Makens och min egna semestervecka är hotad!
Millimeterrättvisa i absurbum, självklart kan ni åka, er dotter har noll utbyte av resan, än så länge så är det en vuxenresa, ni kommer troligen göra vuxensaker. Dvs det är fortfarande inte en familjeresa, det är en vuxenresa.
Frågan om det hade varit lika intressant om det varit en resa med tält i skogen, skulle inte tro detta, lustigt nog så är det just vid utlandsresor som barnen känner sig exkluderade, inte vid andra resor
Millimeterrättvisa är det om man åker iväg i olika konstellationer och ett av barnen får åka nån gång mer än den andra.
De har hela tiden hävdat att detta är deras vuxensemester och nu helt plötsligt är det okej att ta med sig ett barn.
Min man och jag åker också iväg på vuxensemestrar varje år. Oftast en weekend i en storstad. Sen åker vi ibland med ett av barnen. (Men självklart inte med samma barn hela tiden).
Minst en gång per år åker vi alla fyra tillsammans.
Här verkar det som de alla år lagt större delen av semesterkassan på en vecka bara till de två och nu skall ett av barnen få åka med varje år och det andra stanna hemma som vanligt.
Det kallas inte millimeterrättvisa utan att utesluta ett av barnen varje år. Ruttet!!