• Anonym (cc)

Oansvarig kompis?

wow... jag som tvingades lämna mina barn (4 och 2år) ensamma hemma i sängar för att gå ut med hunden på kvällen. 4åringen kunde även vara vaken under denna tid utan problem.
    Nu var jag visserligen inte ens borta i 10min utan gick bara på gräset nedanför och hade hört gallskrik om det var så.

Så ja, jag tycker nog att en 11åring skulle klara av att ringa om något händer och jag skulle även tro att 4åringen är såpass självsäker i sig själv och i sitt syskon att h*n inte skulle få panik av att mamma var borta med hunden.

Tog tycker jag att det är lite lustigt hur man kan vara hemma på 10min om man kan vara borta i 1 1/2 timme, rastgård?
    Sen kan ju fruktansvärt mycket hände på så lite som 3min men man kan ju inte sitta och leva livet på det sätter heller...

• Anonym (cc)
    Anonym (D) skrev 2014-07-01 16:11:22 följande:
    Hon brukar åka till ett motionsspår som ligger ca 10 min bort.  
    fast det förklarar inte hur hon kan vara 10min hemifrån om hon är 30min inne på ett spår som tar 1 timme, oavsett om hon fortsätter eller vänder och springer tillbaka så tar det ju mer än 10min iaf att komma hem.

Men iaf, en 11åring borde kunna ringa om något händer samt gå över till en granne och vuxen hjälp krävs.
  • Anonym (cc)
    Virriga Vera skrev 2014-07-01 18:13:24 följande:
    Det kan ju vara att hemmet ligger i mitten av en cirkel.
    fast ts säger ju att kompisen ÅKER till spåret, så även om det låg i mitten och hon sprang genom skogn så skulle det säkert ta mer än 10min iaf Flört
Svar på tråden Oansvarig kompis?