Anonym (Tess) skrev 2014-07-02 06:46:30 följande:
Ja, denna resa är en vuxenresa. Resan går till samma destination varje år. Det kan dock hända att vi i framtiden, då dottern blivit lite äldre, ägnar delar av vår vistelse där, ihop med andra föräldrar och barn - nu när vi också har barn. Men resan är och förblir en resa för mig och min make att få kunna koppla av tillsammans utan hans barn sedan tidigare.
Jag har liksom alltid ställt upp till 100% för makens son - och det är ingen skillnad nu. När han är hos oss så är allt fokus på honom (och nu även vår dotter, givetvis). Men vi måste få kunna ha ett liv utan hans son också. Det har vi ju kunnat haft nu varannan vecka under nio års tid. Jag förstår inte varför vår ensamma-tid med varandra, plötsligt ska försvinna?
Det var inte därför vi valde att utöka vår familj.
Vi är en familj på fyra varannan vecka - men varannan vecka är vi en familj på tre (tidigare två), hur kan detta vara så svårt för vissa att förstå?
Tack för dina stöttande ord, "sextiotalist".
Ni behöver koppla av utan hans barn?!! då måste ni behöva koppla av från erat gemensamma bar också, eller vad är skillnaden tycker du? och pappan verkar vara knepig som måste koppla av från ett av sina barn men inte det andra.