Makens och min egna semestervecka är hotad!
Hur tänker du?! I den här situationen får du nog utifrån ifrån flera synvinklar än bara din egen. Hur bra ser det ut egentligen från din mans sida att låta ett utav hans barn att följa med och det andra inte? Och jag tror pojken som är 11 år struntar i att han inte ska vara där den veckan, han blir bortvald att inte få följa med utomlands. Ni har ju den veckan för bara NI två, men nu kan ni inte ha den veckan bara NI två eftersom ni har en dotter som ska följa med, då tycker jag pojken ska följa med er också. Varför skulle han inte få det? För det är ERAN vecka bara ni två, men ni kan ju inte ha den veckan längre ändå. Så förstår inte varför han inte får då följa med?!
Det är som att ett barn får följa med till Busfabriken och det andra inte. Tror det barnet som inte får följa med skiter i vad det är för dag och vecka, utan barnet blir bara avundsjuk och känner sig utanför. Du saknar T.o.m (Theory of mind) som vi har läst om i min förskollärarutbildning. Något som är viktigt att ha när man har med barn att göra.