Inlägg från: pandoraDiem |Visa alla inlägg
  • pandoraDiem

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Solros skrev 2015-05-17 12:49:09 följande:
    Tack för stödet! Jag har inte berätta för henne, hon är inte en jätte nära vän. Känns bara så jobbigt att berätta för vänner. Har många omkring oss som är gravida och alla har blivit gravid fort. Självklart är jag glad för dom men är ändå avundsjuk!

Tack igen för allt stöd!
    Tycker också det känns jobbigt att berätta, vet liksom inte var jag ska börja och det känns bara så konstigt att de inte vet vad som för tillfället tar upp det mesta av mina tankar. Men jag har ju aldrig varit en höjdare på att tala om känslor. När jag fick mitt utomkveds fick en del reda på det och så här i efterhand önskar jag att fler hade fått det, just därför att de som vet ändå tar lite hänsyn.

När jag blir som mest avundsjuk på alla gravida överallt brukar jag skriva ner alla mina känslor (i dagbok eller likande), vilka dem än är, och bara låta mig själv känna så ett tag. Det brukar gå över då.

Jag hoppas att vi snart är en av dem som andra blir lite avundsjuka på ibland :)

• pandoraDiem
    Solros skrev 2015-05-18 12:37:34 följande:
    Vi har berättat för våra föräldrar och jag för min närmast vänn men annars känns det så jobbigt. Visst är det jobbigt med alla frågor så vi kommer väl få säga det snart så man slipper den pressen också. Skriver ofta också av mig och det är väldigt skönt!

Ringde gyn för att boka telefontid med läkaren som har hand om vär utredning och fick tid om tre veckor! Varför ska det vara så långa köer för en telefontid!?

Igår och idag har varit riktigt jobbiga.
    Oj, tre veckor bara för en telefontid, så jobbigt att vänta. Känns som det är allt man gör nu för tiden. Så ni har inte fått några svar angående utredningen än så länge?

Ett tips jag fick från min bm när jag berättade hur jobbigt jag tyckte det var att resten av livet (dvs allt som inte har med att försöka få barn att göra) är så gott som avstannat i all väntan, var att försöka planera in saker jag tyckte var skoj. Så jag och sambon tog ett snack och bestämde oss för att boka in resor i sommar så vi har något mer konkret att se fram emot. Går ju alltid att ställa in resor eller likande om det skulle behövas.

Hoppas det känns lite bättre snart, bara att ventilera tankar här inne, vet ju hur jobbigt det är att gå runt med dem själv.
  • pandoraDiem
    Solros skrev 2015-05-20 12:56:53 följande:

Läkaren ringde mig imorse (fast telefontiden var bokad om tre veckor) då de hade fått resultatet av sambons andra spermatest. Det visade nästan samma sak så hon skulle skicka remiss för ivf. Så nu är det bara och vänta ännu mera. Hon trodde att det var 6-7mån väntetid.

Det var väl väntat att det skulle bli samma resultat men kändes ändå jobbigt att då det igen. Känns både skönt och väldigt jobbigt! Skönt att vi kanske kommer få hjälp och att vi kanske kan få bli gravida men ändå jobbigt för allt det som väntar.

Hur går det för er andra?

Va skönt att det inte tog 3 veckor för dem att ringa. Förstår att det känns jobbigt, men nu är ni ju i alla fall på väg åt rätt håll och vet varför det inte har gått innan. Kan verkligen inte tänka mig att de skulle neka er ivf, men kan tänka mig att det är jobbigt att behöva vänta på att sätta igång. Jag hoppas att ni hittar något sätt att göra denna väntetid till en bra tid när ni samlar krafter och gör en massa saker ni inte kommer kunna göra sen när ni bli föräldrar, för det tror jag ni blir på ett eller annat sätt tillslut :)

Här tog mensen precis slut och jag hoppas att ägglossningen väntar några dagar eftersom jag fortfarande är bortrest till på fredag. Känns mycket bättre nu än det gjorde för några dagar sen. Jag har satt upp augusti som en stolpe istället för att bli som galen runt varje bim, får se hur det går. Misstänker att jag lär bli lite galen iaf, men förhoppningsvis bygger jag inte upp förväntningarna lika mycket.

Kram
  • pandoraDiem
    Manda84 skrev 2015-05-21 09:59:41 följande:

Från att ha varit riktigt ledsen och nere känner jag mig idag otroligt positiv och peppad. Kraftiga stegringar på ÄL-test senaste dagarna - tippar på positivt imorgon.

Jag tar helgen i eftermiddag och min sambo kommer hem från att ha jobbat borta länge idag. Sen har vi en helledig långhelg ihop utan andra planer än att umgås med varann. Plenty of time att jobba på bebis med andra ord.

Vet att det är flummigt, men tror ni att när man känner sig såhär positiv att det på nåt sätt kan "hjälpa till"? Förstår ni hur jag menar?

Avslappnad kropp+inte så mycket stress+positiva känslor = mer mottaglig kropp?

Vet att när jag känner såhär så kommer det göra ännu ondare om det inte funkar - men jag känner ändå i själen att det är nu det händer!

Är jag dum? Ni kan väl hålla en tumme för oss, snälla?

Håller tummarna! Skönt att du går in i det hela med en positiv känsla, kan ju aldrig skada :)
  • pandoraDiem

Haft en liten paus från fl, blev helt besatt i väntan på bim så tänkte testa nåt nytt. Mensen kom såklart iaf, men inte med riktigt lika många tårar även om jag såklart är ledsen och besviken. Nu ser jag fram emot semestern, känns bra att se fram emot något som faktiskt kommer att hända :)

• pandoraDiem

Känner igen hopplösheten, idag är dock en rätt okej dag för mig. Känns som att en vacker dag så kommer det att gå vägen och då kommer allt vara så värt det. Hoppas mitt antagligen rätt tillfälligt hoppfulla humör kan smitta av sig på er så väntan på bim känns lite mer dräglig.

• pandoraDiem
    LaFontaine skrev 2015-06-16 18:21:30 följande:

Nä hörrni, mitt under pågående utredning bestämmer sig min sambo för att han behöver vara ifrån mig. VI gör klart utredningen (han behöver inte vara med igen förrän om två veckor), men tills dess bor han på annan ort.

Nu blev det lite mycket!

Vad tråkigt att höra :( Bara att skriva av dig här om det blir för mycket, du är inte ensam. Kram
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2015-07-07 15:57:55 följande:

Blöder för fullt nu...började för ett par timmar sen så det är kört ????

Så tråkigt att höra :( massa kramar till dig
  • pandoraDiem
    miamarina84 skrev 2015-07-13 11:38:11 följande:

Vi ska ta hjälp i september då vi försökt ett år. Håller med om att året gått så fort alltså.. De första månaderna typ månad tre till sju var jobbiga när mensen kom. Nu efteråt har det blivit lättare o jag gråter ibte när den kommer. Beror nog på att vi närmar oss hjälp och nu under sommaren är allt ändå under bemannat så man ändå inte kan få hjälp. Lycka till för dig, jag har bim 29 nu :)

Känner så igen mig i det du skriver. Här blir det ett år nu i augusti sen tänkte vi också försöka få hjälp. Håller tummarna för oss alla :)
  • pandoraDiem
    Manda84 skrev 2015-10-08 20:55:31 följande:

Gaaaah!

Jag måste få ventilera!

Jag har börjat med natural cycles plan för en dryg månad sen, och tack vare appen gjorde jag ÄL-test tidigare än jag annars gjort. Så jag VET att vi prickade ÄL denna gång. (Clearblue ÄL-test också)

I två dagar nu har jag haft spända bröst och känt mig lätt illamående. Har tänkt att det är inbillning men ikväll orkade jag inte hålla mig längre. Tog ett grav-test (bim-3 efter två koppar kaffe och bara tre timmar efter senaste kiss, så absolut inte optimalt)

Det är ett streck!!!!!!

Så svagt att det bara skymtar vagt i vissa ljus, så jag är rädd att det bara är önsketänkande och inbillning, men jag TROR det kan va nåt!!

Första gången efter lång tids kämpande isåfall - snälla, håll en tumme för oss! :)

Åh, håller tummarna! Spännande :)
  • pandoraDiem
    Manda84 skrev 2015-10-09 08:28:02 följande:

Jag gjorde ett test till, bim-2, och det ser precis likadant ut. Är så rädd att det bara är spökstreck!

Det går ju inte att fota så det syns bra, men ser ni?

Tack för peppen också, hoppas det går vägen för oss allihop! :)

Tycker mig ana något :) fortsätter hålla tummarna. klart det kommer gå vägen för oss alla tillslut, på ett eller annat sätt :)
  • pandoraDiem
    Manda84 skrev 2015-10-11 15:53:14 följande:

Tack alla! <3

Jag testade med ett par test av olika märken fredag kväll och lördag morgon, och det har varit mer eller mindre tydliga streck på allihop.

Dock verkar lyckan ha varit kortvarig för i förmiddags började jag blöda. Inte som en vanlig mens. Vanligtvis är det bara pyttelite i två dagar, "vanligt" den tredje för att sedan avta och sluta dag fyra eller fem. Nu körde det igång rejält som dag tre på en gång. Och still going VERY strong.

Jag väljer att tro att jag blev gravid men att jag fick/får ett tidigt missfall. Och just nu känns det som en vinst i sig - då vet jag iaf att vi KAN få barn, och det är stort efter alla dessa försök!

Så tråkigt att höra. Skönt att du kan hitta några positiva tankar och visst är det som du skriver; nu vet ni att det fungerar så snart kommer nog plusset igen. Kramar!
  • pandoraDiem
    Solros skrev 2015-11-12 22:26:10 följande:

Hur går det för er? Håller tummarna att många av er har fått plus!

Äntligen har bli blivit kallade för ett första besök för att sedan förhoppningvis påbörja IVF. Väntetid på 7 månader och totalt 2år av försök..nu hoppas jag bara att vi verkligen kan hjälp.

Håller tummarna att ni snart får plus!

Härligt att ni fått tid till första mötet :) själv är det en del väntan kvar. Men känns skönt att det finns hjälp att få :) håller tummarna för er!
  • pandoraDiem
    Solros skrev 2015-11-13 14:34:16 följande:

Tack! Det känns både spännande och samtidigt är jag sjukt nervöst! I början av december har vi vår tid..

Hur var det för er, står ni ocå i kö? Hur längE har ni försökt?

Förstår det. Väntar på cellprovsvar innan de kan skicka remiss till ivf. Sen blir det ivf kö i ca 3 månader. Vi har försökt sen aug 2014. Det är ju inte helt omöjligt att det går utan hjälp men eftersom det inte gått hittills så tror jag att det ändå kommer sluta med ivf. Går inte det heller är vi öppna för adoption. Vill så gärna ha en liten.
  • pandoraDiem
    mikamon skrev 2015-12-19 09:58:16 följande:

Hej tjejer! Nu har jag äntligen plussat. Vecka 4 nu :)

Wow Grattis! Håller alla tummar!
  • pandoraDiem
    miamarina84 skrev 2015-12-19 15:32:05 följande:

Både jag o sambon hade bra tester o skulle sätta oss i ivf kö i januari om inget händer till det. Så vår ivf kö är längre än tre månader :(

Så jobbigt med all väntan, men håll ut, tillslut är det vår tur också! Kram
  • pandoraDiem
    LaFontaine skrev 2015-12-19 16:21:39 följande:

Jag är tillbaka igen. Min sambo och jag gick ifrån varandra i somras, men hittade tillbaka till varandra. Under tiden stod vi ändå kvar i kön till ivf och i mars blir vi kallade. 

Det är nog runt samma tid som vi kommer bli kallade. Spännande :)
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2015-12-20 10:55:24 följande:

Förstår din oro men jag hoppas verkligen att det kommer gå vägen nu! <3 

Härligt att höra att du mår bra också :) 

Jag/vi kämpar på... Har haft 5 tidiga missfall sen förra hösten o just idag är jag på äl+12 o känslan säger verkligen att jag är gravid. Får se om det är önsketänkande eller om det stämmer :) På nåt sätt så är jag ändå väldigt optimistisk o tänker att nån gång lär det ju bli vår tur :)

Då är vi på ungefär samma ställe i cykeln. Jag hade bestämt mig innan äl denna gång att tillåta mig själv att hoppas lite. Har gått sådär, men får se om några dagar iaf :) går det inte så är det iaf ett helt nytt år framför mig. Klart det kommer vara vår tur nångång också! Kramar och god jul!
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU