Inlägg från: Anonym (gtre) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gtre)

Makens och min egna semestervecka är hotad!

Anonym (Rosa) skrev 2014-07-02 09:36:43 följande:
    Allt är inte svart eller vitt. I ditt fall kanske det är jättetaskigt - vet inte hur situationen ser ut där - men i TS fall är det självklart att de inte ska ha dåligt samvete för att sonen inte åker med.
    Varför inte? De har åkt utan sonen i 9 år (sen han var 2) för att det är "vuxentid". Nu när de fått en gemensam så ska det omvandlas till en barnsemester. Något de kan tänka sig att göra för dottern, men inte sonen. Sonen som ts säger sig älska som sin egen. 
    Självklart ska de ha dåligt samvete. 
  • Anonym (gtre)
    aldrigmer skrev 2014-07-02 09:53:13 följande:
    Ja, de skulle givetvis förutsett att de 
    - skulle få ett gemensamt barn redan då de köpte semesterhuset.
    - skulle ha haft honom med varje vecka av semestern även om mamman motsatt sig det (vi VET inte om hon hade fixat det eftersom det finns en del parametrar vi inte vet)

Hur ska de göra om de vill ha kvar semesterhuset med ett litet barn på heltid? "Nej, vi kan inte anpassa semestrarna efter dottern eftersom vi inte tagit med sonen!" "Nu måste vi sälja eftersom vi inte tagit med sonen, vi måste göra allt PRECIS lika för båda barnen oavsett om det blir bra eller ej."
    Det är vilja till anpassning jag anmärker på. 
    Först nu är det ok med anpassning, det var inget som var aktuellt innan. Jag tror inte ts är ärlig i tråden helt enkelt när hon skriver att hon älskar pojken som sin egen. 
    Inte heller handlar det om millimeterrättvisa, pojken har aldrig följt med. Eller hur? 
  • Anonym (gtre)
    aldrigmer skrev 2014-07-02 10:04:18 följande:
    Det har väl aldrig tidigare varit rättvisediskussioner mellan syskonen föränn nu, det ena syskonet har ju inte funnits föränn nu.....
    Det är inte jag som drog in millimeterrättvisa, det var du. Jag har överhuvudtaget inte skrivit om rättvisa, bara om känslor.
    Så det handlar inte om det, utan vilka val man väljer att göra och vilka signaler dessa val sänder ut till omgivningen. 
  • Anonym (gtre)
    Anonym (moralpanik) skrev 2014-07-02 10:48:36 följande:

Samma vecka som de haft de senaste 9 åren. Biomamman kan ju inte ändra har TS skrivit så då måste det ju bli att de stannar hemma.
    Men ts har inte svarat på om de frågat mamman om hon kan tänka sig att pojken följer med nått år vad jag har sett. 
Svar på tråden Makens och min egna semestervecka är hotad!