• mikamon

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Jenny8686 skrev 2015-03-15 21:33:09 följande:

Jag är gravid!!!!!

Grattis!! :)
  • mikamon
    joss82 skrev 2015-04-05 10:02:26 följande:

Jag är gravid!!!

Känns helt sjukt. Vi har försökt i över ett år, jag behöver pergotime för att få ägglossning och min sambo har slöa spermier. Vi hade precis fått kallelse till IVF-behandling. Och så plussar jag! Kan inte greppa det, tanken svindlar verkligen! Så himla glad!

Grattis!! :)
  • mikamon

Känslan när man ägglossar för "första" gången efter missfallet i december. Jag är så så så glad! :D Äntligen! Helt klart positivt ÄL-test. Sexade i förrgår och förhoppningsvis ikväll.

• mikamon

Fi f-n vad jobbigt det är att vänta på BIM-dagen (runt 30/4).

Letar manisk efter minsta lilla "tecken" på att det är party där i tjejmagen, haha.

Mår som "vanligt" förutom att bröstvårtorna börjat ömma. Kanske vanligt att dom gör det vid ÄL?

Usch fy blä. Låt dagarna gå fort!

• mikamon
    Leonas skrev 2015-04-21 20:33:45 följande:

Den väntan är enormt jobbig..! Jag har märkt att jag fått ömma bröstvårtor kring Äl också.

Hejja hejja, snart valborg och din bim!

Ja. Just att inte veta om det är något som gror i en eller inte. Jag försöker slappna av i huvud och kropp men inte så lätt! :) Bebislängtandet är så stark, speciellt när man vet att en tredjedel av ens vänner ska ploppa ut ungar i år. Då längtar man desto mer.

Idag har jag varit otroligt grinig. Märker att hormoner i kroppen åker berg och dalbana.

Jag hoppas på ett plus lagom till Valborg ;) Hur går det för dig?
  • mikamon
    Leonas skrev 2015-04-21 22:25:21 följande:

Verkligen vad man upplever babyboom runt i kring. Kul för dem ;)

Jag borde haft mens för längesedan, men icket. Har inte gjort nytt test sedan i lördags, då var det neg. Det fortsätter "vibrera" i min livmoder till och från hela tiden och hugger till lite ibland. Jag blir knäpp på min kropp och hur jag uppfattar den om det här inte är graviditetstecken. Jag återkommer ;) Håller tummar och tår för oss!

emzerus, hur går det för dig, du hade väl bim nyss?

Roligt med "vibrerande" :p Igår kväll kände jag ett litet hugg i vänstra sidan av magen och idag på andra sidan. Kan likaväl vara gaser i mitt fall, haha, men man hoppas ju att det är nåt annat ;)

Jag håller tummarna för dig!
  • mikamon

Har ni haft förhöjd temp efter ÄL? Jag har vanligtvis 36.6 ungefär, men nu ligger den på 37.5 (två-tre dar i rad).

"Äggade" för en vecka sedan.

• mikamon

Tempen fortsätter att ligga över 37. Inga andra känningar förutom att jag är himlans trött (stress på jobbet).

Kunde inte hålla mig imorse så tog ett graviditetstest, som var negativt. Ett par dagar kvar till BIM. I dec plussade jag fyra dar efter BIM så det finns nog lite hopp även om det för tillfället inte känns så.

• mikamon
    emzerus skrev 2015-04-25 12:04:32 följande:

Fy vad frustrerande!!! Tycker att du ska kontakta barnmorska som får kolla upp varför mensen inte kommer- måste vara olidligt att inte veta!

Jag håller ändå mina tummar för dig eftersom du har flera symtom ju!! :)Eftersom du inte har passerat bim så är det ju absolut inte kört! Håller tummarna för dig med!! :)

Jag har aldrig tempat så vet inte vad som gäller ang det... hur det "ska" vara... Men hoppas din högre temp tyder på  graviditet såklart :)

Jag håller hoppet uppe :) Tack! <3

Hur går det för dig?
  • mikamon
    emzerus skrev 2015-04-25 20:49:26 följande:

Jag borde snart ha ÄL... började med äl test idag på dag 9... så hoppas att jag får positivt utslag snart ????

Mina bröst har iaf redan börjat ömma o har lite småorter i nedre delen av magen.

Försöker tänka på annat än graviditet o barn men det är ju helt omöjligt ???? vill ju så gärna!!

Uppdatera oss med hur det går!

Kram

Jag håller tummarna för dig. Det låter som att din ägglossning är på gång :)

Det är jättesvårt! Jag har längtat i två år nu efter barn. Kan inte sluta tänka på att hade jag inte fått missfall i dec, så hade vi fått barn i slutet av aug. Det gör ont fortfarande. Kanske något man aldrig kommer komma över. Missfall som är så vanliga, det vet man ju, men man hinner drömma och planera så mycket så fort plusset visar sig på stickan <3

Uppdatering kommer. Ska härda ut några dagar till. Håll dig borta Tant Röd! ;)

Kram!
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU