Inlägg från: LaFontaine |Visa alla inlägg
  • LaFontaine

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Nä hörrni, mitt under pågående utredning bestämmer sig min sambo för att han behöver vara ifrån mig. VI gör klart utredningen (han behöver inte vara med igen förrän om två veckor), men tills dess bor han på annan ort.

Nu blev det lite mycket!

• LaFontaine
    pandoraDiem skrev 2015-06-16 20:24:07 följande:
    Vad tråkigt att höra :( Bara att skriva av dig här om det blir för mycket, du är inte ensam. Kram
    Godisrumpan skrev 2015-06-17 16:22:11 följande:
    Men usch karlar! Han kanske är lite rädd och osäker

Allt kommer att lösa sig! Kram
    Decibel84 skrev 2015-06-17 20:16:48 följande:
    kram!
    Tack hörrni, det värmer!

• LaFontaine
    emzerus skrev 2015-06-24 18:48:28 följande:
    Hur är det med dig? har du o din man kontakt åtminstone?
    KRAM!
    Leonas skrev 2015-06-22 01:50:54 följande:

Nog är det bra lustigt ska ni få höra. Om ni inte är taggade på att höra om sex, så kan ni hoppa över här ;) Hela mitt samlagsaktiva liv har jag gått på p-piller. Inte varit särskilt pilsk någonsin. Ja, mer eller mindre, men det har tyvärr mest varit nödvändigt ont. Hellre massage typ. Så när bebisverkstaden började i aug/ sep i fjol så har det ju varit lagomt roligt att ha sex "så ofta" när inget ges för det (ja, alltså inget plus på stickan, eftersom det här med orgasmer inte varit något jag direkt upplevt). Nu! Låt mig räkna.. 10 månader efter att ha slutat med min 14åriga konsumtion av p-pille så har jag plötsligt, nästan över en natt, blivit så pilsk att jag inte vet vart jag ska ta vägen! Min fästman är väldigt förundrad (och begistrad) över detta, liksom jag och nu nuppar vi som aldrig förr, utan tankar på "måste-sex". Jag kan inte tänka mig så många fler anledningar än att det är p-pillerstoppet som lett till plötslig sexlust då kroppen försöker återställa sig. Någon annan som upplevt liknande? ^ ^

Är så tråkigt att höra fler som har haft/börja få relationsproblem, mitt uppe i det man tycker ska vara bland det mest spännande man kan vara med om. Vi har också haft det tungt senaste tiden och sagt högt att allt inte är som det ska. Tills nu då, som jag hoppas håller i sig:)

Härligt att höra :)

Vi hörs lite då och då, mest via sms och mail. Men han kommer hem igen på söndag för att vi ska bestämma hur resten av sommaren ska se ut. Och på måndag har vi slutbesöket på utredningen också. Som han prompt ville slutföra.
  • LaFontaine
    emzerus skrev 2015-06-24 19:45:17 följande:
    Vad säger han då? Varför ville han helt plötsligt flytta?
    Eftersom han ändå vill slutföra utredningen så känns det iaf inte som att han gett upp om er... kan ju vara så att det blivit för mycket med allt o att han behövde lite andrum...alla reagerar ju olika i sånna situationer. Men förstår att det känns riktigt tungt o jobbigt för dig!! :( STOR KRAM!!
    Han har inte gett upp oss, men vi behöver vara ifrån varandra en stund om det ska finnas en chans. Det är tungt och jobbigt, men när han är borta får också jag lite andrum, vilket på ett sätt är skönt.

Och tack för omtanken! {#emotions_dlg.flower}
  • LaFontaine

Vi hade avslutande besöket hos gyn idag. Alla mina prover är superfina och jag hade ägglossning både den här och förra cykeln. Min sambos prover är också alldeles utmärkta. Han hade en spermiemobilitet om 80 % vilket tydligen är otroligt bra.

Men vi har ju försökt ett tag utan att lyckas. Och från och med idag står vi i kö till IVF. Ett halvår är kön, men vi kan nyttja vårdgarantin efter tre månader.

Och nej, han har inte flyttat hem igen, men vi hade en trevlig och givande gårdagskväll och dag idag och det känns bättre och mer hoppfullt än på väldigt länge.

• LaFontaine

Jag är tillbaka igen. Min sambo och jag gick ifrån varandra i somras, men hittade tillbaka till varandra. Under tiden stod vi ändå kvar i kön till ivf och i mars blir vi kallade. 

• LaFontaine

Jag började mitt 2016 med att få mens. Vi väntar ju kallelse till ivf nån gång i mars, men tänkte köra lite pseudovetenskap tills dess. Nästa gång jag får mens ska vi besöka akupunktören Dr Nie i Stockholm. Jag tror inte på sånt, men om det har effekt vore det ju utmärkt. Jag har varit hos henne förr, i annat ärende och hon var väggarna fulla med bilder på barn som blivit till efter en vecka med nålar och ångkokt duva en gång i veckan i en månad.

• LaFontaine
    miamarina84 skrev 2016-01-05 19:29:53 följande:

Åh vad spännande o vad jag blev sugen på det. Heter den akupunkturen något så man vet vad man kan söka på osv o hoppas på att det finns i min stad :) vad är ångkokt duva?

Hon finns i Sthlm och heter Dr Nie. Ångkokt duva är precis vad det låter, duvkött som fått ångkokas. Smakar fan och väldigt lite saker kan rädda den. Det enda som smakade uthärdligt var när den sen maldes med kryddor och bakades in i pasta tillsammans med skirat enbärssmör. Får helt enkelt hitta fler recept den här gången
  • LaFontaine

Hur går det för er alla? Själv fick jag en liten blödning igår, en vecka innan BIM. Så brukar min mens alltid börja, med lite blodblandade flytningar och småblödningar dagarna innan mens. Då behöver jag således inte fundera mer den här månaden... Jag hoppas att själva mensen väntar till i alla fall imorgon så jag hinner hem till Stockholm och akupunktören jag pratade om i förra inlägget.

• LaFontaine
    Solros skrev 2016-02-04 22:45:21 följande:
    Grattis!!
    Tack! Jag är lite omtumlad tror jag. Och glad. Imorgon måste jag ringa min reumatolog, för jag äter ju en del mediciner som inte alltid är helt optimala.
  • LaFontaine
    Solros skrev 2016-02-04 22:45:21 följande:
    Grattis!!
    Tack! Jag är lite omtumlad tror jag. Och glad. Imorgon måste jag ringa min reumatolog, för jag äter ju en del mediciner som inte alltid är helt optimala.
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU