• ammela

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

anonym var jag!

• ammela
    Jumsi skrev 2014-08-30 14:08:25 följande:

Hej!

Hoppas ni har plats för en till i tråden. Ny på detta Glad 30 år inga barn sedan tidigare. Bim 12/9. La av med p-piller för 3 månader sedan. Mest nyfiken på hur era menscyklar ser ut? Min är på 21 dagar, har varit dessa 3 månaderna utan p-piller, känns väldigt kort. Hur ser det ut för er. Mest nyfiken för att jag vill gärna kunna räkna ut när jag har ägglossning :)

Jag har BIM 13 (kanske 14)! Alltid kul att någon som är nära en i datum här i tråden. jag är 29 år, första barnet och andra försöket här! Min cykel brukar ligga på 26 dagar, vet inte om det kanske blir annorlunda denna månaden men det visar sig.

Har du provat ägglossningstest?
  • ammela

att bli anonym hela tiden är något nytt, innan fick jag alltid upp en varning om att jag inte kryssat i anaonym eller mitt namn ... konstigt

• ammela

Så trist Sseren­a86 men jag försöker ofta tänka på vad en av mina vänner sa till mig för några veckor sen, (hon har själv fått kämpa i 7-8 mån och fått missfall tidigare) att varje gång mensen kommer så är du en månad närmre att bäbis ska bli till.

Här är BIM på lördag, har inte helt bestämt mig om jag ska testa innan lördag eller se om jag kan hålla mig till lördag morgon. har ont i brösten precis som förra månaden men vågar inte tro att det är ett tecken med tanke på att det inte var det i augusti.

Håller tummarna för att det snart ska gå vägen för oss här i tråden!

• ammela

spermietesterna kollar nog bara antal om jag förstått det rätt så indirekt skulle det kunna finnas massa men ingen som rör sig så vi har nog tänkt skita i att testa då de nog lätt kan ge falska förhoppningar om något är fel men visar att det är bra ändå.

men jag har inte läst på så mycket om de heller.

• ammela

Nu får familjeliv skärpa sig, anonym i vissa trådar och i vissa kan man inte välja ens .... skumt (förra inlägget va jag)

• ammela
    Solros skrev 2014-09-08 21:48:28 följande:
    Om den inte skulle ha kommit på söndag så testar jag nog då:) Men tyvärr säger magkänslan att det inte kommer att behövas.. Men ger inte upp hoppet förän mensen verkligen kommer :)

Du då? Håller tummarna !!
    På lördag tänkte jag, brukar vara som en klocka med min mens så om mensen inte kommer på lördag morgon så kommer jag testa direkt. Förra månaden testade jag några dagar innan, i framtiden så kanske jag skjuter på det längre och längre men denna gången blir det på BIM iaf, om inte mensen kommer som sagt.

Några känningar?
  • ammela
    Anonym skrev 2014-09-09 08:28:04 följande:
    Hoppas du får ett plus om du testar på lördag! Har ingan känningar som helst mer än de vanliga dagarna innan mens..så det tog sig säkert inte denna gång heller. Har du några känningar?
    Nja, ont i brösten men det hade jag förra månaden också (brukar inte alls har så ont i brösten så fattar inte varför det kommit nu) och lite mer ont i magen men jag vet inte, är duktig på att inbilla mig saker också :)

Försöker mest vara lugn och tänker att det inte tagit sig, inte testa å stressa i onödan utan det kommer när det kommer. Förra månaden gick jag med med stress och ville testa hela tiden nu är jag lugnare och tänker att jag är ju gravid oavsett om jag får plus nu eller i morgon så det känns okej.
  • ammela

Tittade just på Kärlekens mirakel på youtube, är ett jäkla under att någon blir gravid och några barn ens föds ... herregud. Titta på den!

Hade varit grymt om vi kunde plussa till helgen :D håller tummar och tår för oss.

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU