Makens och min egna semestervecka är hotad!
Låter som min dotters pappa och hans fru. I åtta år har de åkt utomlands minst en gång varje år och aldrig tagit med dottern.
Jag har inte sagt något för att inte bråka men det retar mig att de resonerar som du, eftersom jag alltid åker utomlands med dottern så får hon ju ändå resa. Det är bara det att jag betalar dyra pengar för det och det är otroligt snålt att tänka på det sättet.
Nu har de fått en gemensam dotter och det görs redan skillnad på barnen. Därför kommer jag inte mer acceptera resor där bara det ena barnet får följa med. Barnfria resor är ok men man väljer inte bort ett av barnet när det barnet inte fått följa med en enda gång på åtta år.
Om man nu tycker att man kan lämpa över resandet på den andre föräldern kan man iaf se till att betala hälften.
Så sluta vara så jävla snål och orättvist. Jag fattar inte hur män som min dotters pappa och din man kan stå ut med kvinnor som tänker som ni, hade min sambo varit så hade han åkt ut direkt.
Försök att tänka utanför ditt eget ego och fundera på vad du hade tyckt om ni skiljer er, är det ok att han träffar en kvinna som inte behandlar ert barn ok och som anser att det är din uppgift att se till att ditt barn får resa, inte din mans?