastiska! Innan var jag alltid tvungen att ta upp henne för att natta om även om hon inte åt på natten. Nu kan jag bara stoppa in nappen och vagga sängen lite. Yay!

Vi har oxå dom, helt underbara!

Ett tips till är att hellre ha lite stor blöja än en som sitter lagom, funkar iaf på min lilla då vi har femmor på henne nu
  • Asjak

Bvc sa att vi skulle andvända en lite större snuttefilt och lägga den intill henne, tig ca en vecka innan hon visste att snuttis va lika med sömn :)

Inatt har vi inte sovit mycket, vaknade av en jätte ledsen tjej med 40 graders feber, har gett henne suppar tre ggr nu och febrrn går ner bra med dom

• Asjak
    Kela1981 skrev 2015-01-03 12:26:55 följande:

Usch då, krya på henne! Vi är i slutspurten på sjukdom här hemma. Massa snor och hosta men febern är som tur är borta. Verkligen inte roligt när som är sjuka :(

Tror det är tand feber för hon mår bra annars, hon va sjuk med hög feber o snorig för en månad sedan.

Skönt att din lilla börjar må bättre!
  • Asjak

Usch ja skulle aldrig heller låta min skrika sig till sömns, då förlorar dom nog en stor bit av tryggheten att mamma o pappa alltid finns där.

Kela var du tvungen att spräcka min lyckobubbla när min har sovit tre nätter i rad hela natten för några dagar sedan ;)

Hur ofta badar ni era små?

Här badar vi varje morgon så fort vi går upp och har gjort det sen vi kom hem från sjukhuset

• Asjak

Ellami jag frågade bvc om badningen och hon sa att så länge hon är så mjuk och fin är det inga problem, hon är oxå en liten plaskande fisk ;)

Här pratas det för fullt, oftast är det tjuten och så säger hon mammamama eller uuuhhmmmm

Just nu somnade hon på mig liggande på mage, så mysigt <3

• Asjak

Någon mers bebis som drar er i håret?

Isabelle tar gärna håret bak i nacken på mig och drar allt hon kan.... Aaaj!!

Här har vi dom senaste dygnen haft jäääättte problem att söva och få henne att fortsätta sova, är tänderna som kliar och oroar henne så igår strök ja flytande alvedon på tandköttet sedan somnade hon.

Nica åh jag blir oxå irriterad på sånt ja säger titta men inte röra :)

• Asjak

Vår tjej fick inte plats längre med vinterkläder så vi fick byta, och hon är super nöjd i bilen nu och kan titta ut och röra sig friare.

Vi valde en Britax Max Way, dom har extrapris på dom vid jägersros barnaffär gknappen

• Asjak

Kela haha njut medans du kan!

Isabelle har förvandlats till ett vaket monster som aaaaldrig vill sova och väcker mig 5-6 ggr per natt och imorse ville hon upp kl 06.30...

Igår sov hon 1.5 timme på fm och 10 min på eftermiddagen, och det tar oss ca tre timmar att natta henne.

Sömn är en lyxvara :)

Idag ska hon till sjukgymnasten sedan kör vi till Nova och tar en stor latte till mamman!!

• Asjak

Kela jadu 3 gånger åt hon inatt, och två ggr fick jag vagga om henne bara så somnade hon, hon vägrar napp.

Hon går hos sjukgymnasten gör hon har en åkomma som heter Torticollis vilket gör att hon är svagare i vänster sidan, så vi har tränat en hel del sen hon föddes.

Hon har fått det då hon har legat trångt och i samma läge länge i magen.

Isabelle dricker vatten ur pipmugg efter vanlig mat, hon verkar gilla det.

• Asjak

Amalian det var jag som skrev det.

Jo hon är övertrött men det är tänderna som rör till det just nu, hon kliar som en liten tok och har haft 40 graders feber.

Hon får flytande alvedon när det är som värst strucket på tandköttet samt en bitring som legat i kylen, någon som har fler tsnd tips?

Hon fick båda tänderna inom loppet av ngra dagar

Svar på tråden Junibebisar 2014