Lillajag86 skrev 2014-08-14 16:29:35 följande:
Hur gick det för dig idag?
Jag fick konstaterat att jag har pco. Trots att jag misstänkte det själv så är jag jätteledsen just nu och känner mig värdelös.
Att jag dessutom inte kunde få någon hjälp med att sätta igång mensen gör inte att jag mår bättre (finns anledning till att jag inte fick någon hjälp och det känns skit).
Åh vad jag känner igen den känslan! Sa senast idag till sambon att jag känner mig så oduglig och värdelös.
Det är inget vi kan hjälpa, men fan rent ut sagt vad man känner sig usel.
Ja hur gick det egentligen..? Sambon fick remiss till att lämna prov. Jag blev undersökt och de tog blodprover. Vi kom överens om att vänta med hormoner tills vi vet om hans prov är bra. Läkaren ville inte pumpa mig full med hormoner i onödan och jag håller väl med om att det är en sund tanke.
Så på måndag ska han ringa och boka tid för att lämna prov, så får vi ta det därifrån.
Pratade om hur vi vill göra, om vi vill försöka själva med hjälp av sprutor eller om vi vill direkt till ivf. Läkaren tyckte väl att ivf var en bra idé för oss.
Vi själva vet inte riktigt. Vi tänker oss nog att ställa oss i kön och försöka själva under tiden.
Men en del av proverna inför ivf är tagna så är en bit på vägen.