• Hockeyfrissa

Makens och min egna semestervecka är hotad!

Rubriken säger allt om hur du ser på pojken. 

• Hockeyfrissa
    Anonym (Tess) skrev 2014-07-02 08:04:09 följande:
    Lilla vän, läs om - läs rätt.
    Det är INTE pojken jag har agg emot, det är inte honom trådstarten handlar om, det är svärmor som är irritationsmomentet!

För övrigt så är rubriken fel; jag hade tänkt skriva: "ÄR makens och min egna semestervecka hotad"? - Mest för att få så många som möjligt att klicka på tråden och läsa.
    Lilla stumpan, att anse att semesterveckan skulle vara hotad för att svärmor tycker att ni gör fel säger allt om hur du ser på saken. Varför skulle den annars vara hotad? Och varför skulle man annars uttrycka sig så hårt som du gör i rubriken om pojkens eventuella medföljande? 
    Det räckte inte med att skriva hotad, du var tvungen att lägga till en svinarg gubbe också. 
  • Hockeyfrissa

Skulle din man kunna tänka sig att lämna bort dottern när hon är 2-3 år och åka bara ni två? 
    Tycker du ska ta och fråga honom det. 

• Hockeyfrissa
    Anonym (Tess) skrev 2014-07-02 08:19:13 följande:
    Den "svinarga" gubben är hur jag känner inför svärmors övertramp.
    Makens son älskar jag som om han vore min egna. Jag har funnits i hans liv så länge han kan minnas och vi har aldrig haft några större dispyter. Han är en toppenunge och den bästa storebrorn i hela vida världen. Så det så! ;)
    O efter det här inlägg, skulle du kunna tänka dig att lämna bort henne? 
    Hockeyfrissa skrev 2014-07-02 08:20:40 följande:
    Skulle din man kunna tänka sig att lämna bort dottern när hon är 2-3 år och åka bara ni två? 
    Tycker du ska ta och fråga honom det. 

• Hockeyfrissa
    Anonym (Tess) skrev 2014-07-02 08:28:38 följande:
    Nej! Vår dotter kommer endast att ha fem veckors semester varje sommar med sin mamma och pappa - fyra av dessa ihop med sin bror, och en av dessa ihop med enbart sin mamma och pappa. Resterande fem semesterveckor kommer vår dotter att vara på DAGIS och sedermera på FRITIDS!
    Makens son har ALLTID sluppit sommardagis och sommarfritids - TACK VARE att han har TVÅ hem! Den lyxen har inte vår dotter.
    Jag menade känslomässigt, inte praktiskt. 
    Skulle du, om möjlighetens fanns, lämna bort henne och åka med bara din man? 
  • Hockeyfrissa
    Anonym (Tess) skrev 2014-07-02 08:39:50 följande:
    Ja, i framtiden skulle jag gärna se att även hon fick spendera en vecka med sin farmor och farfar och en med sin mormor och morfar - och således bara behöva vara på dagis tre veckor under sommaren, istället för fem.
     Å under den veckan hade du och din man åkt iväg utomlands? Med eller utan pojken.
  • Hockeyfrissa
    Anonym (Tess) skrev 2014-07-02 08:51:02 följande:
    Nej, för nu när jag har ett barn (som inte har sin andra förälder i ett annat hem) så vill inte jag slösa bort en enda semesterdag utan henne.
    Varför min make inte har alla sina fem veckor med sin son, fast med sin dotter, beror på att han bor ihop med sin dotters mamma men inte med sin sons mamma.

Ser du skillnaden eller!?
    Jag undrar bara varför det är så lätt för er att utesluta ett barn, som du påstår dig älska som ditt eget, från resan men inte det andra? 
    Om du nu älskar pojken som din egen dotter varför kan du inte vara utan henne en utlandsresa när du klarar av att vara utan sonen? 
  • Hockeyfrissa
    Anonym (Tess) skrev 2014-07-02 09:04:50 följande:
    Det är mammans vecka.
    Det var inte ett svar på frågan. 
  • Hockeyfrissa
    Anonym (Hmm) skrev 2014-07-02 10:24:23 följande:
    Att ni åkt själva innan ni fått gemensamt barn kan jag ändå förstå. Men vad är det för mes till Karl som utesluter sitt eget barn? Hade du verkligen gjort det om det varit Din son och alltså tvärtom?
    Nej, jag har redan frågat det och det skulle hon inte ha gjort. Hon hade aldrig lämnat dottern hemma och åkt med bara sin man.
    Så det osar lite katt...
  • Hockeyfrissa
    Anonym (Stackarn) skrev 2014-07-02 11:02:04 följande:
    Menar du att ni gifte er utan att mannens son fick vara med?
    Du kommer inte få svar. Ts kallade oss som inte höll med och kände för att stötta utanförskap för apor som tänker med röven och drog från tråden.
  • Hockeyfrissa
    Miss Skywalker skrev 2014-07-02 13:00:18 följande:
    Som vanligt är det totalt omöjligt för alla puckon att fatta att man INTE känner samma för en "bonus" som för sitt eget barn.. Och hör och häpna: kanske vill vara ifred ngn jävla gång! Men enligt FLmobben har "den elaka styvmodern" inte ens rätt till en vecka..
    Ts påstår sig göra det. 
Svar på tråden Makens och min egna semestervecka är hotad!