• emzerus

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Jenny8686 skrev 2015-03-20 21:47:19 följande:
    Håller tummarna! Jag har alltid fått plus när det har visat plus efter tiden har gått ut fast man ska ju inte gå på det för det ja. Ju tyvärr vara färgrester! Testa på söndag igen, varannan dag dubblas hcg!
    Tog ett imorse också på morgonurin o då syntes det inget...usch va trött jag blir på det här :(
    Är på bim-3 så hoppet borde ju inte vara ute än?!

Är det någon som vet ifall man kan vända sig till barnmorskan o be om tips o råd trots att man ännu inte försökt i 1 år?
  • emzerus

Jag har testat på clearblue ägglossningstest varje månad sen i september o fått glad gubbe dag 11 eller 12 i cykeln. Varannan månad dag 11 o nästa dag 12 osv... Denna månad tänkte jag strunta i att testa o förutsätta att ÄL skulle komma dag 12 men fick iaf för mig att kolla för säkerhetsskull.Tog ett test dag 11 som var negativt, dag 12 negativt o dag 13 negativt.... vad faan!!

Hade jag ingen ÄL denna månad eller kan jag ha missat den ändå? Jag tog ca kl 10 på morgonen alla tre dagar o hade inte kissat på många timmar...

Jag fortsatte inte testa för hade inga fler test hemma... :(

På tisdagen (dag 8 i cykeln) var jag på kvinnokliniken i annat ärende o hon gjorde VUL o då sa hon att jag ahde stor o fin äggblåsa o borde ha ÄL vilken dag som helst...

Usch känner mig ledsen o uppgiven!! Vill ju inget hellre än att få en bebis ju!!!

• emzerus
    Leonas skrev 2015-04-08 21:32:24 följande:

Dag 44 utan mens, mår illa, värk vid äggstockarna, negativt test på eftermiddagsurin. Fortsättning följer.

Hur går det för dig?
  • emzerus
    Leonas skrev 2015-04-09 19:08:38 följande:

Det är bra drygt det här med att försöka få koll på sin kropp. Har gett upp! ;) Men jag tror det ska ta sig för oss en dag ändå! :)

Ja men eller hur...någon gång måste det ju vara vår tur ????

Har du haft så här lång cykel förut? Frustrerande att bara vänta ju!! Håller tummarna för dig iaf ?
  • emzerus
    Leonas skrev 2015-04-09 20:29:24 följande:
    Visst blir det så! :))

Nä, eller.. Slutade ju med p-piller i september, har haft rätt så regelbunden period runt 30 dagar, men så har perioden blivit lite längre och längre senaste månaderna. Förra månaden blev den på 40 dagar. Har pratat med en barnmorska och hon tyckte det inte var så konstigt, utan att det kan bli så vimsiga perioder medan kroppen ska börja fatta galoppen på egen hand. Jag tycker det känns konstigt dock :/
    Ja visst kan det vara så att det tar tid med omställning så... endel får ju inte ens mensen tillbaka först efter 1 år ca...

Jag hade nog tur jag som fick tillbaka mensen som vanligt efter att ha ätit ppiller i 10 år...

Men eftersom du har flera symtom nu som tex illamående så hoppas jag ju att det faktikst är en anledning till att mensen uteblir! :)
  • emzerus
    Solros skrev 2015-04-10 15:34:16 följande:

Mensen kom som vanligt denna månad också, tror att det var vårt 16:e el 17:e försök som misslyckades. Har tappat hoppet om att kunna bli gravid på egen hand utan hoppas att vi kan få hjälp istället. Allt känns riktigt deppigt, mer än vanligt! Hoppet börjar försvinna allt mer.. Just nu känns det som vi aldrig kommer få ett plus, kanske inte ens med hjälp..

Förlåt för ett sådan negativt inlägg idag!

Stor kram till dig!!
    Jag hoppas verkligen att ni får hjälp snart o att ni får erat efterlängtade plus...SNART!!! Hjärta
  • emzerus

Mina bröst har blivit riktigt ömma under dagen o nu ikväll kom det lite lite vitt kladd ur ena bröstvårtan... Någon som vet vad detta kan bero på? Är det normalt, tidigt gravtecken, cancer?

• emzerus
    Leonas skrev 2015-04-11 11:10:19 följande:
    Nämmen? Ingen aning, låter spännande! Hoppas det är ett mycket bra tecken :))

Neg på testet imorse här. Ingen mens. Dag 47.. Hugger till och värker emellanåt. Kroppen är allt bra lustig..
    Men va märkligt att mensen inte kommit än...och att det är negativt gravtest! :/
    Solros skrev 2015-04-11 13:11:53 följande:
    Håller tummarna att det är ett tidigt gravtecken. När har du bim?
    Har inte bim först 19 eller 20 april så är ju väldigt tidigt om det skulle vara nå gravtecken... men hoppas ju såklart!! :)

• emzerus
    Leonas skrev 2015-04-21 22:25:21 följande:

Verkligen vad man upplever babyboom runt i kring. Kul för dem ;)

Jag borde haft mens för längesedan, men icket. Har inte gjort nytt test sedan i lördags, då var det neg. Det fortsätter "vibrera" i min livmoder till och från hela tiden och hugger till lite ibland. Jag blir knäpp på min kropp och hur jag uppfattar den om det här inte är graviditetstecken. Jag återkommer ;) Håller tummar och tår för oss!

emzerus, hur går det för dig, du hade väl bim nyss?

Det gick inte alls tyvärr ???? mensen kom tre dagar tidigare tom... frågan är ju om jag inte ens hade äl denna månad eftersom jag inte fick utslag på äl test o sen vart mensen tidig...?

Längtan efter en bebis är enorm så det gör så ont när det inte går!

Håller mina tummar för er!

Är utomlands men åker gfm idag så återkommer sen när jag är hemma igen kkram på er
  • emzerus
    Leonas skrev 2015-04-25 08:59:00 följande:

Negativt test idag.

Fy vad frustrerande!!! Tycker att du ska kontakta barnmorska som får kolla upp varför mensen inte kommer- måste vara olidligt att inte veta!
    Jag håller ändå mina tummar för dig eftersom du har flera symtom ju!! :)
    mikamon skrev 2015-04-25 09:19:23 följande:

Tempen fortsätter att ligga över 37. Inga andra känningar förutom att jag är himlans trött (stress på jobbet).

Kunde inte hålla mig imorse så tog ett graviditetstest, som var negativt. Ett par dagar kvar till BIM. I dec plussade jag fyra dar efter BIM så det finns nog lite hopp även om det för tillfället inte känns så.

Eftersom du inte har passerat bim så är det ju absolut inte kört! Håller tummarna för dig med!! :)
    Jag har aldrig tempat så vet inte vad som gäller ang det... hur det "ska" vara... Men hoppas din högre temp tyder på  graviditet såklart :)

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU