Inlägg från: LängtansBlåaBlomma |Visa alla inlägg
  • LängtansBlåaBlomma

Hormonbehandling med sputor, nån mer??

Hej, jag vill bara önska er alla lycka till! Jag har också pco, tog tre behandlingar Pergotime som inte gav något resultat, och fick övergå till Puregonsprutor + Ovitrelle för ägglossning. Gjorde totalt 5 behandlingar varav tre gav ägglossning. På sista fick jag två fina äggblåsor på 15 resp 17 mm. Och blev gravid! Nu är jag i v 24 och väntar en liten tjej som sparkar i magen. Ge inte upp! Ni kommer bli gravida! För mig tog det 1 år med medicinsk hjälp innan vi lyckades, totalt 19 månader sen vi slängde p - pillren.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • LängtansBlåaBlomma
    Moasmostermia skrev 2014-09-06 13:40:16 följande:

Hej.

Grattis! Hur många ie tog du med puregon ? Detta är min första beh med puregon så du försöker man väl hitta rätta dosen kör nu på 75 ie.

Testade olika per gång men den femte behandlingen (där vi lyckades bli gravida!) började jag på 50 och slutade på 92ie. Här är en sammanfattning

kampenmotpco.blogg.se/category/forsok-nr-8-puregon.html
  • LängtansBlåaBlomma
    EnBoll skrev 2014-09-09 08:11:35 följande:

Morgonens vul visade ett perfekt ägg på 18-19 mm efter 12 sprutdagar! Det var däremot en kass slemhinna på 7 mm, tror ni det kan funka ändå? Ikväll tar jag gonal-f samma dos, imorgon kväll ovitrelle, perfekt så sambon hinner hem på torsdag kväll! Om det inte vore för den där jäkla slemhinnan så skulle allt kännas så bra nu :(

Min var 8 mm tjock. Jag hade en äggblåsa på 17 mm och en på 15 - och blev gravid på det! Så absolut! Håller tummarna!
  • LängtansBlåaBlomma
    EnBoll skrev 2014-09-09 09:38:02 följande:

Längtansblåablomma, tack! Då borde det kunna fungera för mig också med den tunna slemhinnan! Om det inte skulle ta sig denna gång (men det måste det) kanske man i nästa cykel kan få nått för att bygga upp en bättre slemhinna?!

Sindyrelka1983, lycka till :)

Om jag hade en tunn slemhinna fick jag bara Provera för att få mens och blöda ur den och bygga upp den på nytt, och sen växte den ju på sig medan jag tog puregonsprutor. Vet inte om det finns nån särskild medicin om du aldrig får upp en lagom tjock slemhinna?
Svar på tråden Hormonbehandling med sputor, nån mer??