Inlägg från: Anonym (moralpanik) |Visa alla inlägg
  • Anonym (moralpanik)

Makens och min egna semestervecka är hotad!

Hur kan man tolka att pojken är undansatt av TS. Han åker på  veckas utlandsresa med sin Biomamma under någon av de 4 veckor han är med sin Biomamma. Detta kan inträffa under samma vecka som Ts skall åka utomlands. Han har en vecka med sina farföräldrar och en vecka med sina morföräldrar och 4 veckor med sin Biopappa och TS, men de kan inte nyttja sin andelslägenhet under de 4 veckorna.

Biomamman kanske inte vill/kan byta vecka och ändå så anser ni att TS skall stanna hemma? Så fortsättningsvis skall inte TS dotter kunna åka någonstans om inte pojken kan åka med? På vilket sätt blir detta rättvist? Ts blir tvungen att sälja sin andelslägenhet för att det skall bli rättvist?

Vilken jävla moralpanik.

• Anonym (moralpanik)
    GrönaDruvan skrev 2014-07-02 10:36:41 följande:

Du tänker ju helt skevt TS.

Är makens son mindre värd än eran gemensamma dotter?

Som jag ser det är ju redan semester vecka "förstörd o hotad" eftersom ni redan kommer att ha med ett barn.

Från och med nu får ni ha familjesemester istället, livet förändras.

Ni ska INTE åka utan sonen, hur tror ni han känner?

Men de kan ju inte ta med honom eftersom det är på mammans vecka. Menar du på fullt allvar att de skall stanna hemma när pojken ev. åker utomlands med sin mamma bara för att deras utlandsvecka råkar infalla på mammans vecka och pojken inte kan följa med dem? Det innebär ju att biomamman aldrig kan göra något utan sonen för det är ju orättvist att hon gör saker utan honom.
  • Anonym (moralpanik)

Palestrina skrev 2014-07-02 10:43:15 följande:
    Ja gud ja, det måste ju vara omöjligt för vuxna människor att skifta veckor med varandra. Självklart ska de fortsätta att ha barnfri - förlåt, bonusbarnfri - vecka precis när de ska åka utomlands varje år.

Samma vecka som de haft de senaste 9 åren. Biomamman kan ju inte ändra har TS skrivit så då måste det ju bli att de stannar hemma.
  • Anonym (moralpanik)
    SecretMe skrev 2014-07-02 10:49:31 följande:

Nu är jag nytillkommen här och orkar inte plöja alla kommentarer men jag undrar, vet någon vad pojken själv vill?

Hade jag varit biomamma så hade jag blivit skogstokig om någon frågat pojken innan de kollat av med mig. De har tydligen kollat med biomamman och fått svaret att hon inte kan.
Svar på tråden Makens och min egna semestervecka är hotad!