• ikala

Hormonbehandling med sputor, nån mer??

Alltså man sprutar tills man får fram ett/två äggblåsor som är stora nog för att få äl, eller så får man sluta om det kommer fler ägg än så.

Min läkare sa att ibland avbryter man behandlingen om man hållt på för många veckor, då kvalitén på det/dom äggen inte blir så bra.

• ikala

Oj ja du Enboll det vet jag inte, det stod bara att svaren på proverna var helt normala.

Men vad skönt att resultatet vart bättre nu och att du får börja med sprutorna nu. Håller tummarna att det ger önskat resultat a.k.a en bebis

Moasmostermia ja jag får lite molnvärk ibland, nu är det rätt lugnt.

Vul för mig i morgon igen, känns dom man inte gör annat än att springa där..

• ikala

Ja lite resultat, jag har sprutat med 50iu i 15 dagar och nu 75iu i 3 dagar. Vid första vul då på sprutdag 8 hade ett ägg växt till 12 mm, på sprutdag 11 vad det 14mm. På sprutdag 15 vad det fortfarande bara 14mm, idag är det sprutdag 18 och jag är rädd att det fortfarande bara är 14mm.

Tänk på 18 dagar har jag varit hos gyn 4 ggr och spenderat några tusen på medicin, men jag vet att allt det kommer vara bortblåst när man ser det positiva gravtest.

• ikala

Å vad trött jag blir på det här....

Det har inte hänt nått nu heller, läkaren vill att jag fortsätter spruta 75iu över helgen och sen vul igen på Måndag. Om inget hänt då så får jag höja till 100iu.

Jag vet att det kan ta tid, framförallt första gången men man blir så less när inget händer.

Idag var första gången jag började gråta där, man ser att han är van vid det och han är lugn och väldigt stöttande. Ibland rinner det över och allt känns så eländigt just då.

• ikala

Fast jag vet ju att allt skit alla tårar alla hormonerna är så värt det, resultat är ju så fantastiskt.
  • ikala

Jag är ju mammaledig så gör mig är det ju inga problem, lämnar bara bönan hos sambon på hans jobb (eget företag).

• ikala

Maka men måste få lov att bli frustrerad, bitter, arg och besviken. Jag började till och med att gråta hos min gyn förra veckan.

Hela tanken med en grupp här är att få nånstans att ventilera allt bra och dåligt.

Jag var hos gyn igen idag, höjde ju från 50iu till 75iu förra veckan. Det har inte hänt nånting på 1 vecka och från och med imorgon ska jag spruta 100iu, slipper åka på nått mer besök den här veckan utan har ett inbokat nästa måndag. Nu har jag 14:- kvar till högkostnadsskyddet slår i högsta taket.

• ikala

Å maka vad tråkigt att höra, jag hejar på er och hoppas att ivf är er väg till ert barn.

Muliin, hej vad kul med en till i vårat !

Enboll jag börjar oxå känna av sprutorna, innan Fia mådde jag super dåligt av pergotime men i år var det lugnt. Mest är det humöret som är svajigt, ledsen arg och tjurig, en riktig dröm att leva med

• ikala

Hur mår ni tjejer? Händer det nått nytt hos nån?

Enboll när är det dax på vul för din del?

Jag har vul på Måndag, nu börjar jag känna att jag ökat dosen hormoner. Humöret och orken är inte på topp och jag börjar känna mig lätt bakis hela tiden.

• ikala

Håller tummarna Enboll!!!

Längtansblåblomma tror vi hängt i en liknande tråd ihop innan, tror det var precis innan jag blev gravid. Kull att höra att du är gravid!

Jag var hos gyn på vul igår, och äntligen börjar det hända grejer igen. Hade två äggblåsor en på 13 och en på 11 mm och en tjock fin slemhinna. Vul igen imorgon för att kolla så dom växer annars höja dosen ytligare lite.

• ikala

Heja Enboll!!! Jag blev gravid med alldeles för små ägg så allt går!

Nu hade det stannat av / gått tillbaka lite ca 1 mm per äggblåsa, sprutar 125iu nu och vul igen på Tisdag. Att det bara inte vill funka.... Jag har typ mer hormoner i min kropp än tre tonårspojkar ihop

• ikala

Precis! Så man vill inte att mer än max två ägg ska mogna, därför tar man så lite till att börja med.

• ikala

Japp jag sprutar med puregon.

Jag gillar att man kan hitta många i samma sits här på Familjeliv men tycker inte om upplägget när man bara surfar via mobilen.

Har ni fb tjejer? Vad sägs om en hemlig grupp där?

• ikala

Om ni lägger till mig som vän på fb så kan jag bjuda in er i gruppen, har gjort den hemlig så det går inte att söka efter den utan jag måste bjuda in.

Jag heter Erika Larsson

• ikala

Nähä det var det värsta ska se om jag kan ändra mina inställningar, annars kanske jag kan hitta dig. Namn?!?

• ikala

Googla Erika Larsson Kalmar så kan du/ni hitta min fbsida därifrån.

• ikala

Hej maka!!

Jag fick mitt efterlängtade plus förra veckan!! Är i v 5(4+5) har bf 2 juli, 17/11 är det dax för vul. Ska bli kul och spännande då det fanns två ägg när jag tog ovitrellen.

Lycka till med ivfen hoppas att du snart får ett + oxå!!

Svar på tråden Hormonbehandling med sputor, nån mer??