• nymedlem

Makens och min egna semestervecka är hotad!

Anonym (Tess) skrev 2014-07-02 07:12:29 följande:

Haha, nä, jag ger upp. Ni är ju rent av oförskämda!

Snabba fakta:

Både jag och maken vill ha kvar vår vecka i vårt andelshus. Dottern följer givetvis med.

Mamman har sina veckor i början av sommaren - som hon alltid har haft och fortsättningsvis kommer att vilja ha.

Jag är INTE elak eller egoistisk - jag är realist!

Jag älskar makens son som om han vore min egna. Jag har funnits i hans liv så länge han kan minnas och jag kan idag inte tänka mig ett liv utan honom varannan vecka, vartannat lov, samt fyra av mina fem sommarveckor.

Jag lämnar tråden nu. Ni skrämmer mig. På riktigt.

Självklart lämnar du tråden när du inte får medhåll. Det är helt otroligt att du inte FÖRSTÅR hur illa du behandlar pojken med ditt resonerande!

Stanna hemma denna sommar och res på kryssning med ALLA barnen! Eller sälj den där andelslägenheten eftersom ni inte kan hantera det!

Tycker verkligen att din sambo borde tänka över sitt förhållande med dig om det är såhär du resonerar gällande hans barn. Du skriver att DU har tänkt länge innan du bestämde dig för barn, tyvärr verkar inte din sambo ha lärt känna dig ordentligt innan han tog det beslutet!

Stackars pojke och JA - din svärmor är den ENDA vettiga i denna historia!
  • nymedlem
    Anonym (Tess) skrev 2014-07-02 07:29:08 följande:
    Det är inte hans sak att bestämma - det är hans mammas sak att bestämma. Det är hon som har ett jobb där hon tvingas anpassa semestrar och annat, lite mer än de flesta andra av oss. Hon är garanterad dessa fyra veckor på raken varje år, så hon är ganska rädd om sina veckor.
    Då tycker jag ni kan lämna dottern till mor eller far föräldrar och åka själva så som ni har gjort i alla år!

Man behöver inte amma ett så stort barn!
  • nymedlem
    Anonym (Tess) skrev 2014-07-02 07:33:13 följande:
    Min make resonerar likadant. Svärfar resonerar likadant. Till och med pojkens mamma resonerar likadant! Ändå är det bara jag som är elak? - Uuuuuh, den hemska styvmamman, eller hur menar du?

Och ja, JAG tänkte länge innan JAG beslutade mig för att gå in i detta till 100%. Min make ville ha barn tillsammans med mig redan innan vi gifte oss. Det var JAG som ville avvakta och känna av situationen först. Lära känna hans son, bilda en egen relation till honom, komma in i rutinerna, osv.
    Tur för pojken att han har sin svärmor - EN människa som ser till hans välbefinnande och ser till att han inte blir exkluderad.

Sälj stället! Åk någonstans HELA familjen när sonen är hos er de där 4 veckorna. Det är självklart det enda rätta!
  • nymedlem
    Anonym (Tess) skrev 2014-07-02 07:39:53 följande:

Jag vill väl givetvis vara med mitt barn under samtliga mina semesterveckor! Så nej, jag kommer inte att lämna bort henne enbart pga nån "rättvisa". Det är inte schysst!

Och jag tror inte heller att min make skulle vilja ta en vecka med enbart sin son - utan mig och dottern.

Vi; jag, maken och vår dotter är en kärnfamilj. Hans son sedan innan är med oss till 100% under de veckor han är hos oss. Andra veckor är han med oss 0%.Nej, hon är vårt gemensamma barn och vi är en kärnfamilj varannan vecka - varannan vecka har vi makens son hos oss - en riktig bonus!

Jag kommer att amma min dotter tills hon är _minst_ två år (eller längre) om hon själv fortfarande vill. :)

Trist att din man är en värdelös "pappa" som inte givetvis vill vara med dina barn alla semesterveckor!

Ni borde aldrig ha skaffat en gemensam unge och jag hoppas verkligen ni inte skaffar fler ungar tillsammans!
  • nymedlem
    nymedlem skrev 2014-07-02 08:04:20 följande:

Trist att din man är en värdelös "pappa" som inte givetvis vill vara med dina barn alla semesterveckor!

Ni borde aldrig ha skaffat en gemensam unge och jag hoppas verkligen ni inte skaffar fler ungar tillsammans!

Med alla SINA barn skulle det stå!
  • nymedlem

Vad är så hemskt med sommardags? Jättekul ju!

• nymedlem
    Alexi skrev 2014-07-02 08:42:02 följande:

Men om han inte är till besvär, då kan ni väl helt enkelt fråga om han vill följa med. Vill han inte utan vill vara med farmor eller så, ja då är det ju lugnt.

Vad ska han med för? Han tillhör inte familjen!

Kanske tillhör han iaf sin pappas familj varannan vecka??
  • nymedlem
    Anonym (Tess) skrev 2014-07-02 12:21:29 följande:

Har det slagit dig att vi bara har RÅD med en vecka varje år?

Vi skulle säkert ha råd med ytterligare en semester varje år, om vi la undan de 1500:- som mamman får i "underhåll" varje månad, av oss. Men det skulle förmodligen resultera i att sonen inte fick sin årliga utlandssemester med sin mamma.

Det är tur att sonen iaf har EN vettig förälder samt en bra farmor!
  • nymedlem
    Aiyana skrev 2014-07-03 14:47:10 följande:

Men tänk detta då:

Sonen får en vecka med mamman utomlands

Dottern får ingen vecka öht med någon utomlands (för pappa har inte råd)

Är det jättesynd om dottern och blir hon då särbehandlad? De har samma pappa men hon får ingen utlandsresa.

Jag tycker man helt och hållet ska bortse från vad den andra föräldern gör med barnen efter en separation.

I detta fall kan ts resa ensam med sin ammande dotter tills hon väljer att ha familjesemester med ALLA barnen!

Det är pappan som agerar mest illa anser jag!
  • nymedlem

Ot men lite lustigt att köpa en andelslägenhet för flera år framåt när man precis träffats

• nymedlem
    Anonym (Barnen kommer först) skrev 2014-07-03 15:19:36 följande:

Kanske ska berätta att jag själv är ett "skilsmässobarn". Jag har aldrig rent tekniskt som på resa  - blivit orättvist behandlad - men avundsjukan har altid funnits - att känna att man inte är värd lika mycket som pappas och bonusmammas "egna RIKTIGA" barn....

Nu när jag är vuxen - är jag intelligent nog för att förstå att kärleken till ett bio-barn inte alltid är som till ett bonusbarn.

Jag själv har en 11åring här hemma. Från en tidigare relation-

Jag vet hur mycket de förstår och hur de reagerar i den åldern.. ego.

Vi försöker skaffa ett småsyskon till denna 11 åring.

Vi reser just nu utomlands utan denna 11åring - vuxentid.

Men jag skulle ALDRIG resa med vårt kommande gemensamma barn - utan min 11 åriga son.

Så innan någon här kommer å säger att jag inte "förstår".

Jodå.. det gör jag

En normalbegåvad människa bör förstå detta utan att ha genomlevt det själv kan jag tycka?!

Gillade ditt förra inlägg också!
  • nymedlem
    Ess skrev 2014-07-07 10:03:56 följande:

Jag ser ingen anledning till att han ska sakna något han aldrig varit med på. Rutinen han är van vid är att ts o maken åker när han är hos sin mamma. Han trivs och vill semestra med henne. Att det nu kommit en bebis ändrar inte det faktumet att han vill semestra med sin mamma också, dessutom blir inte resmålet roligare för att det är en bebis med.

1 åringen kan stanna hemma med farmor. Den behöver heller aldrig följa med så kommer den aldrig sakna något den aldrig varit med på.

Sen kan ts fortsätta ha sin älskade VUXEN semester!
Svar på tråden Makens och min egna semestervecka är hotad!