Solros skrev 2015-05-18 12:37:34 följande:
Vi har berättat för våra föräldrar och jag för min närmast vänn men annars känns det så jobbigt. Visst är det jobbigt med alla frågor så vi kommer väl få säga det snart så man slipper den pressen också. Skriver ofta också av mig och det är väldigt skönt!
Ringde gyn för att boka telefontid med läkaren som har hand om vär utredning och fick tid om tre veckor! Varför ska det vara så långa köer för en telefontid!?
Igår och idag har varit riktigt jobbiga.
Oj, tre veckor bara för en telefontid, så jobbigt att vänta. Känns som det är allt man gör nu för tiden. Så ni har inte fått några svar angående utredningen än så länge?
Ett tips jag fick från min bm när jag berättade hur jobbigt jag tyckte det var att resten av livet (dvs allt som inte har med att försöka få barn att göra) är så gott som avstannat i all väntan, var att försöka planera in saker jag tyckte var skoj. Så jag och sambon tog ett snack och bestämde oss för att boka in resor i sommar så vi har något mer konkret att se fram emot. Går ju alltid att ställa in resor eller likande om det skulle behövas.
Hoppas det känns lite bättre snart, bara att ventilera tankar här inne, vet ju hur jobbigt det är att gå runt med dem själv.