Inlägg från: pandoraDiem |Visa alla inlägg
  • pandoraDiem

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

emzerus skrev 2015-05-08 22:09:05 följande:

Det är så jag också tänkt, att försöka leva som vanligt o inte tänka så himla mycket vilket kanske kan orsaka onödig stress o press. Men ju längre tiden går o plusset uteblir så kommer tankarna smygandes iaf om jag gör nå fel o att det därför inte blir något barn :(

Såå frustrerande!!:(

Har du några symtom??

Håller tummarna för dig!!

Håller tummarna för dig också! Vet just nu inte vad jag inbillar mig och vad som är på riktigt men det känns annorlunda. Nåt konstigt svagt illamående, krämiga flytningar och känns lite annorlunda i magen, men det kan lika gärna vara jag som blivit knäpp :) tänka testa på tisdag om inte mensen kommit
  • pandoraDiem
    solsken82 skrev 2015-05-09 09:30:52 följande:

Fick max utslag idag på cb stickorna. Har myst i torsdags, igår och blir förhoppningsvis ikväll också. Hoppas det tar sig denna gång...

En fråga till er alla, har era män också lite prestationsångest när det liksom blir på beställning? Min man tycker det blir så onaturligt ibland när man liksom säger att nu gäller det dessa dagar.

Känner igen det, vi har till och med misslyckats några gånger när det är typ 4e dagen i rad vi sexar och vi båda egentligen hellre bara legat och myst tillsammans. Känns rätt sjukt det här äl-sexet men vi vill ju så gärna båda två
  • pandoraDiem

Testade också negativt precis, på bim så för mig är det rätt kört.

Emzerus, vilket test testade du med? De är ju olika känsliga. Jag skulle ta ett test imorgon igen om jag var du. Hoppas det är nåt, håller tummarna!

• pandoraDiem
    emzerus skrev 2015-05-12 15:36:46 följande:
    Jag testar med clearblue och tog ett imorse med bim-1 och det var också negativt ????

Jag har alla symtom kvar illamående o denna yrsel har jag aldrig haft förut... känns ju nästan kört för tycker ju man borde se nån antydan till plus iaf om det vore nåt!

Hoppet överger en iaf inte först mensen kommer... vill ju såå gärna!!

Det är inte kört för dig heller först mensen kommer!

Hoppas att den aldrig dyker upp för mån av oss ????

Kramar ?
    Låter ju som att det skulle kunna vara något med tanke på alla symptom :)

Mina (svaga) symptom jag hade verkar vara borta så de var nog inbillning (dumma huvud). Kändes hela helgen som att mensen skulle komma så var väl inte superförvånad när jag testade negativt. Idag har dock varit skum, känner absolut ingenting, varken PMS eller nåt annat, kanske är besvikelsen som har bedövat allt annat.

Kram
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2015-05-12 19:25:03 följande:
    Ändå sen mitt missfall och efter skrapningen i december så har jag haft mycket symtom mellan ÄL o BIM o trott varje månad "att nu har det tagit sig" och blivit jättebesviken när mensen kommit :(
    Men just illamående o yrsel har aldrig varit med bland alla symtom o detta har nu hållt i sig sen i söndags...

Kommer bli så sur om detta bara är ännu ett tillägg i pms-symtom som jag ska ha varje månad...då blir jag knäpp!!

Får se om mensen kommer imorgon...tar ett test imorgon på morgonen om den inte kommit tills dess...

Mysko att du inet känner nåt alls...får se vad det kan bero på då :)

Kram på dig!
    Spännande, håller tummarna för ett plus för dig imorgon :)
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2015-05-13 08:02:50 följande:

BIM idag o ingen mens än men negativt test imorse :(

mensen kommer säkert under dagen men jag hoppas lite ändå tills den faktikst dyker upp! :)

Hur går det för er andra?

Så tråkigt med negativt test :( Bara att skriva av dig här om du vill.

Här kom mensen precis, men på något sätt så känns det ändå okej, antar att jag grät ut all frustration igår och valt att gå vidare till nästa försök. Denna månad ska jag försöka att bli lite kompis med min kropp, kan ju inte gå runt och vara förbannad på den hela tiden, tror nog den är på min sida ändå trots mens :)
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2015-05-13 13:11:01 följande:

Nu är mensen här ???? såå frustrerad över att jag ska ha alla dessa symtom när det liksom inte är något!!!

Undrar varför det inte vill ta sig igen? Undrar om vi behöver gå till mer sex efter positivt äl test. .. vi brukar få till det dagarna innan, samma dag dom äl testet är positivt o dagen efter. Är det för lite tro?

Det enda jag får vara glad för är väl att mensen är regelbunden åtminstone!

Skönt för dig att det ändå känns okej mitt i allt! Tror jag också behöver gråta ut o komma igen imorgon!

Skönt att kunna få stöttning här <3

Kram

Åh vad tråkigt att det inte blev nåt denna månad, hoppas det känns bättre om några dagar. Igår trodde jag verkligen att det aldrig skulle kännas bättre igen men på något sätt tar man sig vidare. Tror hemligheten är att tillåta sig själv att verkligen vara ledsen och sen när man orkar tänka framåt igen, låta sig själv göra det. Kram!
  • pandoraDiem

Förstår att det känns tungt när folk runt omkring får barn, man känner sig liksom lämnad ensam kvar på något sätt. Eller det är i alla fall så jag kan känna det ibland. Jag vet ju att jag är glad för deras skull, men vissa dagar så tar min egen längtan och sorg över det jag inte fått uppleva över. Men vissa dagar så får det mig att känna mig hoppfull, att det visst går att bli gravid, att det finns lyckliga slut. Jag tror vi också kommer få uppleva ett lyckligt slut en dag :)

• pandoraDiem
    Anonym (Envise) skrev 2015-05-16 14:30:12 följande:

Hej på er!

Hoppas jag får vara med här, känner mig ensam i det här många ggr.

30 år, gift och har försökt i två år.

Gjort utredning men inget fel vad de kunde se.. Kör på hormonstim.+ insemination. Har gjort 3 insem inget hände. Nu står vi på kö och kör under väntetiden 3 insem till.. Gjorde 4e insem nyligen men har medvetet "glömt" datumet för jag vill inte räkna ut "när" och "om". Tidigare försök har jag blivit besatt och gått o tänkt hela tiden. Nu vill jag bara ta det lugnt. Och kanske bli överraskad. :) nån som gör nått liknande?

Välkommen!

Känner igen det där med att bli som besatt. Tillslut spelar ingenting annat någon roll, allt handlar om att försöka att få barn och när det inte vill sig så faller allt. Jag tänkte försöka att inte bli lika besatt denna månad, vill också ta det lugnt och fortsätta att leva under tiden. Men det är svårt.

Har själv inte gjort utredning än, får bli efter sommaren om det inte tagit sig. Funderat lite löst på insemination men får se hur det blir med det.

Jag håller tummarna för dig!
  • pandoraDiem
    Solros skrev 2015-05-17 10:54:34 följande:

Mensen kom inatt :( Trots att det var väntat att mensen skulle komma även denna månad så är det lika ledsamt och jobbigt. 1,5år av misslyckanden!!! Det känns mer och mer hopplöst att vi kommer kunna få barn på egen hand. Kommer vi överhuvudtaget få chansen att få bli föräldrar? Börjar tvivla på det också. Idag känns allt botten och jag kan knappt hålla tårarna tillbaka.

Fick igår även redan på att en till är gravid och hon sa även "Jag är gravid och blev det på första försöket. Förstår inte att folk klagar på att det tar sådan tid, det är ju bara att sluta skydda sig! Du börjar ju gammal nu, borde inte du också sluta med p-piller så kan vi bli mammor ungefär samtidigt"

Blev verkligen hel stum när hon sa det visst inte vad jag skulle säga. Det gjorde så ont inombords, jag vill inget heller än att blir gravid!

Skönt att få skriva av sig, men ber om ursäkt för mitt gnäll. Men jag vet knappt vad jag ska ta mig till längre!

Du behöver inte be om ursäkt, det är jobbigt det vi går igenom. Och alla som får barn på bara några försök kommer aldrig att förstå det till fullo om de inte själv står här en dag. Jag har inte berättat för mina vänner än, men fasar för den dagen de kommer fråga den där frågan: "När är det dags för er?". Kanske är det bättre att bara ta mod till sig och berätta nu innan jag får frågan. Har du berättat för hon som är gravid? Även om hon inte kommer att förstå dig så kanske hon i alla fall kan finnas där för dig om ni är nära vänner?

Jag känner så igen mig i den där hopplösheten du beskriver och önskar att jag kunde säga något bra. Men vet inte vad. Vi får helt enkelt stötta varandra. Massa kramar!
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU