• joss82

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Bra med BIM-lista! Avvaktar lite med att sätta min nya BIM tills äl kommer.

• joss82
    Lavelii skrev 2014-11-20 08:19:15 följande:

Avvaktar också med nytt BIM. Idag var det lite brunt på pappret efter toabesök imorse. Så troligtvis blodflöde och mens imorgon då. Utgår jag från ursprungliga bim så är mensen sen och utgår jag från Fertility friend så är mensen tidig. Är på dag 32. Tempen har inte sjunkit mer än till 36,8 (dagens temp), basaltemp innan ÄL låg på 36,2-36,3. Någon som vet om inte tempen borde sjunka nu eftersom mensen är på g?

Min temp brukar hålla sig hyfsat hög till dag 1 eller 2 på mensen.
  • joss82
    Annastanna skrev 2014-11-20 11:40:03 följande:

Hej på er! Imorse kunde jag inte hålla mig längre utan var tvungen att testa. Trodde att jag borde ha haft bim i helgen och när mensen aldrig kom trots mensvärk så var jag tvungen att testa :) å det blev plus!!

Nu ska jag bara komma på hur jag ska berätta det för mannen :)

hoppas att det är eran tur snart!

[img=/gallery/image/5226611/full_600/php4LnJld62014.jpg

Grattis!!
  • joss82
    Lavelii skrev 2014-11-25 08:26:30 följande:
    Ammela hur går det med bröllopsplaneringen? Skönt att ha annat att tänka på antar jag!

vinterros haha låter som ett bra avslut på veckan vilket som, men saft låter mysigare just nu! Hoppas hoppas

Nu hoppas jag snart att min mens är över för denna gång så man kan börja försöka igen!

Tjejer, vet ni hur det är med den här "1 års gränsen" då man kan söka hjälp, gäller den även om man varit gravid och fått MF eller räknas det då från MF och 1 år framåt? Jag menar i maj har vi försökt i 1 år...men jag var ju gravid under 3 av de här månaderna och en månad gick förbi pga efterblödningar etc. Allt som allt har ju vi egentligen "bara" gjort 4 försök (5 blir det nu). Någon som vet?
    Jag tror att det ser olika ut i olika landsting när det gäller det där. I Skåne, om jag förstått det rätt, måste man ha försökt i två år innan man får hjälp. Men om man har ett konstaterat problem, till exempel med ägglossningen, kan man få komma dit tidigare. Så jag hoppas på att vi får komma dit efter vintern eller så även om det bara gått ett år då eftersom det verkar som att jag inte har någon ordentlig ägglossning. Vet inte hur det räknas här om man fått missfall, men vad jag förstått på andra där gränsen är ett år kan det vara så att man räknar ett år efter senaste missfallet (om man inte haft tre missfall eller mer, då tror jag man får hjälp direkt).
  • joss82

Tjohoo! Jag fick glad gubbe på cb idag! Cykeldag 15. Känns grymt! Första gången jag fått en glad gubbe :). Nu ska det liggas! Första månaden jag använt pergo, brukar få utslag på stickor annars men inte förrän dag 21-27.

• joss82
    Solros skrev 2014-11-25 15:45:57 följande:
    Vad bra att pergotimen verkar fungera!! Jag fick också ett mycket tydligare streck på testet idag, dock inte fullt så starkt som kontrollstrecket. Men tydligare än andra månader, så jag hoppas att pergotime även fungerade för mig :)

Håller tummarna!
    Bra! Håller tummarna för att pergotime är vår väg till bebis!
  • joss82
    ammela skrev 2014-11-25 17:57:27 följande:
    Vi har bokat in den 5 september nästa år. Vill dock inte ha en 2 månaders med på ett bröllop när man varken vet hur vi eller bäbis mår eller heller riskera att bäbis kommer 2 månader för tidigt så vi kommer nog ligga lågt nu fram tills vi hamnar på datum där det är okej att bli gravid. Har inga problem med att eventuellt (förhoppningsvis) vara gravid under bröllopet dock :D
    Roligt! Vi funderar på att "snabbfixa" ett bröllop om det inte tar sig den här månaden. Förhoppningen var ju att ha bebis till sommaren men så blir det ju inte riktigt. Hinner man fixa ett bröllop på sex månader?
  • joss82

Tack för bröllopspepp! Om det inte blir bebis den här månaden får vi nog ta oss en ordentlig funderare på det :).

Hur viktigt är det med äl-sekret för att kunna bli gravid? Jag har äl idag eller i morgon men mitt sekret slutade för typ 4-5 dagar sen?

• joss82
    {#emotions_dlg.flower}BIM-lista{#emotions_dlg.flower}

27/10 Karimag, 4:e försöket
    1/11   sofi1981, 2:a försöket
    3/11   Ronja111
    4/11   Lotta1985, 7:e försöket 
    19/11 heyorange
    27/11 vinterros, 2:a försöket
    2/12   ammela, 5:e försöket
    4/12   Sserena86, 9:e försöket
    3/12   grodansmamma, 3:e försöket
    6/12   LaFontaine, 1:a försöket 
    9/12   SC2014, 5:e försöket
    9/12   Leonas, 3:e försöket
    10/12 joss82, 7:e försöket

11/12 Solros, 12:e försöket
    16/12 Solsken, 5:e försöket (efter MA)
    16/12 Linda086, 3:e försöket
    24/12 Lavelii, 5:e försöket (2:a efter MA)
    30/12 Boonyi 

Lisen84
    mikamon

HjärtaPlussat i novemberHjärta
    Annastanna, 2:a försöket

HjärtaPlussat i oktoberHjärta

Diamant, 8:e försöket
    Fjällsippa, 6:e försöket
    Trestobbs, 6:e försöket
    Milie, 7:e försöket
    emzerus, 2:a försöket
    Ellonbellon, 17:e försöket
    elilou, 2:a försöket

HjärtaPlussat tidigareHjärta
    Fiiaaa
  • joss82
    Karimag skrev 2014-11-26 08:52:43 följande:

Har inte varit aktiv här ett tag då jag har känt mig lite nere att vi inte hade lyckats bli gravida trots hårt slit. Men idag kom plusset, kan knappt tro det är sant.

GRATTIS!!
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU