Inlägg från: beccagranen |Visa alla inlägg
  • beccagranen

Soc delar ut liserbergsbiljetter

Tycker det är bra att BARNEN har möjlighet att få någon upplevelse under sommaren. Sen är det så att socialen inte betalar de summorna som vi vanliga konsumenter. Socialen/kommunen betalar endast självkostnadspris ca: 5kr för magnetkort, och 18kr i administrativa avgifter. Liseberg tjärnar inget på att sälja det, men de tjänar på att föräldrarna sedan köper mat,dryck, glass, spel mm.

• beccagranen
    Anonym (LÄS !) skrev 2014-07-02 15:33:47 följande:
    NU är du ute och surrar !!
    Läs inlägg där allt finns förklarat från Liseberg, gumman lilla.
     Förr året arbeta jag på ekonomiavdelningen på ort i gbg, och har betalt fakturor till Liseberg för inköp av inträdeskort, åkband, fribiljetter mm. 
    SÅ jag har rätt bra inblick i det hela.
  • beccagranen
    M Y L F skrev 2014-07-02 15:42:22 följande:
    Så socialen betalar en del av besöket till Liseberg? För jag fattade det som så att Liseberg stod för inträde och åkband utan kostnad. Det som socialen fick stå för var sin tid att plocka ut lämpliga familjer.

www.vartgoteborg.se/prod/sk/vargotnu.nsf/1/kultur_o_fritid,lisebergs_samarbete_med_socialtjansten_fortsatter
    Tidigare fick de pappers biljetter till entré, men nytt från 2012 (?) var magnetkort, som ksotar ca 5kr (4,87?) per kort samt  ett påslag för administartiva kostnader för bla frakt.  Så det handlar om ca 20 kr per "paket", ett packet/kuvert innehöll vanligtvis inträde och åkband för 4personer.
  • beccagranen
    Anonym (Qwe) skrev 2014-07-02 18:50:25 följande:

Just nu önskade jag att jag slapp vara anonym men du har FEL! De produkterna som diskuteras i denna tråd har du aldrig hanterat en faktura på!

Många fakturor skickas dock till Intraservice då Göteborgs stad är en stor kund till Liseberg...

Liseberg bjuder på kostnader som rör nöjesparken, men inte de administrativa. Det är en minemal summa i sammanhanget. Förra året fick många familjer magnetkort som gäller som fri entre resten av året, tidigare år har de bara fått en papparsbiljetter med endagsentre. Dessa kort har de fått betala strax under fem kronor för, det är självkostnadspris för tillverkning av kortet.
Svar på tråden Soc delar ut liserbergsbiljetter