• Alexi

Makens och min egna semestervecka är hotad!

Om nu storebror är så fantastisk och som ett eget barn, då hade man självklart velat ha med honom också nu så man riktigt får rå om varandra som en familj, lillasyster och storebror. Det är så vi med flera barn känner, vi skulle aldrig någonsin exkludera ett barn. Man umgås som en familj! En elvaåring är ju dessutom så stor att jag inte förstår hur man kan tycka han är till besvär.

• Alexi

Men om han inte är till besvär, då kan ni väl helt enkelt fråga om han vill följa med. Vill han inte utan vill vara med farmor eller så, ja då är det ju lugnt.

• Alexi

Men då måste ni tala om för honom att han faktiskt får följa med, annars vet han ju inte det. Det är ju heller ingen skillnad i mängden vuxensällskap på att vara med pappa och styvmor kontra att vara med mormor och morfar, vuxenvecka som vuxenvecka liksom.

• Alexi

Den här tråden är verkligen Familjeliv i ett nötakal, en ts som fullständigt slår bakut när hon inte får de svar hon vill ha, blir arg och börjar tala nedsättande om de som svarar...

• Alexi

Men skulle inte mamman unna sin son en utlandsresa med pappa och lillasyster även om det är på hennes vecka?

Svar på tråden Makens och min egna semestervecka är hotad!